Mazda pracuje na naftovém hybridu, do prodeje se má dostat v roce 2016

Hirošimská značka se chystá uvést dieselové pohonné jednotky, kterým bude vypomáhat v činnosti elektromotor. Do dvou let se objeví i v Evropě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda pracuje na naftovém hybridu, do prodeje se má dostat v roce 2016

15.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Mazda pracuje na naftovém hybridu, do prodeje se má dostat v roce 2016

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hirošimská značka se chystá uvést dieselové pohonné jednotky, kterým bude vypomáhat v činnosti elektromotor. Do dvou let se objeví i v Evropě.

Všechny zraky se teď upínají na novou generaci kultovního japonského roadsteru MX-5 a spíše spekulativně, ale přece se řeší návrat crossoveru CX-7. V Hirošimě u Mazdy však musí probíhat dle nejčerstvějších informací souběžně s těmito projekty také nesnadný vývoj nové hybridní techniky, která by měla sestávat z naftového přeplňovaného motoru a elektromotoru. Cílem bude jednoznačně další redukce spotřeby, respektive množství emisí CO2.

Pokud vše dopadne tak, jak automobilka předeslala, pak se již v roce 2016 objeví diesel-elektrické Mazdy v Japonsku i u nás v Evropě. V jejich domovině by při tom Mazda zaujala pozici prvního výrobce, který takovou technologii bude prodávat. Je to trošku zvláštní, poněvadž se ještě donedávna kasali, že se budou místo hybridů soustředit výhradně na jednotky Skyactiv, s jejichž efektivitou hodlají zesměšnit i elektromobily. Třeba zjistili, že se bez elektromotoru nakonec neobejdou, kdo ví. Také není jasné, zda s motory Sky bude nová technika vůbec spojena, ale tipovali bychom, že ano.

Jeden ze zástupců hirošimské značky Yomiuri Shimbun vidí v tomto řešení velký potenciál a slibuje si od něho větší efektivitu než od známějších benzin-elektrických kombinací. Ceny nafty jsou ve srovnání s benzinem nižší a ve prospěch mastnějšího paliva také hovoří všeobecně vyšší efektivita. Podle dostupných zdrojů by se měla vozidla s touto hybridní soustavou vyznačovat o třetinu nižší spotřebou nafty, než jakou disponují čistě naftové modely.

Hovoří se také o nižší konzumaci paliva (respektive emisích) než u Toyoty Prius, což už je s ohledem na jeho 3,9 litru/100 km poměrně odvážné tvrzení, zejména když by měl elektromotor spíše jen čistě podpůrnou funkci. Na jeden litr paliva by Mazda měla být schopna prodloužit dojezd na 40 kilometrů (což odpovídá 2,5 litrům na 100 km). Překonala by Toyotu s benzinovým hybridem, který podle japonských měřicích cyklů zvládá urazit 37 kilometrů na litr (2,7 l/100 km).

Vydání se „naftovou cestou“ Mazda přisuzuje velkým prodejům vznětových motorů v Evropě, kde se objevují pod kapotou zhruba poloviny osobních automobilů, a dále také vzrůstajícímu zájmu o toto palivo v Japonsku. Tam prý prodej turbodieselů v počtu 76 tisíc kusů v minulém roce dosáhl dvojnásobku odbytu v roce 2012.


Mazda pracuje na naftovém hybridu, do prodeje se má dostat v roce 2016 - 1 - Mazda Skyactiv plany 2014 01Mazda pracuje na naftovém hybridu, do prodeje se má dostat v roce 2016 - 2 - Mazda Skyactiv plany 2014 03Mazda pracuje na naftovém hybridu, do prodeje se má dostat v roce 2016 - 3 - Mazda Skyactiv plany 2014 02
Mazda se vrhne na diesel-elektrické hybridy, přičemž s nimi hodlá srazit spotřebu na 2,5 l/100 km.

Zdroj: The Japan News

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.