Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT 2017 dostal několik novinek, vyšší výkon i kupé ve verzi GT C
9.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Celá řada GT dostala novou masku. Za tou se skrývá 476 koní v základu, novinka v nabídce pak dostala dokonce 557 koní.
Na letošní rok připadají oslavy 50. výročí založení AMG. Byť u toho Mercedes sám nebyl, do oslav se pouští s vervou a dárky začal nadělovat již nyní. Na autosalonu v Detroitu nám tak představil inovovanou řadu Mercedesu-AMG GT, jejímž hlavním poznávacím znamením je nová čelní maska zvaná AMG Panamericana.
Ta je odvozena od závodního speciálu GT3 a vůz nedělá pouze opticky širším, ale zároveň přispívá k lepšímu chlazení pohonné jednotky. To je jistě důležité, neboť čtyřlitrový osmiválec twin-turbo prošel posilovnou a dává vyšší výkon než dříve. U základní verze nyní na zadní kola míří 476 koní, tedy o čtrnáct více, a to jak u kupé, tak u roadsteru. Oba modely tak stovku zvládnou za rovné 4 sekundy bez ohledu na různou hmotnost (1 540 vs 1 595 kg).
Dále v řadě stojí provedení GT S, které je k dispozici pouze jako kupé. Zde přitom výkon stoupl z 510 na 522 koní, což v kombinaci s 1 570 kilogramy vede ke sprintu na stovku za 3,8 sekundy a nejvyšší rychlosti 310 km/h. Tento model je vybaven jízdním režimem Race, základ si musí vystačit pouze s módy Comfort, Sport, Sport Plus a Individual.
Nyní již přistupujeme k opravdové novince, a sice k Mercedesu-AMG GT C. Tato verze byla dosud známa pouze jako roadster, nyní je však možné mít 557 koní s plechovou střechou nad hlavou. Kupé i roadster se liší hmotností (1 625 vs 1 660 kg), sprint na stovku ale zvládají za shodné 3,7 sekundy.
Nejvýše stojí GT R, u nějž již k žádným modifikacím nedošlo. Stále má výkon 585 koní, a stovku umí za 3,6 sekundy. Jeho nejvyšší rychlost je 318 km/h, čímž „eRko“ překonává základní model o 14 kilometrů v hodině. Spotřeba řady se pak pohybuje mezi 9,4 až 11,4 l/100 km.
Zpět ale k novinkám spočívajících hlavně v příchodu kupé GT C. To má o 57 milimetrů rozšířené zadní blatníky, které ukrývají šířeji rozkročená kola a řiditelnou zadní nápravu. Standardní jsou také adaptivní tlumiče nebo elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál. Ten ovšem mají v základní výbavě také modely GT S a GT R.
GT C bude zpočátku k mání v exkluzivní výbavě Edition 50, která odkazuje na již zmiňované 50. výročí. Oproti standardu přitom zákazníci mohou vybírat mezi šedým a bílým lakem, který doplňují prvky vyvedené v černém chromu. V tomto odstínu jsou lakována také kola, zatímco dovnitř se nastěhovalo stříbrně-černé čalounění.
Pro celou řadu AMG GT je pak nově k mání aplikace AMG Track Pace, která dokáže zaznamenat podrobná telemetrická data a uschovat je pro pozdější použití. Řidiči si mohou nahrávat i samotné profily okruhů a je možné také pořídit vizuální záznam. Vše je přitom možné následně sdílet s ostatními přes Facebook či YouTube.
O cenách Mercedes prozatím nemluví, facelifty ale obvykle ceníky razantněji nemění. Nové kupé GT C zamíří mezi varianty GT S a GT R, přičemž provedení Edition 50 bude bezesporu dražší než vůz nabízený posléze se standardní výbavou.
Mercedes-AMG GT dostal novou čelní masku a více koní. Kupé je navíc nově k mání ve verzi GT C s 557 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry