Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 2014: živé foto, videa, pilové diagramy i informace o sedanu a MPS
27.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kvůli plánované nejnižší spotřebě v segmentu se Mazda spojila s Toyotou. A kvůli vývoji hybridu odsunula i sportovní model MPS, zřejmě až na rok 2015.
Novou Mazdu 3 jsme vám včera podrobně představili už mnoho hodit před plánovanou premiérou a k publikovanému z oficiálních zdrojů zkrátka nebylo co dodat.
Teď můžete z vlastních zdrojů doplnit alespoň pilové diagramy všech motorizací, které naznačují, proč i přes objem a výkon motorů či nízkou hmotnost nová trojka nepůsobí úplně nejrychleji. Převody prakticky všech motorizací krom silnějšího benzinového dvoulitru High Power jsou neadekvátně dlouhé, evidentně oddané hlavně nízké papírově spotřebě paliva, navíc ani vrcholný dvoulitr se 165 koňmi si neodpouští rychloběžnou šestku. Asi proto jede jen 210 km/h (může to být i omezovačem), kterých pětka dosáhne blízko otáček s nejvyšším výkonem, i když by výkon a nízký odpor vzduchu naznačovaly více.
Pilový diagram Mazdy 3 2014 1,5 SkyActiv-G s manuální převodovkou
Pilový diagram Mazdy 3 2014 2,0 SkyActiv-G (88 kW) s manuální převodovkou
Pilový diagram Mazdy 3 2014 2,0 SkyActiv-G (121 kW) s manuální převodovkou
Pilový diagram Mazdy 3 2014 2,2 SkyActiv-D s manuální převodovkou
Diagramy jednotlivých motorizací dokládají, nakolik dlouhé jsou jednotlivé převody. Je tedy zřejmé, že spíše než na atraktivní jízdní projev cílí Mazda v tomto ohledu na spotřebu
Po tomto doplnění by se mohlo zdát, že veškerá munice je již vystřílená, ale sami víte, že opak je pravdou, neboť stále ještě nejsou známy údaje o spotřebě nebo cenách. Ty vám sice dnes bohužel ještě nenaservírujeme, přesto do budoucnosti můžeme nahlédnout. A to konkrétně té spojené s verzí sedan, který se připravuje pro japonský trh. Dorazit by přitom měl s hybridním ústrojím, což asi není překvapením.
S tímto odhalením ale víceméně přísun ověřených informací končí. Mazda totiž aktuálně neudává, kdy další karosářská verze dorazí (spekuluje se o listopadovém autosalonu v Tokiu) a zda bude k mání i mimo domovinu. Jasno pak není ani v případě samotné hybridní jednotky. Pravděpodobně jí ale bude kombinace elektrických komponentů z Toyoty Prius a benzinového dvoulitru Mazdy, přičemž udávaná spotřeba má činit přibližně 4,0 l/100 km.
Smutné na celé záležitosti přitom je, že kvůli vývoji hybridu nemá Mazda čas na přípravu sportovního modelu MPS. Podle zdrojů zevnitř značky je totiž nutné přepracovat hlavně přeplňovaný motor tak, aby vyhovoval emisním předpisům. A na to jsou potřeba peníze a čas, který aktuálně není k dispozici. Proto prý nejprve dostanou přednost verze, které se zavděčí širokému publiku, než přijde řada na okrajové segmenty trhu.
Mazdu 3 MPS bychom tak v příštím roce opravdu neměli očekávat, spíše se datum premiéry tipuje na Ženevu 2015. Tedy na dobu, kdy by se měla ukázat také nová Honda Civic Type-R. Ta přitom svůj dosavadní atmosférický dvoulitr vymění za přeplňovanou Jedna-šestku, čímž nás přivádí k jedné otázce - nezmění i Mazda svou kubaturu? Uvidíme napřesrok.
Nová Mazda 3 se včera představila na několika místech světa
Zdroje: Mazda, Carscoops, Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda