Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLT: prémiový pick-up nepotěší zákazníky v největší baště pick-upů
3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý dělník v obleku nakonec nezamíří na severoamerický trh. Důvodem jsou nejspíše dieselové motory a původ v Nissanu Navara.
Spojené státy jsou pro pick-upy největším světovým trhem. O to překvapivější je, že nový Mercedes GLT do těchto míst nezamíří. Ačkoliv to sice třícípá hvězda zatím oficiálně nepotvrdila, podle jiných zdrojů je situace jasná. Za německou značku totiž vše „vykecal“ Renault, tedy její obchodní partner, když se ohlížel za šesti léty dosavadní spolupráce.
V rámci publikovaného byla nepodstatnější zmínka o pick-upu, který se nejspíše pochlubí označením GLT. Renault uvedl, že model s nosností jedné tuny bude designován Daimlerem tak, aby „uspokojil specifické požadavky zákazníků v Evropě, Austrálii, Jižní Africe a Latinské Americe“. O Spojených státech či Kanadě se v tiskové zprávě Renaultu nemluví, což nejspíše souvisí s nabídkou motorů.
Ani v tomto ohledu sice Mercedes neuvedl nic konkrétního, nicméně jeho „opravdový prémiový produkt“ bude založen na stávajícím Nissanu Navara, který po celém světě pohánějí dieselové motory. Je tu sice výjimka v podobě severoamerické verze Frontier, jež dostala 2,5litrový benzinový čtyřválec, ten je ale všeobecně považován za slabou pohonnou jednotku, která by Mercedesu dozajista neslušela. A dobrý mu zřejmě není ani šestiválec, který je pro Frontier v USA též k mání. A jelikož třícípá hvězda chce náklady udržet co nejvíce při zemi, má se za to, že pouze přijde s vlastním designem, který doplní luxusnější interiér. Pohonné jednotky ale zůstanou partnerské, tedy od aliance Renault-Nissan.
S certifikací dieselů by ale třícípá hvězda měla v USA problém, přičemž další hlasy zmiňují jako nemalou nesnáz také onu kombinaci plebejského původu a výrazně vyšší ceny než u dárcovského Nissanu Navara. Máme zde tedy hned několik důvodů, jež absenci GLT na severoamerickém trhu především vysvětlují, než ospravedlňují.
Zda jde o krok správným směrem, to nám řekne čas. A nejde jen o Severní Ameriku, je otázkou, jak bude německý pick-up vyráběný v továrně Renaultu v argentinské Cordobě a továrně Nissanu ve španělské Barceloně obhajovat vyšší cenu ve zbytku světa. Mercedes má o autě i strategii více hovořit již tento měsíc.
Chystaný pick-up Mercedesu se ukázal jak při testech...
...tak na první oficiální ilustraci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda