Mazda chystá dva sporťáky s Wankelem. RX-7 dorazí za tři roky, RX-9 později

Rotační motor se skutečně vrátí, v obou případech jej přitom doprovodí lehké šasí SkyActiv. A to i díky loňskému rekordnímu zisku Mazdy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda chystá dva sporťáky s Wankelem. RX-7 dorazí za tři roky, RX-9 později

23.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda chystá dva sporťáky s Wankelem. RX-7 dorazí za tři roky, RX-9 později

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rotační motor se skutečně vrátí, v obou případech jej přitom doprovodí lehké šasí SkyActiv. A to i díky loňskému rekordnímu zisku Mazdy.

O návratu rotačního motoru již bylo sepsáno bezpočet článků. Řada z nich si navíc odporovala, pročež se mohl každý oprávněně dotazovat, zda se Wankel do nabídky Mazdy skutečně vrátí. Japonská automobilka přitom s konkrétní odpovědí dlouho váhala, nyní zde ovšem máme navýsost dobré zprávy. Dorazit by totiž neměla jen nová generace modelu RX-7, ale také vrcholný supersport, který bude danou technologii používat rovněž.

Celou záležitost bychom ale měli vzít pěkně od počátku, pročež se musíme vrátit do minulého fiskálního roku (skončil 31. března 2014). Ten byl pro Mazdu nadmíru úspěšný, neboť vykázala rekordní zisk přesahující 1,41 miliardy dolarů (cca 28,2 mld. Kč). Díky tomu mohou nemalé finance zamířit do vývojového oddělení, které se mimo jiné bude zabývat právě vývojem rotačního motoru.

Aby přitom s ním spojené náklady doznaly alespoň částečného ospravedlnění, nevznikne sporťák jeden, ale rovnou dva. Pokud přitom do dané rovnice přihodíme novou Mazdu MX-5, k jejímuž odhalení dojde během pár týdnů, pak zde máme tříčlenné portfolio, díky čemuž značka bude moci soupeřit s Toyotou, Nissanem a Hondou, jejichž sportovní nabídka rovněž počítá se třemi modely.

Zatímco malý roadster je víceméně věcí hotovou, návrat kupé RX-7 je naplánován na rok 2017. Ten je pro Mazdu významný, neboť slavit bude 50leté výročí modelu Cosmo. Tedy prvního vozu značky, který ke svému pohonu užíval právě rotační motor. Novinka tak bude opravdu zajímavým dárkem k tomuto jubileu, přičemž stát bude na prodloužené verzi platformy nové Mazdy MX-5.

Ještě více bychom se ovšem měli těšit na rok 2020, kdy se k Japonsku bude upínat celý svět. V Tokiu se totiž uskuteční Olympiáda, čehož chce automobilka využít. Sama o sobě totiž bude oslavovat sté výročí od založení, díky čemuž se na světlo světa dostane vrcholný supersport s pravděpodobným názvem RX-9. I o jeho pohon se bude starat rotační motor, výkon však vyletí vysoko nad 300 koní.

Otázkou přitom je, jakým způsobem Mazda potenciál pohonné jednotky navýší. Ve hře je totiž buď elektricky poháněný kompresor, nebo rovnou hybridní ústrojí. Tím by RX-9 šlo do přímého souboje s Hondou NSX, Nissanem GT-R i Toyotou Supra. I v tomto případě přitom bude použito šasí SkyActiv, kromě vysokého výkonu by tedy Mazda mohla ohromit také nízkou hmotností.

Ačkoliv se tedy Evropská unie i mnohé státy a města snaží srazit automobilový průmysl na kolena, zjevně nás ještě nějaké ty světlé zítřky čekají. Doufejme jen, že Mazda stávající stanovisko časem opět nepřehodnotí. Nějaký ten „haló-model“ totiž její nabídka potřebuje jako sůl.


Mazda chystá dva sporťáky s Wankelem. RX-7 dorazí za tři roky, RX-9 později - 1 - Mazda RX-7 FD 01Mazda chystá dva sporťáky s Wankelem. RX-7 dorazí za tři roky, RX-9 později - 2 - Mazda RX-7 FD 02Mazda chystá dva sporťáky s Wankelem. RX-7 dorazí za tři roky, RX-9 později - 3 - Mazda RX-7 FD 03Mazda chystá dva sporťáky s Wankelem. RX-7 dorazí za tři roky, RX-9 později - 4 - Mazda RX-7 FD 04Mazda chystá dva sporťáky s Wankelem. RX-7 dorazí za tři roky, RX-9 později - 5 - Mazda RX-7 FD 05Mazda chystá dva sporťáky s Wankelem. RX-7 dorazí za tři roky, RX-9 později - 6 - Mazda RX-7 FD 06
Výroba Mazdy RX-7 byla ukončena již v roce 2002. Nyní však japonská automobilka chystá velký návrat

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.