Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 2013: facelift ve jménu luxusu dá vale čtyřem světlometům
29.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdroje z automobilky popisují modernizaci jako nejrozsáhlejší v historii. Měnit se bude vzhled, výbava i pohonné jednotky. Zůstane tak hlavně označení.
Název „třída E“ se poprvé objevil v roce 1994 ve Spojených státech v momentu, kdy Mercedes-Benz faceliftoval modelovou řadu W124. Jedním z hlavních znaků tohoto vozu přitom byly rozměrné přední světlomety, které v roce 1995 nahradila čtveřice svítilen. Stejné designové téma bylo zachováno také o sedm let později, kdy dorazila modelová řada W211. A nejinak je vyzdobena také současná generace. Podle zdrojů z Mercedesu si ovšem zákazníci na podobné uspořádání přední části nikdy nezvykli. Díky tomu by facelift měl přinést návrat k předchozímu řešení a čtyři drobná světla vyměnit za dvojici rozměrnějších kousků.
Nebude to ovšem jediná změna, které se stávající třída E podrobí. Mercedes rovněž modelu W212 dodá nové nárazníky, kapotu, blatníky a zadní světlomety. Design je přitom popisován jako „méně je více“. Tedy alespoň v případě karoserie, uvnitř má totiž jít o posun k luxusu. Kabina tak dostane kvalitnější materiály a sedadla nabídnou více komfortu i boční opory. Nové budou veškeré budíky a ovládací prvky, vylepšen bude i multimediální systém.
Facelift se pak nevyhne ani motorovému prostoru, kam zamíří nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec M270, jenž jsme mohli okusit pod kapotou Mercedesu A 250 Sport. V tomto případě ovšem pohonná jednotka dostane označení M274 a bude lehce přepracována, aby mohla být uložena podélně a výkon směřovat na zadní nápravu. Naladěna přitom bude ve třech úrovních. V modelu E 200 nabídne 184 koní, E 250 bude produkovat 211 koní a vrcholné povedení E 300 nebo E 350 by mělo mít k dispozici dokonce 252 koní.
Není to samozřejmě jediná pohonná jednotka. Další motorizace budou zahrnovat 1,6litrový motor v základní verzi E 180 (158 koní) či zcela nový třílitr V6 se dvěma turbodmychadly. Ten bude vyhrazen modelu E 400, přičemž produkovat má 340 koní. Tedy o šestatřicet koní více než v předchozím modelu E 350, který nahrazuje. E 500 pak dostane 4,7litrový osmiválec twin-turbo s výkonem 435 koní, zatímco vrcholný model E 63 AMG 2013 bude poháněn motorem V8 5,5 l se standardním výkonem 525 koní.
Turbodiesely budou zastupovat různé stupně naladění 2,1litrové pohonné jednotky, která pod kapotami verzí E 200 CDI, E 220 CDI a E 250 CDI nabídne 136, 170 nebo 204 koní. Modely E 300 CDI a E 350 CDI pak má pohánět třílitrový šestiválec naladěný na 230 či 265 koní. Stejný základ by měl zůstat hybridní diesel-elektrické verzi E 300, který by ale měla být spřažena s devítistupňovým automatem, benzín-elektrický model E 400 hybrid by měl být nadále k mání pouze v USA.
Po stránce podvozkové pak bude faceliftovaná třída E vybavena vylepšeným adaptivním odpružením Magic Ride, které na skenování povrchu silnice používá kameru. Nový tempomat Distronic a brzdový asistent by pro změnu měly využívat radaru, který monitoruje situaci před vámi a v případě potřeby dokáže samočinně brzdit.
Premiéra novinky se očekává v lednu v Detroitu, prodej by tak mohl začít ještě na jaře příštího roku. V případě cen přitom počítejte s trochu větším nárůstem, než je u faceliftů obvyklé. Jak bylo totiž potvrzeno z automobilky, je tohle nejrozsáhlejší modernizace v dějinách Mercedesu.
Mercedes-Benz přiveze v lednu do Detroitu rozsáhlou modernizaci třídy E. Ta se dotkne i modelu AMG, který bude pohánět přeplňovaný 5,5litrový motor V8 naladěný ve standardu na 525 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 59 minutami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva