Mercedes C L 2014 oficiálně: ještě blíže k malé třídě S

Mercedes C s přídomkem L nemá nic do činění kupé CL, s tím se ostatně už ani na trhu nesetkáme. Jde o prodloužené a luxusnější Céčko, jak ho známe.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes C L 2014 oficiálně: ještě blíže k malé třídě S

20.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mercedes C L 2014 oficiálně: ještě blíže k malé třídě S

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mercedes C s přídomkem L nemá nic do činění kupé CL, s tím se ostatně už ani na trhu nesetkáme. Jde o prodloužené a luxusnější Céčko, jak ho známe.

Nová generace Mercedesu třídy C pro nás už není neznámou. Vůz jsme vám nejenže stihli z kraje roku představit, dokonce jsme jej mohli i okusit na vlastní kůži v rámci prvního testu a přiblížit vám nejen jeho vzhled a techniku, ale také chování. Počastovali jsme jej označením „eSko střední třídy”, neboť právě vrcholnému modelu Mercedesu se blíží nejen svým vzhledem, ale i charakterem. Některým by až mohlo být líto, že není větší, aby jako třída S nejen vypadal a působil, ale aby byl také podobně prostorný i uvnitř. Že to je zvláštní uvažování, když si lze koupit Éčko, nebo pravé eSko? Neprotestujeme, takoví lidé ale vážně existují - říkají si Číňané a právě pro ně Mercedes stvořil prodlouženou třídu C nové generace.

Neptejte se nás, jaký má smysl, že lidé s menším průměrným vzrůstem než většina zbylého světa žádají prodloužená auta s větším prostorem na zadních sedadlech, ani tentokrát vám neodpovíme. Prostě to tak je, není to nic nového a ani Mercedes evidentně nad důvody nechce přemýšlet a prodloužené Céčko právě servíruje. Že tak učiní, bylo jasné z několika sad rozličných špionážních fotek, teprve teď vám ale výsledné dílo můžeme podrobněji představit.

Vizuálně asi není o čem mluvit - tohle je třída C, jako ji známe i my a odlišné jsou pouze drobné detaily jako chromované části klik dveří. Že je vůz a rozvor delší o 80 mm (na délku tedy měří 4 766 mm, rozvor náprav má délku 2 920 mm) na pohled těžko poznáte a nevidíme ani jiná významná vizuální specifika. Auto bude k mání ve dvou verzích jako Sedan nebo Sport Sedan, z nichž první má blíže k u nás standardnímu pojetí Classic, druhá ke krátké verzi s paketem AMG. Ty pravé odlišnosti se najdou teprve uvnitř a jak asi tušíte, na předních sedadlech to nebude.

Automobil se pokouší pochopitelně hýčkat hlavně cestující vzadu, kteří mají oproti euro-americké (no, spíše nečínské) verzi „všechno lepší”. Že přibylo asi tak 8 centimetrů pro kolena a nastupování je nyní snazší díky delším dveřím, nepřekvapí, jiná jsou ale i sedadla, která mají mj. o 25 mm delší sedáky. Jsou také částečné elektricky nastavitelná a prostor vzadu posádku vůbec hýčká - odlišné jsou také opěrky hlavy a loketní opěrky, cestující se mohou těšit ze světélkujících výplní dveří, vlastních zrcátek ve stropě i vlastního výstupu palubního systému. Nechybí ani možnost „vztyčení” slunečních clon ve dveřích či před zadním oknem.

Automobilka dále zmiňuje, že zadní cestující mohou ocenit jinak nastavený podvozek, a to jak ve standardním provedení, tak ve verzi se vzduchovým odpružením Airmatic. Tohle by vážně mohla být malá třída S...

Další technické detaily jsou bohužel neznámou, něco naznačuje jen označení C 260 L na zádi, ale nevíme, co přesně. Taková verze Céčka se u nás neprodává a může jít stejně dobře o provedení s čtyřválcovým turbem jakožto variantu s některým z menších šestiválců. Vsadili bychom si ale na to první, i čínské regulace žádají nižší a nižší papírovou spotřebu paliva. Další detaily nám časem Mercedes jistě prozradí, stejně jako celé toto představení nám ale poslouží pouze jako zajímavost - třída C s přídomkem L bude opět vyhrazena jen Číně, kde se letos nebo v dalších letech pokusí oslovit více než 35 000 zákazníků, které loni „uhnala” předchozí generace.


Mercedes C L 2014 oficiálně: ještě blíže k malé třídě S - 1 - Mercedes C 260 L 2014 oficialni prvni 01Mercedes C L 2014 oficiálně: ještě blíže k malé třídě S - 2 - Mercedes C 260 L 2014 oficialni prvni 02Mercedes C L 2014 oficiálně: ještě blíže k malé třídě S - 3 - Mercedes C 260 L 2014 oficialni prvni 03Mercedes C L 2014 oficiálně: ještě blíže k malé třídě S - 4 - Mercedes C 260 L 2014 oficialni prvni 04Mercedes C L 2014 oficiálně: ještě blíže k malé třídě S - 5 - Mercedes C 260 L 2014 oficialni prvni 05Mercedes C L 2014 oficiálně: ještě blíže k malé třídě S - 6 - Mercedes C 260 L 2014 oficialni prvni 06Mercedes C L 2014 oficiálně: ještě blíže k malé třídě S - 7 - Mercedes C 260 L 2014 oficialni prvni 07Mercedes C L 2014 oficiálně: ještě blíže k malé třídě S - 8 - Mercedes C 260 L 2014 oficialni prvni 08Mercedes C L 2014 oficiálně: ještě blíže k malé třídě S - 9 - Mercedes C 260 L 2014 oficialni prvni 09
Prodloužené Céčko by si dost možná našlo zákazníky i u nás, jen je otázkou, kdo by pak kupoval třeba třídu E. V Číně si tyhle otázky Mercedes kupodivu nepokládá...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.