Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG skutečně chystá hypersport, dostane motor z Formule 1
31.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kreace slavící 50. výročí sportovní divize nabídne až 1 500 koní, hmotnost chce však držet u jedné tuny. Cena přes sto milionů korun tak nepřekvapí.
Ještě před pár lety se zdálo, že se sportovními automobily je šmitec. Svět aut se pod tlakem neoblomných regulací začal oddávat downsizingu, hybridizaci a elektrifikaci, což byly faktory, se kterými jízda po zakroucených okreskách či závodních okruzích nebyla zrovna spojována. Nicméně jak se nyní ukazuje, i s nízkoobjemovým agregátem doplněným elektromotorem se dá zahrát velké divadlo. Dokonce to největší, pokud upřeme svou pozornost na Formuli 1.
Ani do královské motoristické disciplíny se sice tyto technologie nedostaly přirozeně, tím spíše se je ale někteří snaží uplatnit i jinde. Do velké míry tak nyní mají stát u zrodu dalšího hybridního hypersportu, který ponese logo třícípé hvězdy a pod spekulovaným názvem R50 bychom se jej měli dočkat již příští rok. Mercedes by tímto vozem rád oslavil 50. výročí založení sportovní divize AMG. Ta původně vznikla jako závodní tým, čímž by byl odkaz na Formuli 1 jen umocněn.
O této konkurenci pro Aston Martin AM-RB 001 se mluví již nějaký ten pátek, nyní ale na povrch vyplavaly nové informace. Dle nich by R50 měl dostat přeplňovanou hybridní jednotku převzatou přímo z monopostu W07 F1, nicméně zatím není jasné, zda Mercedes zachová 1,6litrový objem, či zda kvůli spolehlivosti vyrukuje kupříkladu s a šestiválcovým dvoulitrem nebo ještě větším motorem.
Stejně tak není jisté, kde přesně by se pohonná jednotka měla vyrábět. Její výkon totiž má převyšovat vše, co maloobjemové agregáty v současnosti nabízí. To by již mohlo být příliš velké sousto i na ústředí AMG v Affalterbachu, pročež by produkci možná dostala na starosti divize Mercedes AMG High Performance Powertrains v britském Brixworthu v hrabství Northamptonshire.
Kromě toho bude třeba motor vyladit na běžné využití, neboť pod kapotou F1 vyžaduje externí startér a jeho životnost je výrazně omezena. Stejné nesnáze se týkají rovněž převodovky, která bude muset zvládat opravdu nemalý výkon. Pokud se zvěsti ukážou být pravdivé, pak by spalovací motor měl i z tak malého objemu generovat přibližně 900 až 1 000 koní. Nic, co bychom už nezažili, ale i tady šlo jen o svět závodních aut.
Dalších 160 koní přidá každý z elektromotorů roztáčejících přední kola, mimo ně ale možná Mercedes zakomponuje ještě třetí elektrický agregát do zadní nápravy. Výkon celé soupravy by tak mohl vyšplhat až na 1 500 koní, s čímž bude spárována hmotnost pohybující se mezi jednou tunou a 1 300 kilogramy. R50 by tak nabídlo lepší poměr výkonu a hmotnosti než 1:1.
S těmito parametry asi nepřekvapí plánované zrychlení z klidu na stovku pod 2,5 sekundy či nejvyšší rychlost přes 350 km/h. Vše ale samozřejmě ovlivní pneumatiky. Stejně jako aerodynamika či další pokročilá technika, jež bude zahrnovat natáčení zadní nápravy či vektorování točivého momentu. Dorazit by měla také křídla ve stylu DRS.
Formule 1 ovlivní rovněž vzhled vozu, do kterého se ovšem promítnou také speciály LMP1 z Le Mans. Základním stavebním kamenem se stane karbon a hliník, což vysvětluje nízkou hmotnost. Vše tedy působí nadmíru exoticky, až nereálně a jsme tedy zvědavi, zda se skutečně příští rok něčeho dočkáme.
Na zahájení výroby ale nejspíše bude třeba vyčkat déle, a to přesto, že k mání bude pouze 50 exemplářů. Cena každého se přitom má pohybovat okolo 4 milionů Eur (cca 108,1 mil. Kč), což i z velmi drahého Bugatti Chiron dělá chudého příbuzného. Je ale pravděpodobné, že se sháněním kupců Mercedes problém mít nebude...
Spekulovaný Mercedes-AMG R50 se ukázal na neoficiální ilustraci...
...vycházet však klidně může i z virtuálního konceptu Vision Gran Turismo
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva