Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními

(+ video) Po předchozím úniku vám nyní můžeme nejen ukázat, ale i do detailu popsat výjimečnost zatím nejostřejší silniční verze Mercedesu-AMG GT.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními

25.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Po předchozím úniku vám nyní můžeme nejen ukázat, ale i do detailu popsat výjimečnost zatím nejostřejší silniční verze Mercedesu-AMG GT.

Mercedes nás loni překvapil, když se jeho nový sporťák od AMG s prostým označením GT v testu ukázal být více než jen typickým AMG. Pochopitelně, pusťte z hlavy puristický stroj ve stylu posledních Porsche 911 s atmosféricky plněnými motory a manuálními předvodovkami, něčemu takovému se AMG GT nevyrovná, ač by možná chtělo. Přesto je třeba říci, že toto je řidičsky zajímavé auto a průpovídky automobilky o přímém útoku právě na 911 nejsou tak úplně mimo realitu.

My jsme loni testovali ostřejší verzi S o výkonu 510 koní, třícípá hvězda ale už tehdy říkala, že tady její pouť směrem k ostřejším verzím GT nekončí. A tak nyní vyrukovala s ještě podstatně více vypiplanou variantou R. Včera jsme si ji mohli ukázat na prvních uniklých fotkách, teď vám můžeme ukázat nejen více záběrů, ale i detailněji popsat, čím je tohle auto vedle obyčejnějších provedení AMG GT výjimečné.

Tance okolo kaše tentokrát vynecháme a přejdeme rovnou je klíčovým datům. Tento vůz má pod kapotou nadále motor 4,0 V8 biturbo, jeho výkon ale vzrostl až na 430 kW (585 koní) a točivý moment se posunul na metu 700 Nm. Co je snad ještě podstatnější, auto oproti AMG GT S shodilo plných 90 kg hmotnosti a váží nyní přijatelnějších 1 554 kg. Převodovkou zůstává sedmistupňová dvouspojka, dynamika je ale jinde - maximální rychlost 318 km/h a akcelerace na stovku za 3,6 sekundy znamená posun o 8 km/h resp. 0,2 sekundy.

To jsou pozoruhodná data, Mercedes ale v případě této varianty rozhodně nepiloval jen akceleraci v přímém směru. Zapracoval i na mnoha dalších aspektech, z nichž nejpozoruhodnější je aktivní aerodynamika spodku vozu. V případě aktivace režimu Race začne v přední části spodku vozu pracovat 2 kg vážící karbonový komponent, který se pohybuje v rozmezí 40 mm a např. v 250 km/h omezuje vztlak přední nápravy o 40 kg. To už by mělo být znát - Stuttgart slibuje citelně lepší stabilitu v přímém směru i v zatáčkách ve vysokých rychlostech.

Není to ale jediné nové specifikum, pochopitelně. Zůstaneme-li při zemi, je tu nově nastavený adaptivní podvozek a co možná překvapí - natáčecí zadní kola. Podobně jako u špičkových 911, také tady se zadní kola natáčí opačným směrem než ta přední v rychlosti do 100 km/h a ve stejném směru při rychlosti vyšší. Všechno pochopitelně řídí elektronika v závislosti na tom, který z 9 stupňů systému kontroly trakce zvolíte.

Toto nastavení pak mění i zvukový projev výfuku vozu, který můžete nejlépe navnímat na videu níže. Mercedes o něm hovoří s adjektivy typu „bestiální” a není daleko od pravdy. Tedy ovšem, pakliže zvolíte mód fungování vozu, který směrem k bestialitě posouvá i režimy fungování zbytku techniky.

V záplavě technických dat a pozoruhodností jsme trochu přešli vzhled GT R. V jeho případě si názor udělejte sami - agresivity je tu spoustu, nakonec i díky oné jedovaté barvě, někteří ale celkem správně namítají, že elegance vozu se křiklavými doplňky ta tam. Nebudeme to popírat, vizuální křiklavost nám ale nepřijde zase tak nemístná u stroje, který má takové technické parametry a byly stvořen především k efektivní likvidaci všeho na čtyřech kolech, co se mu ocitne v dohledu. V tomto směru připomeňme, že ač mnohé okolnosti první prezentace vozu naznačují cosi o okruhovém autě, tohle je silniční stroj, který by se také neměl ztratit na okruhu. Něco jako Porsche 911 GT3 nebo GT3 RS.

Podíváme-li se krátce do kabiny, vidíme manuálně (hmotnost...) nastavitelné skořepinové sedačky, svérázný žlutý „knoflík” nastavení zmiňovaného systému kontroly trakce a jinak víceméně standardně vyhlížející interiér AMG GT se žlutým prošíváním všeho čalouněného.

Dodejme, že první prezentace vozu se odehrála na Festivalu rychlosti v Goodwoodu za přítomnosti Lewise Hamiltona a šéf AMG Tobias Moers už tam slíbil, že příběh ostřejších AMG GT tady nekončí. Vedle R a též už známého GT3 vznikne také slabší závodní GT4 a naopak ještě něco ostřejšího pro silnici. Black Series? Uvidíme, už R ale vypadá dost zajímavě...

Oficiální i živé fotografie Mercedesu-AMG GT R


Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 1 - Mercedes AMG GT R oficialni 01Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 2 - Mercedes AMG GT R oficialni 02Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 3 - Mercedes AMG GT R oficialni 03Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 4 - Mercedes AMG GT R oficialni 04Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 5 - Mercedes AMG GT R oficialni 05Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 6 - Mercedes AMG GT R oficialni 06Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 7 - Mercedes AMG GT R oficialni 07Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 8 - Mercedes AMG GT R oficialni 08Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 9 - Mercedes AMG GT R oficialni 09Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 10 - Mercedes AMG GT R oficialni 10Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 11 - Mercedes AMG GT R oficialni 11Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 12 - Mercedes AMG GT R oficialni 12Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 13 - Mercedes AMG GT R oficialni 13Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 14 - Mercedes AMG GT R oficialni 14Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 15 - Mercedes AMG GT R oficialni 15Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 16 - Mercedes AMG GT R oficialni 16Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 17 - Mercedes AMG GT R oficialni 17Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 18 - Mercedes AMG GT R oficialni 18Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 19 - Mercedes AMG GT R oficialni 19Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 20 - Mercedes AMG GT R oficialni 20Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 21 - Mercedes AMG GT R oficialni 21Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 22 - Mercedes AMG GT R oficialni 22Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 23 - Mercedes AMG GT R oficialni 23Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 24 - Mercedes AMG GT R oficialni 24Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 25 - Mercedes AMG GT R oficialni 25Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 26 - Mercedes AMG GT R oficialni 26Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 27 - Mercedes AMG GT R oficialni 27Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 28 - Mercedes AMG GT R oficialni 28Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 29 - Mercedes AMG GT R oficialni 29Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 30 - Mercedes AMG GT R oficialni 30

Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 31 - Mercedes AMG GT R zive 01Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 32 - Mercedes AMG GT R zive 02Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 33 - Mercedes AMG GT R zive 03Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 34 - Mercedes AMG GT R zive 07Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 35 - Mercedes AMG GT R zive 09Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 36 - Mercedes AMG GT R zive 10Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 37 - Mercedes AMG GT R zive 11Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 38 - Mercedes AMG GT R zive 12Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 39 - Mercedes AMG GT R zive 13Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 40 - Mercedes AMG GT R zive 14Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 41 - Mercedes AMG GT R zive 15Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 42 - Mercedes AMG GT R zive 16Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 43 - Mercedes AMG GT R zive 17Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 44 - Mercedes AMG GT R zive 18Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 45 - Mercedes AMG GT R zive 19Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 46 - Mercedes AMG GT R zive 20Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 47 - Mercedes AMG GT R zive 21Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 48 - Mercedes AMG GT R zive 22Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 49 - Mercedes AMG GT R zive 23Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 50 - Mercedes AMG GT R zive 24Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 51 - Mercedes AMG GT R zive 25Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 52 - Mercedes AMG GT R zive 26Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 53 - Mercedes AMG GT R zive 27Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 54 - Mercedes AMG GT R zive 28Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 55 - Mercedes AMG GT R zive 29Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 56 - Mercedes AMG GT R zive 30Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 57 - Mercedes AMG GT R zive 31

První video s Mercedesem-AMG GT R

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše