Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes F 015 Luxury in Motion: německé vejce jezdí samo, na vodík
6.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda představila své pojetí autonomního vozu. Ten uvnitř hostí čtveřici sedadel a plejádu displejů, z nichž ten na palubce snímá vaše gesta.
V Las Vegas je aktuálně opravdu živo, na čemž nese vinu především veletrh elektroniky CES. Z toho se začíná stávat i jakýsi neoficiální autosalon, neboť svou premiéru zde již měl nový Chevrolet Volt či Volkswagen Golf R Touch. Nyní si můžeme představit koncepční Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion, který rovněž debutoval ve městě hříchu. Zatímco třeba výše zmíněný plug-in hybrid je ale již produkční verzí, která zanedlouho zamíří do silnice, na třícípou hvězdu si budeme muset počkat mnohem déle než na technologie, kterými je napěchován německý hatchback.
Koncept F 015 je totiž cvičením na téma „autonomní vozidla“. Designéři při jeho navrhování zjevně dostali volnou ruku, pročež tu máme sedan vytvarovaný do podoby vejce. Počítat díky tomu lze s příkladnou aerodynamikou, koeficient odporu vzduchu ovšem zveřejněn nebyl. Více ovšem víme o rozměrech, které činí 5 220 milimetrů v případě délky, 2 018 mm v rámci šířky a 1 524 mm u výšky. Rozvor pak počítá se 3 610 milimetry.
Do kabiny se cestující dostanou poměrně snadno díky absenci středového sloupku a dveřím, jež se otevírají od sebe, a to v úhlu 90 stupňů. Uvnitř navíc trůní čtveřice sedadel, která se po otevření dveří natočí o 30 stupňů, aby nastupování skutečně bylo hračkou. Není to ovšem jediný pohyb, kterého jsou schopna - uspořádat je můžete i tak, že cestující sedí čelem k sobě.
Kromě sedadel mají pasažéři k dispozici řadu displejů, z nichž čtyři najdeme na vnitřních panelech dveří. Další se nastěhoval za zadní řadu a šestý nalezneme na výsuvném stolku umístěném mezi zadními sedadly. Finální displej pak zdobí palubní desku, přičemž je složen ze šesti nezávislých obrazovek roztažených přes celou šíři vozidla.
Ve všech případech lze počítat s vysokým rozlišením, displeje na palubní desce pak navíc umožňují ovládání gesty. Tím ale zmínky v tiskové zprávě končí, přesunout se tak můžeme do motorového prostoru, kde koncept F 015 počítá s hybridním vodíkovým ústrojím. To je tvořeno dvěma elektromotory, které pohánějí zadní nápravu.
Každá pohonná jednotka disponuje výkonem 136 koní, načež tu máme celkem 272 koní a 400 Nm točivého momentu. Díky tomu se vůz rozjede z klidu na stovku za 6,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 200 km/h. Dojezd pak má činit 1 100 kilometrů, přičemž 200 km zvládne třícípá hvězda urazit pouze na elektrickou energii.
Ta je skladována v lithium-iontových bateriích, zatímco vodík potřebný k její výrobě nalezneme v nádržích o kapacitě 5,4 kg uskladněných při tlaku 700 barů. Tím nám ale tisková zpráva končí.
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion nepotřebuje řidiče. Ke svému pohonu pak využívá hybridní vodíkové ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva