Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E Cabrio 2017 je venku, střechu složí během 20 sekund i za jízdy
2.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá novinka dostane do vínku stejné agregáty jako kupé. Vůči němu se liší plátěnou střechou, která ovlivňuje i objem zavazadelníku.
Na světě je již pátá varianta nové třídy E. Po sedanu, kombíku, kupé a crossoveru All-Terrain totiž třícípá hvězda vyrukovala s Mercedesem E Cabrio. Ten se naživo ukáže na autosalonu v Ženevě, se zahájením prodeje ovšem značka hodlá poněkud otálet. Momentálně totiž zmiňuje druhou polovinu roku, což znamená, že letošní sezónu se sluncem ve tváři a větrem ve vlasech nejspíše nestihnete. Příští léto je ale již jistotou, vybírat přitom bude možné z mnohem více motorizací.
Zpočátku se Cabrio představí především s třílitrovým šestiválcem biturbo, který bude naladěn na 333 koní. Ty mohou zamířit nejen na zadní, ale poprvé v historii otevřené verze třídy E také na všechna čtyři kola. O přenos se bude starat devítistupňový automat 9G-Tronic, který se objeví také u dalších motorizací. Stejně tak mohou i další benzinové či dieselové agregáty spoléhat na systém 4Matic.
Nic konkrétního o motorovém prostoru třícípá hvězda prozatím nezmiňuje, nicméně dle spekulací by kabriolet měl dorazit také ve verzi E50 AMG osazené rovněž šestiválcem, ovšem naladěným na více než 400 koní. Na osmiválcové provedení z Affalterbachu nejspíše můžeme zapomenout, i když Mercedes samozřejmě může překvapit. Koneckonců AMG již ohlásilo nemalou expanzi.
Nepodložená fakta ale nyní nechme stranou, místo toho se soustřeďme na hlavní rozdíl mezi kupé a kabrioletem. Tedy na plátěnou střechu, která bude k dispozici v tmavě hnědém, tmavě modrém, tmavě červeném nebo černém provedení. Stažena či natažena může být za 20 sekund, a to i při rychlostech do 50 km/h. V závislosti na jejím stavu pak zavazadelník pobere 385 či 310 litrů.
O maximální komfort cestujících v režimu „nahoře bez“ se nepostarají jen sedadla, která lze čalounit několika variacemi přírodní usně, ale také příplatkové systémy Aircap a Airscarf. První je automatickým systémem, jenž z rámu čelního okna vysunuje mřížku pro redukci turbulencí, druhý si dává za úkol ohřívat vaše krční partie. Chybět nebude ani klimatizace s ventilací v leteckém stylu.
Zmínit můžeme rovněž ambientní diodové podsvícení, jenž počítá se 64 barvami, standardem je rovněž 12,3palcový středový displej, který lze doplnit stejně velkým digitálním přístrojovým štítem. Mimo to cestující mohou počítat s větším prostorem, místo pro nohy pasažérů vzadu totiž narostlo o 102 milimetrů, zatímco šířka v oblasti loktů se zvětšila o 38 mm vpředu a 20 mm vzadu.
Ve finále lze zmínit speciální model 25th Anniversary, který odkazuje na Mercedes-Benz 300 CE-24 Cabriolet, jenž značka odhalila v roce 1992. Ve standardní výbavě přitom tato varianta počítá s 20palcovými litými koly (základ má ve vínku „jen“ sedmnáctky), dřevěnými dekory, podsvícenými lištami dveřních prahů či čalouněním v kombinaci macchiato beige/tizian red.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu E Cabrio
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:10 - M.Z.
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan