Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 720S odhalen, se svými parametry je noční můrou Ferrari i Lamba
7.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
McLaren 720S je první kompletně nový stroj značky za poslední šest let. Vedle jeho parametrů Italové rázem pomalu nemají co nabídnout.
Většina současných modelů britské sportovní značky McLaren byla jakýmsi větším či menším způsobem odvozena od původního kupé MP4-12C z roku 2011. Samozřejmě nebyla to zcela stejná auta, ale třeba karbonový monokok či biturbo osmiválec o objemu 3,8 litru byste našli prakticky u všech pozdějších aut, a také proto je novinka s označením 720S pro známou firmu tolik důležitá.
Předně stojí za zmínku fakt, že vůz využívá novou karbonovou vanu Monocage II, a přestože „sedmsetdvacítka“ nadále zůstává u podélně uloženého osmiválce před zadní nápravou a pohonu zadních kol, nezůstal zde kámen na kameni. Původní 3,8litrovou jednotku nahrazuje přepracovaný motor M840T s úhlem rozevření válců 90° objemu 4,0 litru (3 994 cm3), kterému asistují dvě twin-srcoll turbodmychadla.
Výsledkem je 720 koní při 7 250 ot./min, maximální točivý moment 770 newtonmetrů dostupných při 5 500 ot./min, a přestože zde máme přeplňovaný agregát, je schopen nechat se vytočit až do osmi a půl tisíce otáček.
To jsou sama o sobě působivá čísla hravě překonávající Ferrari 488 GTB (670 k) i Lamborghini Huracán Performante (640 k) a teď si představte, že tohle všechno je zabaleno do jednoho balíčku o suché hmotnosti jen 1 283 kg a té provozní pořád fantastických 1 322 kg. Není divu, že tato britská hračka vládne stovku za 2,9 sekundy, na dvojnásobnou rychlost dorazí za 7,8 vteřiny a sprint na čtvrt míle dá za 10,5.
Maximálka činí ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 341 kilometrů v hodině a stejně působivě vypadají také oficiálně naměřené brzdné dráhy. Karbon-keramické kotouče umí ze stovky zastavit na třiceti metrech, z dvoustovky pak budete za ideálních podmínek stát po 122 metrech.
McLaren 720S má všechna kola zavěšená na dvojitých lichoběžníkových ramenech, nechybí adaptivní tlumiče, celá baterie elektronických obezliček včetně stabilizace a systému kontroly rozjezdu, naopak diferenciál je otevřený a trakci při rozjezdu či jízdu v zatáčkách pod plynem střeží pouze elektronicky řízené přibrzďování kol.
K zajímavostem 720S patří sklápěcí digitální přístrojový štít, který při běžné jízdě zobrazuje na displeji standardní údaje, zatímco ve sportovním režimu omezí zobrazovaná data na nutné minimum, aby nerozptylovala řidiče. Ten si může vyzkoušet také Variable Drift Control, což není nic jiného než systém pomáhající udržet auto v řízeném driftu, stejně jako je tomu u Fordu Focus RS.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
McLaren 720S naživo v Ženevě
Novinka McLarenu váží pouze 1 322 kg, může tedy nabídnout až 545 koní na tunu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový elektrický Renault 5 vypadá sexy a dával by i smysl, ale ne za avizovanou cenu
26.2.2024 - Rusové znovu mohou nakupovat svá oblíbená auta od Hyundai a Kie, akorát bez jejich log
26.2.2024 - My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024 - 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398) - Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva