Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 sedan 2014 plně odhalena, je to šestka s přemístěnou značkou
5.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Včerejší neoficiální odhalení několika fotek nové Mazdy 3 sedan bylo začátkem laviny materiálů, které se na nás začaly sypat. Překvapit ale svedou jen stěží.
Nová Mazda 3 2014 začíná být na našem webu podobně častým hostem jako nová Octavia RS. V jejím případě se tu a tam stane, že o ní píšeme denně a totéž nyní můžeme říci o další generaci trojky - po prvotní upoutávce na nový sedan jsme vám vůz včera mohli ukázat na uniklých fotkách a v mezičase jsme si mohli představit ještě nejprve zahraniční a posléze i první české ceny hatchbacku. Takhle rozjetý „týden Mazdy 3” přece v pátek nezkazíme mlčením, a tak něco do party přihodíme i tentokrát.
Ani dnes nepůjde o nic světoborného, větší, možná již kompletní (první snímky verze pro USA se jistě ještě dočkají doplnění) sada oficiálních fotek sedanu by vás ale potěšit mohla. Vzhledem k tomu, že včera jsme auto mohli vidět ze všech stran i zevnitř, vám tolik nového neřekne, několik svěžích pohledů by tu ale bylo - sedan v červené barvě jsme zatím neviděli a v případě toho šedo-hnědého (či co je to za barvu) teď můžeme nahlédnout i do kufru, motorového prostoru i lépe shlédnout několik detailů vnitřku i zevnějšku.
Znovu si tak můžete ověřit, že sedan má ještě blíže ke zmenšenině modelu 6, i když v detailech je bez výjimky jiný. Většinu odlišností (trochu jinak střižená přední i zadní světla apod.) docela dobře chápeme, proč se ale Mazda rozhodla u evropského modelu „vpálit” místo pro registrační značku doprostřed masky chladiče, když už šestky je slušivě umístěn pod ní, to nevíme. Jestli nás něco na jinak sympatickém autě ruší, je to tohle.
Interiér je i po bližším prozkoumání totožný jako u hatchbacku, s jediným podstatným rozdílem - velikostí a řešením zavazadlového prostoru. I přes podrobnější vizuální odhalení Mazda nezveřejnila konkrétní prostorové specifikace, a tak nevíme, o kolik je větší, jeho horší dostupnost si ale prohlédnout můžeme. V případě motorového prostoru asi není vizuálně co zkoumat - je to typická sada techniky s ještě typičtějším plastovým krytem navrch.
Tím se dostáváme k samotné technice, kde vás znovu nemůžeme seznámit s přesnými čísly dokumentujícími hmotnost, zrychlení či maximální rychlost. Mazda ale už stihla potvrdit, že nabídka motorů bude totožná jako u hatchbacku a ani u zmíněných údajů nelze očekávat zásadní odlišnosti. Více vám o nich, krom omílaného původního představení řekne také pozdější článek s dalšími detaily k pětidvířku, pokud ale chcete menší resumé, tady je.
Stejně jako u hatchbacku lze u sedanu očekávat nízkou hmotnost, která by se v případě základního provedení neměla výrazněji přehoupnout přes hodnotu 1 200 kg. Stará se ní hlavně karoserie s vyšším podílem vysokopevnostní oceli, ale i podvozek Skyactiv-Chassis. V obou případech má jít o lehčí a tužší řešení. Po ne zcela bezproblémovém projevu větší šestky automobilka slibuje i lepší odhlučnění kabiny, kterému má pomoci i minimalizace aerodynamického odporu vzduchu a vůbec optimalizace jeho proudění kolem karoserie.
V případě motorů se základem stane benzin 1,5 Skyactiv G, který nabízí maximálně 100 koní. U hatchbacku to stačí na akceleraci na stovku za 10,8 sekundy a nejvyšší rychlost 182 km/h, u sedanu očekáváme o něco málo horší akceleraci a o něco málo vyšší maximální rychlost.
Výše zamíří dvoulitrový čtyřválec s výkonem buď 120 koní (Standard Power), které u „hatche” stačí sprint z klidu na stovku za 8,9 sekundy a nejvyšší rychlost 195 km/h, nebo 2,0 Skyactiv-G High Power produkujícím 165 koní. Tomu pomáhají i kratší (spíše jediné alespoň trochu normální) převody manuální šestistupňové převodovky, a tak na stovku zrychluje za 8,2 sekundy, přičemž maximální rychlost činí 210 km/h.
U dieselů znovu počítejte s jednotkou 2,2 Skyactiv-D naladěnou na výkon 150 koní, která vůz roztáhne na stovku za 8,1 sekundy a postará se o nejvyšší rychlost až 210 km/h. V jeho případě bude doménou jistě i nízká spotřeba, o té aule automobilka zatím nemluví.
Pár detailů k upřesnění nám tedy ještě zbývá, mnoho jich ale není. Pokud se Mazda tento týden ještě ozve s dalšími podrobnostmi, určitě jim znovu budeme věnovat pozornost.
Pilové diagramy všech motorů s manuálními převodovkami
Více toho z nového sedanu asi už neuvidíme
Zdroje: Mazda, Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva