Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MSO HS plně odhalen. Dynamiku ale neprozradil, z pozoruhodného důvodu
18.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po včerejším úniku vám aktuálně nejrychlejší silniční McLaren můžeme představit oficiálně. Ani jeden z 25 kusů nebude stejný jako druhý.
O novém McLarenu MSO HS jsme ze široka psali již včera, kdy se ven dostala celá sada oficiálních fotek i část informací. Dnes se k tomuto britskému supersportu musíme vrátit, neboť k dispozici máme všechny oficiální fotografie i další data. Přesto nevíme vše, třeba data o jízdní dynamice či hmotnosti jsou nadále neznámou. To ale ve výsledku není až tak překvapivé, neboť klienti McLarenu se podíleli individuálně na vývoji každého exempláře, a tak dva stejné kusy tedy nenajdete.
Lišit se přitom nebudou jen barvou karoserie a čalounění, ale také designem kol. Odlišné bude i množství použitých dílů z uhlíkových vláken, jež mají vliv na hmotnost. Třeba příplatková karbonová sedadla s vícebodovými závodními pásy ji sráží o 15 kilogramů. A použití Alcantary místo kůže Nappa šetří dalších 3,5 kg.
Finální hmotnost tedy bude kus od kusu odlišná, což pozmění i dynamiku. McLaren by tedy nejspíše při detailní prezentaci musel zveřejnit data všech 25 vozů, což není dost dobře možné. Momentálně tedy musíme vyjít pouze ze zmínek o 3,8litrovém motoru V8 twin-turbo, který je ve všech případech identický a produkuje 688 koní a 700 Nm. Jak moc rychlým ale učiní kterýkoli z kusů, nevíme.
Máme tu nicméně vyšší výkon než u McLarenu 675 LT, za kterým stojí hlavně titanový výfuk se dvěma rozměrnými koncovkami. Maximum točivého momentu se nezměnilo, hmotnost by ale měla být nižší. Očekávat lze tedy zrychlení z klidu na stovku pod 2,9 sekundy, na dvoustovku pak za méně než 7,9 s. Nejvyšší rychlost by přitom mohla přesáhnout 330 km/h. A to jsou velmi působivé parametry.
O verzi Long Tail se přitom nezmiňujeme náhodou, právě zkušenosti z jejího vývoje a výroby napomohly stvoření varianty High Sport. Ta sice původně vzešla ze základního kupé 650S, nicméně McLaren použil pouze holé šasí a zbytek již dotvořil k obrazu každého zákazníka. Nový bodykit by přitom při rychlosti 240 km/h měl produkovat 220 kg přítlaku.
Zásluhu na tom nese odlišný čelní nárazník s bočními stabilizačními spoilery, upravené boční prahy či především rozměrné zadní křídlo. Jeho tvar a funkce byly ovlivněny spoilerem z McLarenu P1 GTR, přičemž posloužit může také jako aerodynamická brzda. Kromě toho mohou zákazníci počítat s několikerým elektronickým nastavením sklonu.
Přesunout se můžeme ještě jednou do interiéru, kde lze zmínit kupříkladu odstranění tlačítek klimatizace. Ta se místo toho ovládá pomocí dotykového displeje, čímž McLaren ušetřil další gramy. Součástí multimediálního systému je přitom i souprava tří kamer a paket McLaren Track Telemetry, jenž napomůže majitelům ve zlepšování schopností na okruhu.
Ve finále pak jen dodáme, že kromě jízdní dynamiky nebyla zveřejněna ani cena. Ta ale bezesporu nebude lidová, koneckonců zmiňovaný McLaren 675 LT startoval na 259 500 librách (cca 8 125 000 Kč). Verze MSO HS pak bude dozajista dražší, přičemž jak jsme již uvedli výše, počítá se pouze se striktně omezenou sérií 25 exemplářů, která byla rozprodána ještě před dnešním debutem.
Vzhled tohoto konkrétního McLarenu MSO HS nás již nepřekvapí, dalších 24 exemplářů se ovšem má v mnoha detailech lišit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 57 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry