Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C”

(+ video) O otevřené verzi AMG GT se dlouho mluvilo jako o GT C Roadster. Teď byla oficiálně představena i jako C a víme konečně, co to znamená.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C”

15.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) O otevřené verzi AMG GT se dlouho mluvilo jako o GT C Roadster. Teď byla oficiálně představena i jako C a víme konečně, co to znamená.

Ještě na počátku léta se zdálo, že Mercedes-AMG GT bude k mání jen jako kupé. Příchod otevřené varianty totiž třícípá hvězda tvrdošíjně odmítala s tím, že odstranění střechy by neprospělo jízdě po okruhu. Místo toho by se z vozu stal král bulvárů, čímž by konkuroval dalším vozům v nabídce. Nicméně nyní již víme, že šlo o klamání tělem, neboť příchod Roadsteru byl později oficiálně potvrzen. A co více, nyní si jej můžeme představit s plnou parádou.

Začneme přitom u motorového prostoru, kde naplnění pro změnu došly veškeré zvěsti, jenž zmiňovaly vyšší výkon. Přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec totiž skutečně dostal do vínku některé komponenty z vrcholného provedení GT R. Oč všechno jde, značka zatím neuvedla, se mnoha dalšími technickými parametry nás však již seznámila. Stejně jako v případě kupé přitom máme co do činění se dvěma variantami.

Základem je GT Roadster, který dostal do vínku 476 koní, 630 Nm točivého momentu a provozní hmotnost 1 670 kilogramů. Zrychlení z klidu na stovku tak zvládne za rovné 4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 302 km/h. Nad ním pak trůní varianta GT C Roadster, která již počítá s 557 koňmi, 680 Nm, 1 735 kilogramy, stovkou za 3,7 sekundy a maximálkou 316 km/h. Ono „C” tedy neznačí Convertible (protože jako GT C má být do budoucna k mání i kupé), a není to ani verze pro Čínu nebo cokoli podobného - je to ostřejší provedení koncipované trochu jinak než provedení S u kupé.

Jízdní dynamika totiž není tím jediným, čím se obě verze od sebe navzájem liší. Jemné nuance najdeme i po stránce designové, kde základ počítá s 19palcovými litými koly, vrchol pak s 20palcovými. Kromě toho v jeho výbavě najdeme elektronický diferenciál či podvozek AMG Ride Control s adaptivními tlumiči, zatímco GT Roadster počítá jen s mechanickým samosvorem.

Rozdíly se vážou také k převodovce, byť pro oba modely je jedinou volbou sedmistupňový automat. V případě základu však máte k dispozici pouze čtyři jízdní režimy, zatímco GT C Roadster počítá také s módem Race. Ten byl uzpůsoben výše zmiňované jízdě na okruhu, kterou si zjevně vychutnat můžete, a to s rychlejším řazením a „emotivnějším zvukem“.

Kromě toho Mercedes dodává, že změn doznal i řídící software převodovky a také její „hardware”, neboť prodloužen byl první převodový stupeň a zkrácen ten poslední i konečný. Roadster se tak má navzdory vyšší hmotnosti jevit jako komunikativnější. V tomto ohledu samozřejmě prim bude hrát provedení GT C, které dále profituje ještě z řiditelné zadní nápravy převzaté z GT R.

Ze „stejného zdroje” pochází také rozšířený rozchod zadních kol či aktivní management upravující proudění vzduchu skrze čelní masku tím, že jednotlivé vertikální lamely lze pomocí elektromotoru otevírat či uzavírat. Tuto finesu ovšem již dostaly do vínku obě verze, stejně jako plátěnou střechu, jíž lze stáhnout či natáhnout za 11 sekund při rychlostech do 50 km/h.

Konstrukce střechy kromě třívrstvého plátna počítá s hořčíkem, hliníkem a ocelí, přičemž k mání je ve třech barvách (béžová, černá, červená). Doplnit ji pak můžete jedenácti odstíny laku karoserie, zatímco interiér počítá s deseti barevnými variacemi. Tím nám ovšem informační pramen začíná vysychat, o cenách by Mercedes mohl promluvit až v Paříži.

Momentálně tak již jen dodáme finální zmínku k často zmiňovanému kupé GT R, které v tréningovém režimu zajelo Nordschleife za 7 minut a 46 sekund. Nicméně při ostrém nasazení má být o pětadvacet sekund rychlejší, hlavním cílem značky je pak pokoření Porsche 911 Turbo S. To přitom Severní smyčku zvládá za 7 minut a 18 sekund. Zda jej ale třícípá hvězda s Thomasem Jägerem za volantem překoná, to je nyní sporné.


Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 1 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 01Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 2 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 02Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 3 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 03Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 4 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 04Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 5 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 05Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 6 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 06Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 7 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 07Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 8 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 08Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 9 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 09Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 10 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 10Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 11 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 11Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 12 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 12Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 13 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 13Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 14 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 14Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 15 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 15Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 16 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 16Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 17 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 17Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 18 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 18Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 19 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 19Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 20 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 20Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 21 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 21Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 22 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 22Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 23 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 23Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 24 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 24Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 25 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 25Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 26 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 26Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 27 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 27Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 28 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 28Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C” - 29 - Mercedes-AMG GT Roadster 2016 prvni sada 29
Mercedes-AMG GT Roadster dostal skutečně do vínku vyšší výkon než kupé. V základu nabízí 476 koní, vrcholné GT C jich pak má 557

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.