Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT R oficiálně odhalen, má aktivní aerodynamiku, zatáčí i zadními
25.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Po předchozím úniku vám nyní můžeme nejen ukázat, ale i do detailu popsat výjimečnost zatím nejostřejší silniční verze Mercedesu-AMG GT.
Mercedes nás loni překvapil, když se jeho nový sporťák od AMG s prostým označením GT v testu ukázal být více než jen typickým AMG. Pochopitelně, pusťte z hlavy puristický stroj ve stylu posledních Porsche 911 s atmosféricky plněnými motory a manuálními předvodovkami, něčemu takovému se AMG GT nevyrovná, ač by možná chtělo. Přesto je třeba říci, že toto je řidičsky zajímavé auto a průpovídky automobilky o přímém útoku právě na 911 nejsou tak úplně mimo realitu.
My jsme loni testovali ostřejší verzi S o výkonu 510 koní, třícípá hvězda ale už tehdy říkala, že tady její pouť směrem k ostřejším verzím GT nekončí. A tak nyní vyrukovala s ještě podstatně více vypiplanou variantou R. Včera jsme si ji mohli ukázat na prvních uniklých fotkách, teď vám můžeme ukázat nejen více záběrů, ale i detailněji popsat, čím je tohle auto vedle obyčejnějších provedení AMG GT výjimečné.
Tance okolo kaše tentokrát vynecháme a přejdeme rovnou je klíčovým datům. Tento vůz má pod kapotou nadále motor 4,0 V8 biturbo, jeho výkon ale vzrostl až na 430 kW (585 koní) a točivý moment se posunul na metu 700 Nm. Co je snad ještě podstatnější, auto oproti AMG GT S shodilo plných 90 kg hmotnosti a váží nyní přijatelnějších 1 554 kg. Převodovkou zůstává sedmistupňová dvouspojka, dynamika je ale jinde - maximální rychlost 318 km/h a akcelerace na stovku za 3,6 sekundy znamená posun o 8 km/h resp. 0,2 sekundy.
To jsou pozoruhodná data, Mercedes ale v případě této varianty rozhodně nepiloval jen akceleraci v přímém směru. Zapracoval i na mnoha dalších aspektech, z nichž nejpozoruhodnější je aktivní aerodynamika spodku vozu. V případě aktivace režimu Race začne v přední části spodku vozu pracovat 2 kg vážící karbonový komponent, který se pohybuje v rozmezí 40 mm a např. v 250 km/h omezuje vztlak přední nápravy o 40 kg. To už by mělo být znát - Stuttgart slibuje citelně lepší stabilitu v přímém směru i v zatáčkách ve vysokých rychlostech.
Není to ale jediné nové specifikum, pochopitelně. Zůstaneme-li při zemi, je tu nově nastavený adaptivní podvozek a co možná překvapí - natáčecí zadní kola. Podobně jako u špičkových 911, také tady se zadní kola natáčí opačným směrem než ta přední v rychlosti do 100 km/h a ve stejném směru při rychlosti vyšší. Všechno pochopitelně řídí elektronika v závislosti na tom, který z 9 stupňů systému kontroly trakce zvolíte.
Toto nastavení pak mění i zvukový projev výfuku vozu, který můžete nejlépe navnímat na videu níže. Mercedes o něm hovoří s adjektivy typu „bestiální” a není daleko od pravdy. Tedy ovšem, pakliže zvolíte mód fungování vozu, který směrem k bestialitě posouvá i režimy fungování zbytku techniky.
V záplavě technických dat a pozoruhodností jsme trochu přešli vzhled GT R. V jeho případě si názor udělejte sami - agresivity je tu spoustu, nakonec i díky oné jedovaté barvě, někteří ale celkem správně namítají, že elegance vozu se křiklavými doplňky ta tam. Nebudeme to popírat, vizuální křiklavost nám ale nepřijde zase tak nemístná u stroje, který má takové technické parametry a byly stvořen především k efektivní likvidaci všeho na čtyřech kolech, co se mu ocitne v dohledu. V tomto směru připomeňme, že ač mnohé okolnosti první prezentace vozu naznačují cosi o okruhovém autě, tohle je silniční stroj, který by se také neměl ztratit na okruhu. Něco jako Porsche 911 GT3 nebo GT3 RS.
Podíváme-li se krátce do kabiny, vidíme manuálně (hmotnost...) nastavitelné skořepinové sedačky, svérázný žlutý „knoflík” nastavení zmiňovaného systému kontroly trakce a jinak víceméně standardně vyhlížející interiér AMG GT se žlutým prošíváním všeho čalouněného.
Dodejme, že první prezentace vozu se odehrála na Festivalu rychlosti v Goodwoodu za přítomnosti Lewise Hamiltona a šéf AMG Tobias Moers už tam slíbil, že příběh ostřejších AMG GT tady nekončí. Vedle R a též už známého GT3 vznikne také slabší závodní GT4 a naopak ještě něco ostřejšího pro silnici. Black Series? Uvidíme, už R ale vypadá dost zajímavě...
Oficiální i živé fotografie Mercedesu-AMG GT R
První video s Mercedesem-AMG GT R
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nejnovější články
- Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera - Mercedes elektrifikoval další sporťák. Je znovu tak těžký, že o jeho hmotnosti vůbec nechce mluvit
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.21. 11:00 - rutak11