Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren F1 GT 2018: tři sedadla se vrátí, i s více než 700 koňmi pod kapotou
20.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chtějí vzkřísit ducha své legendy. Její moderní pojetí se ovšem namísto na rekordy zaměří na absolutní luxus a komfort.
Na budoucnost McLarenu přišla řeč vcelku nedávno. Při té příležitosti jsme také zmínili, že britská automobilka zvažuje výrobu vozu, který by dokázal pohostit více než dva cestující. Ve hře přitom byla nejen koncepce dvou nouzových sedadel vzadu, ale také velmi neobvyklého třímístného uspořádání ve stylu legendárního McLarenu F1. Jak se přitom nyní ukazuje, Britové zvolili právě tuto konfiguraci, se kterou hodlají vyrukovat v roce 2018.
Toto datum je pro automobilku nadmíru důležité, neboť souvisí s třicetiletým výročím konverzace, kterou vedli šéf McLarenu Ron Dennis, spolumajitel značky Mansour Ojjeh, technický ředitel Gordon Murray a marketingový šéf Creighton Brown. Tato čtveřice zabíjela čas při čekání na zpožděný let z Velké ceny Itálie, což byl jediný závod sezóny 1988, který McLaren nevyhrál. Murray přitom nadhodil, že automobilka by měla postavit silniční vůz, který by zcela změnil chápání světa supersportů a zadupal konkurenční Ferrari do země.
Jak to všechno dopadlo, asi již nemusíme dodávat. Místo toho se tedy budeme věnovat novince, která ovšem ducha legendárního McLarenu F1 vzkřísí jen částečně. Nepůjde totiž o vůz zaměřený na extrémní sportovní výkony, místo toho má být koncipován jako nejluxusnější a nejkomfortnější model značky za celou její historii. Podle šeptandy v zákulisí by přitom kabina měla být vyvedena vždy přesně dle fantazie zákazníka, který si dokonce bude moci vybrat i unikátní ovladače. Je tedy pravděpodobné, že nevzniknou dva stejné exempláře.
Po stránce technické ovšem bude ve všech případech použit přepracovaný karbonový monokok, který umožní usazení řidiče doprostřed a pasažérů po stranách. Celá trojice přitom dostane na míru padnoucí zavazadla, která budou součástí standardní výbavy. Mimo unikátní konfigurace 1+2 se ovšem nový McLaren F1 pochlubí i dalšími odkazy na svého předchůdce, a sice vzhůru výklopnými dveřmi zasahujícími i do střechy, nebo střešním sáním.
Dalším klíčovým prvkem se stane usazení koncovek výfuku výše na zádi, což má napomoci čistotě těchto partií a zároveň dramatické vizáži. Pohon přitom dostane na starosti upravený 3,8litrový osmiválec twin-turbo, který by měl produkovat více než 700 koní. Obejít se sice bude muset bez elektromotorů, i tak se ovšem má rozjet na více než 320 km/h. Poněkud sporné je to ovšem s jízdní dynamikou v rámci zrychlení.
S ohledem na zaměření vozu, jež by mělo svádět k rychlému cestování napříč kontinenty, by novinka neměla překonat McLaren 675 LT, který zvládá stovku za 3,2 sekundy a dvoustovku za 6,3 sekundy. Zároveň nemá dorazit ani žádná extrémnější okruhová varianta. I proto ostatně bude systém proaktivní kontroly šasí PCC naladěn na maximální jízdní komfort, nikoliv na řádění na okruzích.
Za projektem stojí divize McLaren Special Operations, pro kterou půjde o teprve druhý samostatný vůz. Tím prvním byl model X-1, který se ukázal v roce 2012 v Pebble Beach a vznikl na základě žádosti jednoho zákazníka o unikátní design. Tehdy byl ovšem vyroben pouze jeden exemplář, zatímco nyní bychom se měli dočkat 64kusové série - tímto počtem přitom novinka opět vzdá hold originálu, respektive všem vyrobeným silničním variantám.
Jak jsme pak zmínili již výše, do prodeje by novinka měla zamířit v roce 2018, a to nejspíše pod názvem F1 GT. Cena by se přitom měla vyšplhat až na dva miliony liber (cca 64,87 mil. Kč), což je opravdu enormní suma na vůz, který de facto nepřepíše žádné rekordy a na svém slavném předchůdci bude spíše parazitovat. Je ovšem zcela jasné, že automobilka nebude mít s rozprodáním produkce sebemenší problém.
Závěrem pak můžeme říci, že znovuzrozený McLaren F1 bude jedním z 15 nových modelů, kterých bychom se od značky měly do roku 2022 dočkat. Tento počet přitom zahrnuje nejen limitované modely, ale také standardní produkci. Již příští rok by tak kupříkladu měl dorazit nástupce modelu 650S, který má prozatím kódové označení P14. Stejně jako zbytek produkce jej pak bude nadále pohánět přeplňovaný osmiválec.
Mimo to ovšem McLaren chystá také výraznou hybridizaci svého portfolia, která bude souviset zejména s novou generací modelů 540C, 570S a 570GT. O jejich pohon by se již měl starat šestiválec společně s elektromotorem. U tohoto ústrojí by přitom měla jízdní dynamika zůstat víceméně na stejné úrovni jako nyní, spotřeba a emise však razantně poklesnou.
Ještě předtím se ovšem řada Sport Series rozroste o otevřenou verzi McLarenu 570S, přičemž dorazit má i extrémnější varianta LT. Britové přitom zvažují, že by toto označení připadlo separátní divizi, která by připravovala okruhově zaměřené modely. Očekávat však vždy máme maximálně dvě limitované edice ročně, neboť automobilka nechce příliš zahltit trh.
Takto by měl, alespoň podle magazínu Autocar, vypadat moderní McLaren F1
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva