McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu

(+ video) Okruhový model se ukázal na nových fotkách, jež mapují optimalizovanou aerodynamiku. Laděna byla na okruzích v Evropě, Bahrajnu a Kataru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu

19.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Okruhový model se ukázal na nových fotkách, jež mapují optimalizovanou aerodynamiku. Laděna byla na okruzích v Evropě, Bahrajnu a Kataru.

Čistě okruhové provedení McLarenu P1 jsme si ve formě konceptu mohli představit již loni v létě, kdy GTR debutovalo na americkém Pebble Beach. Následně britská automobilka zveřejnila i fotky interiéru, stále však svou novinku částečně držela pod rouškou tajemství. Nyní však již víme, že vše potřebné se dozvíme na březnovém autosalonu v Ženevě, kde se GTR představí ve své sériové verzi. Následovat má výroba a zahájení prodeje, přičemž vůz bude nabídnut pouze stávajícím majitelům standardního hybridního supersportu.

Zatím sice není jasné, kolik exemplářů McLaren vyrobí, více však víme o jeho pohonném ústrojí. Tím je i nadále 3,8litrový osmiválec twin-turbo, kterému asistuje elektromotor a automatická převodovka. Výkon byl však oproti základu razantně zvýšen, přičemž koncept se pyšnil hodnotou 1 000 koní. Tato síla však v reálu dost možná bude překonána, neboť značka nově prohlašuje, že poměr výkonu a hmotnosti se vůči silničnímu provedení měl zlepšit o 10 procent a přesáhne 700 koní na tunu.

Vůči standardnímu McLarenu P1 se měnila rovněž aerodynamika. Máme tu tedy extrémní zadní křídlo, nízko položené lízátko předního nárazníku, přeprofilované boky, jež zásobují motorový prostor větším množstvím vzduchu, jinak umístěná zpětná zrcátka nebo výraznější difuzor. Všemu pak sekunduje snížený podvozek a karbonové šasí MonoCage, které včetně baterie, elektrorozvodů a střešního sání váží pouhých 90 kilogramů.

Sedadla budou nastavena podle konkrétního řidiče a napevno ukotvena, čímž McLaren dosáhl redukce hmotnosti. To samé pak můžeme říci také o volantu, který vychází z toho, který sloužil v monopostu F1 MP4-23 z roku 2008. V jeho středu najdete většinu ovládacích prvků včetně těch, jež nastavují DRS a IPAS, tedy zadní křídlo a okamžitý výkon elektromotoru. Vše přitom můžete ovládat v rukavicích a závodní helmě.

Ačkoliv je ale McLaren P1 GTR zaměřen na maximální okruhové využití, i nadále nabídne majitelům trochu toho komfortu, a sice skrze klimatizaci. Zároveň v něm můžeme vidět nejextrémnější model, jaký kdy značka nabídla k prodeji. V průběhu uplynulých měsíců totiž najezdil tisíce kilometrů na okruzích v Evropě, Bahrajnu a Kataru, během nichž byla laděna elektronika a chlazení. Zákazníci se tedy mají nač těšit.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu - 1 - McLaren P1 GTR dalsi nova sada 01McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu - 2 - McLaren P1 GTR dalsi nova sada 02McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu - 3 - McLaren P1 GTR dalsi nova sada 03McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu - 4 - McLaren P1 GTR dalsi nova sada 04McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu - 5 - McLaren P1 GTR dalsi nova sada 05McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu - 6 - McLaren P1 GTR dalsi nova sada 06McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu - 7 - McLaren P1 GTR dalsi nova sada 07McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu - 8 - McLaren P1 GTR dalsi nova sada 08McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu - 9 - McLaren P1 GTR dalsi nova sada 09McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu - 10 - McLaren P1 GTR dalsi nova sada 10McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu - 11 - McLaren P1 GTR dalsi nova sada 11McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu - 12 - McLaren P1 GTR dalsi nova sada 12McLaren P1 GTR: sériová verze míří do Ženevy, má přes 700 koní na tunu - 13 - McLaren P1 GTR dalsi nova sada 13
McLaren P1 GTR najezdil tisíce kilometrů na okruzích v Evropě, Bahrajnu a Kataru, aby byla optimalizována jeho aerodynamika a chlazení

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.