Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda vysvětlila, proč jde proti proudu a nabízí i vyvíjí techniku jako nikdo jiný
1.10.2020 | Petr Prokopec
Japonská automobilka nikdy nebyla tak úplně tuctová, až v posledních letech ale vysloveně jde proti proudu. Jak vysvětluje její šéf, není to chůze proti proudu, spíše cesta k vysněnému cíli.
Mazda si v posledních letech jde svou cestou. Na rozdíl od ostatních automobilek odmítá nahrazování zdvihového objemu motorů a počtu jejich válců turbem a jen velmi okrajově se věnuje elektrifikaci či hybridizaci svých aut. Místo toho přichází s řešeními, která nikdo jiný nenabízí - její „diesel na benzin“ SkyActiv-X plní stránky médií už několik let a do skutečných dieselů investuje i v době, kdy to s nimi jiní balí.
Díky tomu si tak nyní Mazdy můžete pořídit s věcmi, které vám ostatní nenabídnou. Například atmosférické motory jsou pro řadu dalších výrobců včetně takového BMW definitivní minulostí. Japonci je ale mají a co více chystají i nové a ještě větší. Může to vypadat jako snaha odlišit se od konkurence za každou cenu, podstata tohoto přístupu je ale jinde. Cílem je posun od mainstreamu směrem k prémiovým značkám, a to podle šéfa designu Mazdy Ikuo Maedy chce fakticky specifický produkt.
Maeda tak nechce jít cestou značky DS koncernu PSA, která za vyšší ceny nabízí prakticky totéž, co obyčejnější Peugeoty - tento přístup podle něj nepovede k dlouhodobé ochotě zákazníků platit více. Vedle toho je podle něj třeba zapracovat na kvalitě. „Prémiový segment není věcí drahých a extravagantní vozů, je spíše věcí kvalitních aut. Musíme se proto v tomto ohledu posunout a zlepšit se ve všech ohledech, včetně zážitků z řízení,“ říká Maeda, který má už soudě podle jeho příjmení k Mazdě hodně blízko.
K úpravám ale dochází i na úrovni dealerské sítě, která se posouvá k lépe působícím showroomům a kvalitnějším službám. Ani to ale není běh na krátkou trať - samotná auta si zákazníci snadno zamilují, změnit prostředí dealerství a přístup k zákazníkům ze strany prodejců i servisních poradců zvyklých po léta na jinou klientelu není jednoduché a nestane se to ani z roku na rok, natož kdykoli dříve.
Ačkoli jsou Japonci stále spíše na začátku své mise, řekli bychom, že to vzali za správný konec - skutečně jen výjimečný produkt nakonec nejvíce lidi přiměje si připlatit. Tento přístup byl nakonec tím, který udělal prémiové značky z Mercedesu nebo BMW, třebaže zejména ta druhá jmenovaná se v posledních letech tomuto principu trochu zprotivila. Nikde ovšem není psáno, že mise Mazdy skončí úspěchem, i proto o ní Japonci raději moc otevřeně nemluví, držet palce jim ale můžeme.
Mazda si získala spoustu pozornosti třeba díky motoru SkyActiv-X, tedy benzinu spalujícím palivo spíše jako naftu, který do výroby nedostal nikdo jiný. V těchto oblastech chce uspět proto, aby se vzdálila mainstreamové konkurenci a přiblížila prémiovým značkám. Logiku to má. Foto: Mazda
Zdroj: Mazda
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda