Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG skutečně chystá hypersport, dostane motor z Formule 1
31.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kreace slavící 50. výročí sportovní divize nabídne až 1 500 koní, hmotnost chce však držet u jedné tuny. Cena přes sto milionů korun tak nepřekvapí.
Ještě před pár lety se zdálo, že se sportovními automobily je šmitec. Svět aut se pod tlakem neoblomných regulací začal oddávat downsizingu, hybridizaci a elektrifikaci, což byly faktory, se kterými jízda po zakroucených okreskách či závodních okruzích nebyla zrovna spojována. Nicméně jak se nyní ukazuje, i s nízkoobjemovým agregátem doplněným elektromotorem se dá zahrát velké divadlo. Dokonce to největší, pokud upřeme svou pozornost na Formuli 1.
Ani do královské motoristické disciplíny se sice tyto technologie nedostaly přirozeně, tím spíše se je ale někteří snaží uplatnit i jinde. Do velké míry tak nyní mají stát u zrodu dalšího hybridního hypersportu, který ponese logo třícípé hvězdy a pod spekulovaným názvem R50 bychom se jej měli dočkat již příští rok. Mercedes by tímto vozem rád oslavil 50. výročí založení sportovní divize AMG. Ta původně vznikla jako závodní tým, čímž by byl odkaz na Formuli 1 jen umocněn.
O této konkurenci pro Aston Martin AM-RB 001 se mluví již nějaký ten pátek, nyní ale na povrch vyplavaly nové informace. Dle nich by R50 měl dostat přeplňovanou hybridní jednotku převzatou přímo z monopostu W07 F1, nicméně zatím není jasné, zda Mercedes zachová 1,6litrový objem, či zda kvůli spolehlivosti vyrukuje kupříkladu s a šestiválcovým dvoulitrem nebo ještě větším motorem.
Stejně tak není jisté, kde přesně by se pohonná jednotka měla vyrábět. Její výkon totiž má převyšovat vše, co maloobjemové agregáty v současnosti nabízí. To by již mohlo být příliš velké sousto i na ústředí AMG v Affalterbachu, pročež by produkci možná dostala na starosti divize Mercedes AMG High Performance Powertrains v britském Brixworthu v hrabství Northamptonshire.
Kromě toho bude třeba motor vyladit na běžné využití, neboť pod kapotou F1 vyžaduje externí startér a jeho životnost je výrazně omezena. Stejné nesnáze se týkají rovněž převodovky, která bude muset zvládat opravdu nemalý výkon. Pokud se zvěsti ukážou být pravdivé, pak by spalovací motor měl i z tak malého objemu generovat přibližně 900 až 1 000 koní. Nic, co bychom už nezažili, ale i tady šlo jen o svět závodních aut.
Dalších 160 koní přidá každý z elektromotorů roztáčejících přední kola, mimo ně ale možná Mercedes zakomponuje ještě třetí elektrický agregát do zadní nápravy. Výkon celé soupravy by tak mohl vyšplhat až na 1 500 koní, s čímž bude spárována hmotnost pohybující se mezi jednou tunou a 1 300 kilogramy. R50 by tak nabídlo lepší poměr výkonu a hmotnosti než 1:1.
S těmito parametry asi nepřekvapí plánované zrychlení z klidu na stovku pod 2,5 sekundy či nejvyšší rychlost přes 350 km/h. Vše ale samozřejmě ovlivní pneumatiky. Stejně jako aerodynamika či další pokročilá technika, jež bude zahrnovat natáčení zadní nápravy či vektorování točivého momentu. Dorazit by měla také křídla ve stylu DRS.
Formule 1 ovlivní rovněž vzhled vozu, do kterého se ovšem promítnou také speciály LMP1 z Le Mans. Základním stavebním kamenem se stane karbon a hliník, což vysvětluje nízkou hmotnost. Vše tedy působí nadmíru exoticky, až nereálně a jsme tedy zvědavi, zda se skutečně příští rok něčeho dočkáme.
Na zahájení výroby ale nejspíše bude třeba vyčkat déle, a to přesto, že k mání bude pouze 50 exemplářů. Cena každého se přitom má pohybovat okolo 4 milionů Eur (cca 108,1 mil. Kč), což i z velmi drahého Bugatti Chiron dělá chudého příbuzného. Je ale pravděpodobné, že se sháněním kupců Mercedes problém mít nebude...
Spekulovaný Mercedes-AMG R50 se ukázal na neoficiální ilustraci...
...vycházet však klidně může i z virtuálního konceptu Vision Gran Turismo
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 4 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 5 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 7 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 8 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage