Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou

Včerejší neoficiální odhalení několika fotek nové Mazdy 3 sedan bylo začátkem laviny materiálů, které se na nás začaly sypat. Překvapit ale svedou jen stěží.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou

5.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Včerejší neoficiální odhalení několika fotek nové Mazdy 3 sedan bylo začátkem laviny materiálů, které se na nás začaly sypat. Překvapit ale svedou jen stěží.

Nová Mazda 3 2014 začíná být na našem webu podobně častým hostem jako nová Octavia RS. V jejím případě se tu a tam stane, že o ní píšeme denně a totéž nyní můžeme říci o další generaci trojky - po prvotní upoutávce na nový sedan jsme vám vůz včera mohli ukázat na uniklých fotkách a v mezičase jsme si mohli představit ještě nejprve zahraniční a posléze i první české ceny hatchbacku. Takhle rozjetý „týden Mazdy 3” přece v pátek nezkazíme mlčením, a tak něco do party přihodíme i tentokrát.

Ani dnes nepůjde o nic světoborného, větší, možná již kompletní (první snímky verze pro USA se jistě ještě dočkají doplnění) sada oficiálních fotek sedanu by vás ale potěšit mohla. Vzhledem k tomu, že včera jsme auto mohli vidět ze všech stran i zevnitř, vám tolik nového neřekne, několik svěžích pohledů by tu ale bylo - sedan v červené barvě jsme zatím neviděli a v případě toho šedo-hnědého (či co je to za barvu) teď můžeme nahlédnout i do kufru, motorového prostoru i lépe shlédnout několik detailů vnitřku i zevnějšku.

Znovu si tak můžete ověřit, že sedan má ještě blíže ke zmenšenině modelu 6, i když v detailech je bez výjimky jiný. Většinu odlišností (trochu jinak střižená přední i zadní světla apod.) docela dobře chápeme, proč se ale Mazda rozhodla u evropského modelu „vpálit” místo pro registrační značku doprostřed masky chladiče, když už šestky je slušivě umístěn pod ní, to nevíme. Jestli nás něco na jinak sympatickém autě ruší, je to tohle.

Interiér je i po bližším prozkoumání totožný jako u hatchbacku, s jediným podstatným rozdílem - velikostí a řešením zavazadlového prostoru. I přes podrobnější vizuální odhalení Mazda nezveřejnila konkrétní prostorové specifikace, a tak nevíme, o kolik je větší, jeho horší dostupnost si ale prohlédnout můžeme. V případě motorového prostoru asi není vizuálně co zkoumat - je to typická sada techniky s ještě typičtějším plastovým krytem navrch.

Tím se dostáváme k samotné technice, kde vás znovu nemůžeme seznámit s přesnými čísly dokumentujícími hmotnost, zrychlení či maximální rychlost. Mazda ale už stihla potvrdit, že nabídka motorů bude totožná jako u hatchbacku a ani u zmíněných údajů nelze očekávat zásadní odlišnosti. Více vám o nich, krom omílaného původního představení řekne také pozdější článek s dalšími detaily k pětidvířku, pokud ale chcete menší resumé, tady je.

Stejně jako u hatchbacku lze u sedanu očekávat nízkou hmotnost, která by se v případě základního provedení neměla výrazněji přehoupnout přes hodnotu 1 200 kg. Stará se ní hlavně karoserie s vyšším podílem vysokopevnostní oceli, ale i podvozek Skyactiv-Chassis. V obou případech má jít o lehčí a tužší řešení. Po ne zcela bezproblémovém projevu větší šestky automobilka slibuje i lepší odhlučnění kabiny, kterému má pomoci i minimalizace aerodynamického odporu vzduchu a vůbec optimalizace jeho proudění kolem karoserie.

V případě motorů se základem stane benzin 1,5 Skyactiv G, který nabízí maximálně 100 koní. U hatchbacku to stačí na akceleraci na stovku za 10,8 sekundy a nejvyšší rychlost 182 km/h, u sedanu očekáváme o něco málo horší akceleraci a o něco málo vyšší maximální rychlost.

Výše zamíří dvoulitrový čtyřválec s výkonem buď 120 koní (Standard Power), které u „hatche” stačí sprint z klidu na stovku za 8,9 sekundy a nejvyšší rychlost 195 km/h, nebo 2,0 Skyactiv-G High Power produkujícím 165 koní. Tomu pomáhají i kratší (spíše jediné alespoň trochu normální) převody manuální šestistupňové převodovky, a tak na stovku zrychluje za 8,2 sekundy, přičemž maximální rychlost činí 210 km/h.

U dieselů znovu počítejte s jednotkou 2,2 Skyactiv-D naladěnou na výkon 150 koní, která vůz roztáhne na stovku za 8,1 sekundy a postará se o nejvyšší rychlost až 210 km/h. V jeho případě bude doménou jistě i nízká spotřeba, o té aule automobilka zatím nemluví.

Pár detailů k upřesnění nám tedy ještě zbývá, mnoho jich ale není. Pokud se Mazda tento týden ještě ozve s dalšími podrobnostmi, určitě jim znovu budeme věnovat pozornost.


Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 1 - Mazda 3 2014 pilovy diagram 1-5 SkyActiv G 6MTMazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 2 - Mazda 3 2014 pilovy diagram 2-0 SkyActiv G High Power 6MTMazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 3 - Mazda 3 2014 pilovy diagram 2-0 SkyActiv G Standard Power 6MTMazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 4 - Mazda 3 2014 pilovy diagram 2-2 SkyActiv D 6MT
Pilové diagramy všech motorů s manuálními převodovkami

Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 5 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 01Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 6 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 02Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 7 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 03Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 8 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 04Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 9 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 05Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 10 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 06Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 11 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 07Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 12 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 08Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 13 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 09Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 14 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 10Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 15 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 11Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 16 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 12Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 17 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 13Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 18 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 14Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 19 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 15Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 20 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 16Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 21 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 17Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 22 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 18Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 23 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 19Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 24 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 20Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 25 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 21Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 26 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 22Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 27 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 23Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 28 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 24Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 29 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 25Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 30 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 26Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 31 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 27Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 32 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 28Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 33 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 29Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 34 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 30Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 35 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 31Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 36 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 32Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 37 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 33Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 38 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 34Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 39 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 35Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 40 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 36Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 41 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 37Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 42 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 38Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou - 43 - Mazda 3 sedan 2014 oficialni 39
Více toho z nového sedanu asi už neuvidíme

Zdroje: Mazda, Carscoops

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.