Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci dostali pohon nejbližší budoucnosti do dalších aut, podobný budou mít i Dacie
19.8.2019 | Petr Prokopec
V následujících letech nemine většinu nových modelů aut a do těch dražších se dostává už nyní. Právě nasazení do dvou Mercedesů ale maluje budoucnosti Dacií.
Minulý týden jsme se otřeli o budoucnost Dacie. Přitom jsme zmínili, že ani rumunská automobilka není imunní vůči stále přísnějším emisním limitům. Proto bude muset přizvat do hry i hybridní ústrojí, které lze z pohledu ekonomického považovat za čiré zlo. Vyžadují nákladný vývoj a dražší výrobu, a tak podraží i samotná auta, která navíc mohou dorazit v podobě, jaká se již zákazníkům nebude tolik zamlouvat. Kromě toho Dacia přijde také o část své vysoké ziskové marže, neboť mnohé investice půjdou i na její triko, nebudou kompletně promítnuty do ceny.
Podobná cesta čeká vzhledem ke stále se zpřísňujícím limitům spotřeby resp. emisí CO2 prakticky všechny výrobce, jen Dacie doufala, že se ji vyhne. Mercedes stojí na opačném konci spektra automobilek, a tak v něco podobného jistě nedoufal, vzhledem ke společnému vývoji motorů s Renaultem a tedy i s Dacií ale nyní nepřímo naznačuje, co potká i rumunskou značku.
Mercedes totiž dnes představil hned tři nové modely A250e, A250e Sedan a B250e. Ono písmeno „e“ v názvu přitom odkazuje na plug-in hybridní ústrojí, které je tvořeno 1,33litrovým přeplňovaným čtyřválcem a elektromotorem. Dále jsou pak součástí paketu lithium-iontové baterie a osmistupňový automat, jehož součástí elektrický motor je.
Právě takto bude vypadat pohon většiny aut v příští dekádě, nakonec je na něj připravena i nová manuální převodovka VW, která se objeví prakticky ve všem s cenou do 1 milionu Kč. A použití nové jedna-trojky naznačuje, že s ním počítá i tento motor, který je používán spoustou aut z Německa (Mercedes), Francie (Renault), Japonska (Nissan) i Rumunska (Dacia). Duster zmiňovanou pohonnou jednotkou již osazen, byť zatím pochopitelně bez elektrifikace. Jak jsme ale naznačili, ta je nevyhnutelná, jinak extrémní limity spotřeby nepůjde splnit.
Je samozřejmě otázkou, co přesně se nakonec dostane pod kapotu Dacií, jistě to bude o dost méně pokročilá forma než u Mercedesu, který vůbec poprvé u svých vozů nepoužil 12voltový startér. Místo toho spalovací agregát aktivuje elektromotor. Ten produkuje 102 koní, zatímco benzinová jednotka jich dodává 160. Celkově je pak se soustavou spojen výkon 218 koní a točivý moment 450 Nm.
Na tak vysoká čísla asi Dacia skutečně může zapomenout, stejně jako na osmistupňový automat a poměrně zajímavou jízdní dynamiku. Mercedes A250e totiž zvládá stovku za 6,6 sekundy a maximálně pokoří 235 km/h. Spřízněný sedan to pak vytáhne dokonce až na 240 km/h, v rámci zrychlení je ale o desetinu pomalejší. B250e pak přihazuje ještě další desetinu (jsme tedy na 6,8 sekundách), v případě nejvyšší rychlosti je pak na úrovni Áčkového hatchbacku.
Co se týče spotřeby, pak oficiální čísla bychom pomalu mohli rovnou vynechat, vycucaná jsou z laboratorního prstu. Výše zmíněná trojice by tak měla jezdit za 1,4 až 1,6 litru na sto kilometrů, čemuž už nevěří ani Němci. Na tom se samozřejmě podepsala skutečnost, že 75 kilometrů lze urazit čistě na elektřinu a pravidla spotřebovanou elektřinu považují zanic. Tento dojezd navíc odpovídá metodice NEDC, i papírová realita tedy bude později ještě horší nižší.
Můžeme pak jen dodat, že jakkoliv Mercedes přesunul palivovou nádrž, aby vytvořil dodatečný prostor pro baterie, ty i nadále okupují část zavazadelníku. Praktičnost vůči konvenčním verzím tedy poklesla. Akumulátory je možné nabít na 80 procent kapacity již za 25 minut, pokud však zvolíte cokoliv mimo rychlodobíjecí stanice, natáhne se daný čas na několik hodin. Maximálka při jízdě na elektřinu je ale pro změnu omezená, a to pouze na 140 km/h.
Mercedes představil tři hybridní novinky, kromě vyobrazeného A250e a B250e dorazí do prodeje ještě A250e Sedan. Ve všech případech se přitom o pohon stará jedna-trojka spárovaná s elektromotorem
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan