McLaren MSO HS: uniklo vše o novém vrcholu s 688 koňmi a velkým křídlem

Nový vrchol britské značky nevznikl na základech McLarenu 675 LT, ale na bázi kupé 650S. Vůči němu se liší mechanikou i aerodynamikou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren MSO HS: uniklo vše o novém vrcholu s 688 koňmi a velkým křídlem

17.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren MSO HS: uniklo vše o novém vrcholu s 688 koňmi a velkým křídlem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový vrchol britské značky nevznikl na základech McLarenu 675 LT, ale na bázi kupé 650S. Vůči němu se liší mechanikou i aerodynamikou.

O příchodu nového extrémního McLarenu jsme se začali poprvé zmiňovat již v únoru. Na sklonku května se pak objevily první snímky a informace, dle kterých britská značka chystala variantu 688 HS (neboli High Sport). Podle původních dohadů měl být tento model založen na McLarenu 675 LT, čímž by automobilka stávající majitele asi nepotěšila. Při odhalení kupé naznačila, že na Spider je možné zapomenout, nicméně ten nakonec k nepotěše majitelů původního LT stejně dorazil.

Odhalení ještě extrémnější varianty by tak mohlo být považováno hned za dvojitou zradu. Jenže podle nových informací kolegů z Jalopniku, kteří se dostali i k sadě oficiálních snímků, je celá situace poněkud zamotanější. Automobilka pro svou novinku nepoužila jako základní kámen model 675 LT, nýbrž méně extrémní kupé 650S. To si vzala do parády divize McLaren Special Operations, jejíž zkratka se promítla také do názvu vozu - ten totiž nemáme titulovat jako 688 High Sport, nýbrž MSO HS. Vůči dárcovskému vozu přitom bylo změněno vše možné od podlahy až po střechu.

Máme tu tedy nové nárazníky, čelní splitter či boční stabilizační křidélka. Na tyto prvky značka použila karbon, ze kterého je vyrobena rovněž přední kapota, střecha, střešní sání, boční prahy a kapsy sání. Ve snaze o maximální odlehčení pak McLaren použil v případě víka motoru polykarbonát, zatímco veškerá okna jsou nejtenčí, jaká kdy značka vyrobila. Kromě toho tu máme odlehčená kovaná kola, za kterými se skrývají karbon-keramické brzdy.

Největší pozornost ovšem budí zadní křídlo, které sice vypadá jako napevno uchycené, to je však pouhé zdání. McLaren do jeho vývoje investoval nemalou sumu, přičemž zároveň využil také znalostí získaných při stavbě okruhového P1 GTR. Křídlo tedy i nadále může sloužit jako aerodynamická brzda, přičemž elektronicky jej lze nastavit pro využití na silnicích či závodních tratích. Při rychlosti 240 km/h zvládá generovat přítlak 220 kilogramů.

Přesunout se můžeme pod zmiňovaný polykarbonátový kryt, kde opětovně najdeme 3,8litrový přeplňovaný osmiválec M838TL. Ten byl ovšem nově naladěn na 688 koní a 700 Nm točivého momentu, který je dostupný v pásmu od 3 000 do 7 000 otáček. V kombinaci s nízkou hmotností (přesné číslo bohužel není známo) lze tedy očekávat vskutku působivou jízdní dynamiku, na konkrétní data ale bude nejspíše třeba vyčkat do oficiálního odhalení.

Je přitom otázkou, kdy a zda vůbec se tak stane. Podle zdrojů blízkých značce totiž majitelé celé 25kusové edice požádali o anonymitu, která se týká nejen jejich osob, ale i samotného vozu. Jelikož jsou ale níže přiložené snímky zjevně prezentační, dá se s nějakým představením počítat. Dost možná se přitom debutu dočkáme již tento víkend v americkém Pebble Beach, to ovšem prozatím berte jako pouhou spekulaci.

Vraťme se proto k jistotám, jež souvisí kupříkladu se sadou tří kamer. Jedna je usazena v předním nárazníku, druhá v zadním a třetí uvnitř, kde sleduje dění přes rameno řidiče. Účelem této soupravy ovšem není natáčení zábavných videí, jež jejich majitelé hodí na YouTube. Místo toho celá trojice spolupracuje se systémem McLaren Track Telemetry, která je důvěrně známa majitelům modelu 675 LT.

Tato technologie vám umožní sledovat čas na okruhu v reálném čase, jeho jednotlivé úseky či srovnání s ostatními vozy na trati. Jakmile z ní poté sjedete, dostane se vám zevrubné analýzy vašich průjezdů. Jinými slovy tedy máte ve voze neustále přítomného elektronického závodního jezdce, který vám bude napomáhat ve zlepšování.

O zbytku doplňků se již zdroje příliš nezmiňují, což má spojitost s divizí MSO. Ta totiž vyjma techniky a aerodynamiky zapracovala na zbytku vozu, který upravila dle přání každého zákazníka. Odlišné tedy nebudou jen laky karoserie či čalounění v kabině, ale také design litých kol. Vše pak bude korunovat vskutku enormní cena.


McLaren MSO HS: uniklo vše o novém vrcholu s 688 koňmi a velkým křídlem - 1 - McLaren MSO HS 2016 prvni sada 01McLaren MSO HS: uniklo vše o novém vrcholu s 688 koňmi a velkým křídlem - 2 - McLaren MSO HS 2016 prvni sada 02McLaren MSO HS: uniklo vše o novém vrcholu s 688 koňmi a velkým křídlem - 3 - McLaren MSO HS 2016 prvni sada 03McLaren MSO HS: uniklo vše o novém vrcholu s 688 koňmi a velkým křídlem - 4 - McLaren MSO HS 2016 prvni sada 04McLaren MSO HS: uniklo vše o novém vrcholu s 688 koňmi a velkým křídlem - 5 - McLaren MSO HS 2016 prvni sada 05McLaren MSO HS: uniklo vše o novém vrcholu s 688 koňmi a velkým křídlem - 6 - McLaren MSO HS 2016 prvni sada 06McLaren MSO HS: uniklo vše o novém vrcholu s 688 koňmi a velkým křídlem - 7 - McLaren MSO HS 2016 prvni sada 07McLaren MSO HS: uniklo vše o novém vrcholu s 688 koňmi a velkým křídlem - 8 - McLaren MSO HS 2016 prvni sada 08McLaren MSO HS: uniklo vše o novém vrcholu s 688 koňmi a velkým křídlem - 9 - McLaren MSO HS 2016 prvni sada 09
Nový McLaren MSO HS dostal do vínku 688 koní a nízkou hmotnost. Konkrétní číslo ale bohužel zatím není k dispozici, neznáma je také jízdní dynamika

Zdroj: Jalopnik

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše