Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C L 2014 oficiálně: ještě blíže k malé třídě S
20.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedes C s přídomkem L nemá nic do činění kupé CL, s tím se ostatně už ani na trhu nesetkáme. Jde o prodloužené a luxusnější Céčko, jak ho známe.
Nová generace Mercedesu třídy C pro nás už není neznámou. Vůz jsme vám nejenže stihli z kraje roku představit, dokonce jsme jej mohli i okusit na vlastní kůži v rámci prvního testu a přiblížit vám nejen jeho vzhled a techniku, ale také chování. Počastovali jsme jej označením „eSko střední třídy”, neboť právě vrcholnému modelu Mercedesu se blíží nejen svým vzhledem, ale i charakterem. Některým by až mohlo být líto, že není větší, aby jako třída S nejen vypadal a působil, ale aby byl také podobně prostorný i uvnitř. Že to je zvláštní uvažování, když si lze koupit Éčko, nebo pravé eSko? Neprotestujeme, takoví lidé ale vážně existují - říkají si Číňané a právě pro ně Mercedes stvořil prodlouženou třídu C nové generace.
Neptejte se nás, jaký má smysl, že lidé s menším průměrným vzrůstem než většina zbylého světa žádají prodloužená auta s větším prostorem na zadních sedadlech, ani tentokrát vám neodpovíme. Prostě to tak je, není to nic nového a ani Mercedes evidentně nad důvody nechce přemýšlet a prodloužené Céčko právě servíruje. Že tak učiní, bylo jasné z několika sad rozličných špionážních fotek, teprve teď vám ale výsledné dílo můžeme podrobněji představit.
Vizuálně asi není o čem mluvit - tohle je třída C, jako ji známe i my a odlišné jsou pouze drobné detaily jako chromované části klik dveří. Že je vůz a rozvor delší o 80 mm (na délku tedy měří 4 766 mm, rozvor náprav má délku 2 920 mm) na pohled těžko poznáte a nevidíme ani jiná významná vizuální specifika. Auto bude k mání ve dvou verzích jako Sedan nebo Sport Sedan, z nichž první má blíže k u nás standardnímu pojetí Classic, druhá ke krátké verzi s paketem AMG. Ty pravé odlišnosti se najdou teprve uvnitř a jak asi tušíte, na předních sedadlech to nebude.
Automobil se pokouší pochopitelně hýčkat hlavně cestující vzadu, kteří mají oproti euro-americké (no, spíše nečínské) verzi „všechno lepší”. Že přibylo asi tak 8 centimetrů pro kolena a nastupování je nyní snazší díky delším dveřím, nepřekvapí, jiná jsou ale i sedadla, která mají mj. o 25 mm delší sedáky. Jsou také částečné elektricky nastavitelná a prostor vzadu posádku vůbec hýčká - odlišné jsou také opěrky hlavy a loketní opěrky, cestující se mohou těšit ze světélkujících výplní dveří, vlastních zrcátek ve stropě i vlastního výstupu palubního systému. Nechybí ani možnost „vztyčení” slunečních clon ve dveřích či před zadním oknem.
Automobilka dále zmiňuje, že zadní cestující mohou ocenit jinak nastavený podvozek, a to jak ve standardním provedení, tak ve verzi se vzduchovým odpružením Airmatic. Tohle by vážně mohla být malá třída S...
Další technické detaily jsou bohužel neznámou, něco naznačuje jen označení C 260 L na zádi, ale nevíme, co přesně. Taková verze Céčka se u nás neprodává a může jít stejně dobře o provedení s čtyřválcovým turbem jakožto variantu s některým z menších šestiválců. Vsadili bychom si ale na to první, i čínské regulace žádají nižší a nižší papírovou spotřebu paliva. Další detaily nám časem Mercedes jistě prozradí, stejně jako celé toto představení nám ale poslouží pouze jako zajímavost - třída C s přídomkem L bude opět vyhrazena jen Číně, kde se letos nebo v dalších letech pokusí oslovit více než 35 000 zákazníků, které loni „uhnala” předchozí generace.
Prodloužené Céčko by si dost možná našlo zákazníky i u nás, jen je otázkou, kdo by pak kupoval třeba třídu E. V Číně si tyhle otázky Mercedes kupodivu nepokládá...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 9 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva