Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními

(+ video) Po předchozím úniku vám nyní můžeme nejen ukázat, ale i do detailu popsat výjimečnost zatím nejostřejší silniční verze Mercedesu-AMG GT.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními

25.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Po předchozím úniku vám nyní můžeme nejen ukázat, ale i do detailu popsat výjimečnost zatím nejostřejší silniční verze Mercedesu-AMG GT.

Mercedes nás loni překvapil, když se jeho nový sporťák od AMG s prostým označením GT v testu ukázal být více než jen typickým AMG. Pochopitelně, pusťte z hlavy puristický stroj ve stylu posledních Porsche 911 s atmosféricky plněnými motory a manuálními předvodovkami, něčemu takovému se AMG GT nevyrovná, ač by možná chtělo. Přesto je třeba říci, že toto je řidičsky zajímavé auto a průpovídky automobilky o přímém útoku právě na 911 nejsou tak úplně mimo realitu.

My jsme loni testovali ostřejší verzi S o výkonu 510 koní, třícípá hvězda ale už tehdy říkala, že tady její pouť směrem k ostřejším verzím GT nekončí. A tak nyní vyrukovala s ještě podstatně více vypiplanou variantou R. Včera jsme si ji mohli ukázat na prvních uniklých fotkách, teď vám můžeme ukázat nejen více záběrů, ale i detailněji popsat, čím je tohle auto vedle obyčejnějších provedení AMG GT výjimečné.

Tance okolo kaše tentokrát vynecháme a přejdeme rovnou je klíčovým datům. Tento vůz má pod kapotou nadále motor 4,0 V8 biturbo, jeho výkon ale vzrostl až na 430 kW (585 koní) a točivý moment se posunul na metu 700 Nm. Co je snad ještě podstatnější, auto oproti AMG GT S shodilo plných 90 kg hmotnosti a váží nyní přijatelnějších 1 554 kg. Převodovkou zůstává sedmistupňová dvouspojka, dynamika je ale jinde - maximální rychlost 318 km/h a akcelerace na stovku za 3,6 sekundy znamená posun o 8 km/h resp. 0,2 sekundy.

To jsou pozoruhodná data, Mercedes ale v případě této varianty rozhodně nepiloval jen akceleraci v přímém směru. Zapracoval i na mnoha dalších aspektech, z nichž nejpozoruhodnější je aktivní aerodynamika spodku vozu. V případě aktivace režimu Race začne v přední části spodku vozu pracovat 2 kg vážící karbonový komponent, který se pohybuje v rozmezí 40 mm a např. v 250 km/h omezuje vztlak přední nápravy o 40 kg. To už by mělo být znát - Stuttgart slibuje citelně lepší stabilitu v přímém směru i v zatáčkách ve vysokých rychlostech.

Není to ale jediné nové specifikum, pochopitelně. Zůstaneme-li při zemi, je tu nově nastavený adaptivní podvozek a co možná překvapí - natáčecí zadní kola. Podobně jako u špičkových 911, také tady se zadní kola natáčí opačným směrem než ta přední v rychlosti do 100 km/h a ve stejném směru při rychlosti vyšší. Všechno pochopitelně řídí elektronika v závislosti na tom, který z 9 stupňů systému kontroly trakce zvolíte.

Toto nastavení pak mění i zvukový projev výfuku vozu, který můžete nejlépe navnímat na videu níže. Mercedes o něm hovoří s adjektivy typu „bestiální” a není daleko od pravdy. Tedy ovšem, pakliže zvolíte mód fungování vozu, který směrem k bestialitě posouvá i režimy fungování zbytku techniky.

V záplavě technických dat a pozoruhodností jsme trochu přešli vzhled GT R. V jeho případě si názor udělejte sami - agresivity je tu spoustu, nakonec i díky oné jedovaté barvě, někteří ale celkem správně namítají, že elegance vozu se křiklavými doplňky ta tam. Nebudeme to popírat, vizuální křiklavost nám ale nepřijde zase tak nemístná u stroje, který má takové technické parametry a byly stvořen především k efektivní likvidaci všeho na čtyřech kolech, co se mu ocitne v dohledu. V tomto směru připomeňme, že ač mnohé okolnosti první prezentace vozu naznačují cosi o okruhovém autě, tohle je silniční stroj, který by se také neměl ztratit na okruhu. Něco jako Porsche 911 GT3 nebo GT3 RS.

Podíváme-li se krátce do kabiny, vidíme manuálně (hmotnost...) nastavitelné skořepinové sedačky, svérázný žlutý „knoflík” nastavení zmiňovaného systému kontroly trakce a jinak víceméně standardně vyhlížející interiér AMG GT se žlutým prošíváním všeho čalouněného.

Dodejme, že první prezentace vozu se odehrála na Festivalu rychlosti v Goodwoodu za přítomnosti Lewise Hamiltona a šéf AMG Tobias Moers už tam slíbil, že příběh ostřejších AMG GT tady nekončí. Vedle R a též už známého GT3 vznikne také slabší závodní GT4 a naopak ještě něco ostřejšího pro silnici. Black Series? Uvidíme, už R ale vypadá dost zajímavě...

Oficiální i živé fotografie Mercedesu-AMG GT R


Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 1 - Mercedes AMG GT R oficialni 01Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 2 - Mercedes AMG GT R oficialni 02Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 3 - Mercedes AMG GT R oficialni 03Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 4 - Mercedes AMG GT R oficialni 04Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 5 - Mercedes AMG GT R oficialni 05Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 6 - Mercedes AMG GT R oficialni 06Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 7 - Mercedes AMG GT R oficialni 07Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 8 - Mercedes AMG GT R oficialni 08Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 9 - Mercedes AMG GT R oficialni 09Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 10 - Mercedes AMG GT R oficialni 10Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 11 - Mercedes AMG GT R oficialni 11Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 12 - Mercedes AMG GT R oficialni 12Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 13 - Mercedes AMG GT R oficialni 13Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 14 - Mercedes AMG GT R oficialni 14Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 15 - Mercedes AMG GT R oficialni 15Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 16 - Mercedes AMG GT R oficialni 16Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 17 - Mercedes AMG GT R oficialni 17Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 18 - Mercedes AMG GT R oficialni 18Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 19 - Mercedes AMG GT R oficialni 19Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 20 - Mercedes AMG GT R oficialni 20Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 21 - Mercedes AMG GT R oficialni 21Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 22 - Mercedes AMG GT R oficialni 22Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 23 - Mercedes AMG GT R oficialni 23Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 24 - Mercedes AMG GT R oficialni 24Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 25 - Mercedes AMG GT R oficialni 25Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 26 - Mercedes AMG GT R oficialni 26Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 27 - Mercedes AMG GT R oficialni 27Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 28 - Mercedes AMG GT R oficialni 28Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 29 - Mercedes AMG GT R oficialni 29Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 30 - Mercedes AMG GT R oficialni 30

Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 31 - Mercedes AMG GT R zive 01Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 32 - Mercedes AMG GT R zive 02Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 33 - Mercedes AMG GT R zive 03Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 34 - Mercedes AMG GT R zive 07Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 35 - Mercedes AMG GT R zive 09Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 36 - Mercedes AMG GT R zive 10Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 37 - Mercedes AMG GT R zive 11Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 38 - Mercedes AMG GT R zive 12Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 39 - Mercedes AMG GT R zive 13Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 40 - Mercedes AMG GT R zive 14Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 41 - Mercedes AMG GT R zive 15Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 42 - Mercedes AMG GT R zive 16Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 43 - Mercedes AMG GT R zive 17Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 44 - Mercedes AMG GT R zive 18Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 45 - Mercedes AMG GT R zive 19Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 46 - Mercedes AMG GT R zive 20Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 47 - Mercedes AMG GT R zive 21Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 48 - Mercedes AMG GT R zive 22Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 49 - Mercedes AMG GT R zive 23Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 50 - Mercedes AMG GT R zive 24Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 51 - Mercedes AMG GT R zive 25Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 52 - Mercedes AMG GT R zive 26Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 53 - Mercedes AMG GT R zive 27Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 54 - Mercedes AMG GT R zive 28Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 55 - Mercedes AMG GT R zive 29Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 56 - Mercedes AMG GT R zive 30Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními - 57 - Mercedes AMG GT R zive 31

První video s Mercedesem-AMG GT R

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.