Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 2013: facelift ve jménu luxusu dá vale čtyřem světlometům
29.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdroje z automobilky popisují modernizaci jako nejrozsáhlejší v historii. Měnit se bude vzhled, výbava i pohonné jednotky. Zůstane tak hlavně označení.
Název „třída E“ se poprvé objevil v roce 1994 ve Spojených státech v momentu, kdy Mercedes-Benz faceliftoval modelovou řadu W124. Jedním z hlavních znaků tohoto vozu přitom byly rozměrné přední světlomety, které v roce 1995 nahradila čtveřice svítilen. Stejné designové téma bylo zachováno také o sedm let později, kdy dorazila modelová řada W211. A nejinak je vyzdobena také současná generace. Podle zdrojů z Mercedesu si ovšem zákazníci na podobné uspořádání přední části nikdy nezvykli. Díky tomu by facelift měl přinést návrat k předchozímu řešení a čtyři drobná světla vyměnit za dvojici rozměrnějších kousků.
Nebude to ovšem jediná změna, které se stávající třída E podrobí. Mercedes rovněž modelu W212 dodá nové nárazníky, kapotu, blatníky a zadní světlomety. Design je přitom popisován jako „méně je více“. Tedy alespoň v případě karoserie, uvnitř má totiž jít o posun k luxusu. Kabina tak dostane kvalitnější materiály a sedadla nabídnou více komfortu i boční opory. Nové budou veškeré budíky a ovládací prvky, vylepšen bude i multimediální systém.
Facelift se pak nevyhne ani motorovému prostoru, kam zamíří nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec M270, jenž jsme mohli okusit pod kapotou Mercedesu A 250 Sport. V tomto případě ovšem pohonná jednotka dostane označení M274 a bude lehce přepracována, aby mohla být uložena podélně a výkon směřovat na zadní nápravu. Naladěna přitom bude ve třech úrovních. V modelu E 200 nabídne 184 koní, E 250 bude produkovat 211 koní a vrcholné povedení E 300 nebo E 350 by mělo mít k dispozici dokonce 252 koní.
Není to samozřejmě jediná pohonná jednotka. Další motorizace budou zahrnovat 1,6litrový motor v základní verzi E 180 (158 koní) či zcela nový třílitr V6 se dvěma turbodmychadly. Ten bude vyhrazen modelu E 400, přičemž produkovat má 340 koní. Tedy o šestatřicet koní více než v předchozím modelu E 350, který nahrazuje. E 500 pak dostane 4,7litrový osmiválec twin-turbo s výkonem 435 koní, zatímco vrcholný model E 63 AMG 2013 bude poháněn motorem V8 5,5 l se standardním výkonem 525 koní.
Turbodiesely budou zastupovat různé stupně naladění 2,1litrové pohonné jednotky, která pod kapotami verzí E 200 CDI, E 220 CDI a E 250 CDI nabídne 136, 170 nebo 204 koní. Modely E 300 CDI a E 350 CDI pak má pohánět třílitrový šestiválec naladěný na 230 či 265 koní. Stejný základ by měl zůstat hybridní diesel-elektrické verzi E 300, který by ale měla být spřažena s devítistupňovým automatem, benzín-elektrický model E 400 hybrid by měl být nadále k mání pouze v USA.
Po stránce podvozkové pak bude faceliftovaná třída E vybavena vylepšeným adaptivním odpružením Magic Ride, které na skenování povrchu silnice používá kameru. Nový tempomat Distronic a brzdový asistent by pro změnu měly využívat radaru, který monitoruje situaci před vámi a v případě potřeby dokáže samočinně brzdit.
Premiéra novinky se očekává v lednu v Detroitu, prodej by tak mohl začít ještě na jaře příštího roku. V případě cen přitom počítejte s trochu větším nárůstem, než je u faceliftů obvyklé. Jak bylo totiž potvrzeno z automobilky, je tohle nejrozsáhlejší modernizace v dějinách Mercedesu.
Mercedes-Benz přiveze v lednu do Detroitu rozsáhlou modernizaci třídy E. Ta se dotkne i modelu AMG, který bude pohánět přeplňovaný 5,5litrový motor V8 naladěný ve standardu na 525 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch