Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními
25.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Po předchozím úniku vám nyní můžeme nejen ukázat, ale i do detailu popsat výjimečnost zatím nejostřejší silniční verze Mercedesu-AMG GT.
Mercedes nás loni překvapil, když se jeho nový sporťák od AMG s prostým označením GT v testu ukázal být více než jen typickým AMG. Pochopitelně, pusťte z hlavy puristický stroj ve stylu posledních Porsche 911 s atmosféricky plněnými motory a manuálními předvodovkami, něčemu takovému se AMG GT nevyrovná, ač by možná chtělo. Přesto je třeba říci, že toto je řidičsky zajímavé auto a průpovídky automobilky o přímém útoku právě na 911 nejsou tak úplně mimo realitu.
My jsme loni testovali ostřejší verzi S o výkonu 510 koní, třícípá hvězda ale už tehdy říkala, že tady její pouť směrem k ostřejším verzím GT nekončí. A tak nyní vyrukovala s ještě podstatně více vypiplanou variantou R. Včera jsme si ji mohli ukázat na prvních uniklých fotkách, teď vám můžeme ukázat nejen více záběrů, ale i detailněji popsat, čím je tohle auto vedle obyčejnějších provedení AMG GT výjimečné.
Tance okolo kaše tentokrát vynecháme a přejdeme rovnou je klíčovým datům. Tento vůz má pod kapotou nadále motor 4,0 V8 biturbo, jeho výkon ale vzrostl až na 430 kW (585 koní) a točivý moment se posunul na metu 700 Nm. Co je snad ještě podstatnější, auto oproti AMG GT S shodilo plných 90 kg hmotnosti a váží nyní přijatelnějších 1 554 kg. Převodovkou zůstává sedmistupňová dvouspojka, dynamika je ale jinde - maximální rychlost 318 km/h a akcelerace na stovku za 3,6 sekundy znamená posun o 8 km/h resp. 0,2 sekundy.
To jsou pozoruhodná data, Mercedes ale v případě této varianty rozhodně nepiloval jen akceleraci v přímém směru. Zapracoval i na mnoha dalších aspektech, z nichž nejpozoruhodnější je aktivní aerodynamika spodku vozu. V případě aktivace režimu Race začne v přední části spodku vozu pracovat 2 kg vážící karbonový komponent, který se pohybuje v rozmezí 40 mm a např. v 250 km/h omezuje vztlak přední nápravy o 40 kg. To už by mělo být znát - Stuttgart slibuje citelně lepší stabilitu v přímém směru i v zatáčkách ve vysokých rychlostech.
Není to ale jediné nové specifikum, pochopitelně. Zůstaneme-li při zemi, je tu nově nastavený adaptivní podvozek a co možná překvapí - natáčecí zadní kola. Podobně jako u špičkových 911, také tady se zadní kola natáčí opačným směrem než ta přední v rychlosti do 100 km/h a ve stejném směru při rychlosti vyšší. Všechno pochopitelně řídí elektronika v závislosti na tom, který z 9 stupňů systému kontroly trakce zvolíte.
Toto nastavení pak mění i zvukový projev výfuku vozu, který můžete nejlépe navnímat na videu níže. Mercedes o něm hovoří s adjektivy typu „bestiální” a není daleko od pravdy. Tedy ovšem, pakliže zvolíte mód fungování vozu, který směrem k bestialitě posouvá i režimy fungování zbytku techniky.
V záplavě technických dat a pozoruhodností jsme trochu přešli vzhled GT R. V jeho případě si názor udělejte sami - agresivity je tu spoustu, nakonec i díky oné jedovaté barvě, někteří ale celkem správně namítají, že elegance vozu se křiklavými doplňky ta tam. Nebudeme to popírat, vizuální křiklavost nám ale nepřijde zase tak nemístná u stroje, který má takové technické parametry a byly stvořen především k efektivní likvidaci všeho na čtyřech kolech, co se mu ocitne v dohledu. V tomto směru připomeňme, že ač mnohé okolnosti první prezentace vozu naznačují cosi o okruhovém autě, tohle je silniční stroj, který by se také neměl ztratit na okruhu. Něco jako Porsche 911 GT3 nebo GT3 RS.
Podíváme-li se krátce do kabiny, vidíme manuálně (hmotnost...) nastavitelné skořepinové sedačky, svérázný žlutý „knoflík” nastavení zmiňovaného systému kontroly trakce a jinak víceméně standardně vyhlížející interiér AMG GT se žlutým prošíváním všeho čalouněného.
Dodejme, že první prezentace vozu se odehrála na Festivalu rychlosti v Goodwoodu za přítomnosti Lewise Hamiltona a šéf AMG Tobias Moers už tam slíbil, že příběh ostřejších AMG GT tady nekončí. Vedle R a též už známého GT3 vznikne také slabší závodní GT4 a naopak ještě něco ostřejšího pro silnici. Black Series? Uvidíme, už R ale vypadá dost zajímavě...
Oficiální i živé fotografie Mercedesu-AMG GT R
První video s Mercedesem-AMG GT R
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 6 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 8 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry