Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 2013: facelift pro žijící legendu oficiálně
6.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po úniku prvních fotek Mazda oficiálně odhalila již druhý facelift pro sporťáček MX-5. Zatím jen v Japonsku, ale týkat by se brzy měl celého světa.
Mazda MX-5 je i u nás velmi dobře známou veličinou, a tak snad ani nepřekvapí, že únik fotek znovu faceliftované verze vzbudil docela slušný rozruch. Vzhledem k této události bylo celkem jasné, že jeho oficiální odhalení je na spadnutí, a tak nás včerejší krok Mazdy tímto směrem určitě nepřekvapil. Nyní už tedy víme, co všechno v pořadí již druhá modernizace současného „em-iksa” přinese a ač to není 241 kompresorových koní jako u MX-5 Yusho, ani 208 atmosférických jako u silniční MX-5 GT, za pozornost určitě stojí.
Když už jsme se dotkli technických změn, můžeme rovnou říci, že ty nejsou téměř žádné. Mazda nadělila všem verzím lepší brzdy, varianty s manuálním řazením pak slibují zlepšenou odezvu motoru na plyn. To je celé.
Po vizuální stránce se toho ale změnilo o poznání více. Vůz dostal v prvé řadě nový přední nárazník s větším a dramatičtěji tvarovanou maskou chladiče i jinak upravenými otvory pro vstup chladícího vzduchu po bocích i přepracované „lízátko” snažící se sbírat vzduch od země. Hlavní světla nyní mají černé pozadí, tedy alespoň v případě verze s plátěnou střechou - varianty s hardtopem mají tentýž prvek laděný tradičně do stříbrna.
Vzadu se podle všeho nezměnilo nic, celá karoserie ale může být oděna do nových barev jako šedé „Dolphin Gray Mica” nebo se nechat přikrášlit novými 17" koly z lehkých slitin. Další novinka je spíše výbavová - jde o systém zmírnění následků střetu s chodcem, který v případě srážky vystřelí přední kapotu do příhodnějšího úhlu. No, snad to někomu vážně pomůže...
Modifikace pro interiér jsou typicky faceliftové. MX-5 2013 tak získá pár nových barviček pro čalounění a obložení palubní desky či středu volantu. Více nečekejte.
Jak jsme již zmínili, facelift byl zatím odhalen pouze pro japonský trh, nemáme ale žádný důvod si myslet, že by neměl být relevantní pro celý svět, jakkoli v Evropě se zřejmě objeví až za nějakého půl roku. Pro orientaci - v Japonsku začínají ceny modernizované MX-5 na 2 330 000 jenech za verzi S s plátěnou střechou a pětistupňový manuálem a končí na 2 920 000 jenech za provedení VS s pevnou sundavací střechou a šestistupňovým automatem. Odpovídající cenový rozptyl v korunách by tedy byl od necelých 600 tisíc Kč až po cca 745 tisíc Kč. U nás ale budou ceny jistě o trochu jiné.
Mazda MX-5 s faceliftem pro rok 2013 konečně oficiálně, byť zatím jen pro Japonsko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 22:11 - Eda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB