Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Vito 2015: nová generace představena, je levnější i spořivější
29.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá dodávka je k mání s pohonem předních, zadních či všech čtyř kol. Výkon pak dodávají dieselové čtyřválce, dozadu se vejde až 1 369 kg nákladu.
Co jsme na sklonku minulého týdne naznačili, to můžeme dnes dokončit. Německá automobilka s třícípou hvězdou ve znaku totiž včera ve večerních hodinách skutečně odhalila nové Vito. To podle očekávání je vizuálně velmi podobné třídě V, zaměřit se ovšem hodlá spíše na ty zákazníky, kteří touží po praktičnosti. I z toho důvodu většina prodaných exemplářů jistě dostane nelakované nárazníky, které sice naznačují cosi o pěsti v oku, při jejich výměně ovšem váš účet rozhodně nedostane takovou ránu jako v případě, že by je zdobila stejná barva jako zbytek karoserie.
Stran tohoto opatření je pak tou asi nejzajímavější finesou nového Vita pohon. Sáhnout totiž budete moci po předokolce, která bude nejlehčí, nejlevnější a hodí se ideálně k převozu lehčích nákladů. Pro ty těžší pak byla stvořena verze s hnanou zadní nápravou, mimo ni Mercedes-Benz nabídne také model osazený systémem 4x4, který přichází s nejlepší trakcí.
V rámci variability pak bude možné volit ze tří délek vozu, které činí 4 895 mm, 5 140 mm a 5 370 mm. Ve všech třech případech je předchozí generace překonána o 140 milimetrů, do nákladového prostoru tak nyní Vito pobere až 1 369 kilogramů, nejvíce ve své třídě. V tomto případě jde přitom o verzi s pohonem zadních kol, předokolka je lehce handicapována 1 289 kily, na druhou stranu však sama o sobě na váze vykáže při prostřední délce 1 761 kg.
Ještě než přeskočíme do motorového prostoru, neměli bychom opomenout zmínit výšku, která u všech modelů činí 1 910 mm. Nyní ale již můžeme mrknout pod kapotu, kde v případě předokolky dostanete napříč uložené 1,6litrové čtyřválcové turbodiesely. Ten ve verzi 109 CDI produkuje 88 koní, Vito 111 CDI pak má k dispozici o trochu větší výkon - až 114 koní.
Pro modely osazené pohonem zadních kol nebo systémem 4Matic je pak k mání 2,1litrový diesel, který je možné pořídit ve verzích 114 CDI (136 koní), 116 CDI (163 koní) a 119 BlueTec (190 koní). Standardem je přitom pokaždé šestistupňový manuál s výjimkou nejvýkonnější verze, která dostala do vínku sedmistupňový automat. Ten je pro zbytek nabídky za příplatek.
V rámci jízdní dynamiky či spotřeby již Mercedes-Benz tak sdílný nebyl, k dispozici totiž máme pouze jediný údaj. A sice ten pro Vito 116 CDI, jenž by mělo v průměru jezdit za 5,7 l/100 km. Na další detaily si zjevně musíme počkat, momentálně již můžeme zmínit pouze servisní intervaly, které činí 40 000 kilometrů nebo dva roky.
Po stránce cenové pak Vito 109 CDI startuje na německém trhu na sumě 17 990 Eur (cca 495 000 Kč), přičemž ve standardu v takové chvíli nabízí detekci únavy řidiče nebo stabilizaci reagující na boční vítr. K mání jsou ovšem i doplňkové systémy jako automatické parkování nebo vylepšený světelný systém ILS s LEDkami vpředu i vzadu.
Mercedes-Benz Vito je k mání ve třech délkách, volit můžete mezi ryze nákladní či osobní verzí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999