Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT a GT C Roadster je venku. Teď je jasné, co znamená to „C”
15.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) O otevřené verzi AMG GT se dlouho mluvilo jako o GT C Roadster. Teď byla oficiálně představena i jako C a víme konečně, co to znamená.
Ještě na počátku léta se zdálo, že Mercedes-AMG GT bude k mání jen jako kupé. Příchod otevřené varianty totiž třícípá hvězda tvrdošíjně odmítala s tím, že odstranění střechy by neprospělo jízdě po okruhu. Místo toho by se z vozu stal král bulvárů, čímž by konkuroval dalším vozům v nabídce. Nicméně nyní již víme, že šlo o klamání tělem, neboť příchod Roadsteru byl později oficiálně potvrzen. A co více, nyní si jej můžeme představit s plnou parádou.
Začneme přitom u motorového prostoru, kde naplnění pro změnu došly veškeré zvěsti, jenž zmiňovaly vyšší výkon. Přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec totiž skutečně dostal do vínku některé komponenty z vrcholného provedení GT R. Oč všechno jde, značka zatím neuvedla, se mnoha dalšími technickými parametry nás však již seznámila. Stejně jako v případě kupé přitom máme co do činění se dvěma variantami.
Základem je GT Roadster, který dostal do vínku 476 koní, 630 Nm točivého momentu a provozní hmotnost 1 670 kilogramů. Zrychlení z klidu na stovku tak zvládne za rovné 4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 302 km/h. Nad ním pak trůní varianta GT C Roadster, která již počítá s 557 koňmi, 680 Nm, 1 735 kilogramy, stovkou za 3,7 sekundy a maximálkou 316 km/h. Ono „C” tedy neznačí Convertible (protože jako GT C má být do budoucna k mání i kupé), a není to ani verze pro Čínu nebo cokoli podobného - je to ostřejší provedení koncipované trochu jinak než provedení S u kupé.
Jízdní dynamika totiž není tím jediným, čím se obě verze od sebe navzájem liší. Jemné nuance najdeme i po stránce designové, kde základ počítá s 19palcovými litými koly, vrchol pak s 20palcovými. Kromě toho v jeho výbavě najdeme elektronický diferenciál či podvozek AMG Ride Control s adaptivními tlumiči, zatímco GT Roadster počítá jen s mechanickým samosvorem.
Rozdíly se vážou také k převodovce, byť pro oba modely je jedinou volbou sedmistupňový automat. V případě základu však máte k dispozici pouze čtyři jízdní režimy, zatímco GT C Roadster počítá také s módem Race. Ten byl uzpůsoben výše zmiňované jízdě na okruhu, kterou si zjevně vychutnat můžete, a to s rychlejším řazením a „emotivnějším zvukem“.
Kromě toho Mercedes dodává, že změn doznal i řídící software převodovky a také její „hardware”, neboť prodloužen byl první převodový stupeň a zkrácen ten poslední i konečný. Roadster se tak má navzdory vyšší hmotnosti jevit jako komunikativnější. V tomto ohledu samozřejmě prim bude hrát provedení GT C, které dále profituje ještě z řiditelné zadní nápravy převzaté z GT R.
Ze „stejného zdroje” pochází také rozšířený rozchod zadních kol či aktivní management upravující proudění vzduchu skrze čelní masku tím, že jednotlivé vertikální lamely lze pomocí elektromotoru otevírat či uzavírat. Tuto finesu ovšem již dostaly do vínku obě verze, stejně jako plátěnou střechu, jíž lze stáhnout či natáhnout za 11 sekund při rychlostech do 50 km/h.
Konstrukce střechy kromě třívrstvého plátna počítá s hořčíkem, hliníkem a ocelí, přičemž k mání je ve třech barvách (béžová, černá, červená). Doplnit ji pak můžete jedenácti odstíny laku karoserie, zatímco interiér počítá s deseti barevnými variacemi. Tím nám ovšem informační pramen začíná vysychat, o cenách by Mercedes mohl promluvit až v Paříži.
Momentálně tak již jen dodáme finální zmínku k často zmiňovanému kupé GT R, které v tréningovém režimu zajelo Nordschleife za 7 minut a 46 sekund. Nicméně při ostrém nasazení má být o pětadvacet sekund rychlejší, hlavním cílem značky je pak pokoření Porsche 911 Turbo S. To přitom Severní smyčku zvládá za 7 minut a 18 sekund. Zda jej ale třícípá hvězda s Thomasem Jägerem za volantem překoná, to je nyní sporné.
Mercedes-AMG GT Roadster dostal skutečně do vínku vyšší výkon než kupé. V základu nabízí 476 koní, vrcholné GT C jich pak má 557
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry