Mercedes GLT: prémiový pick-up nepotěší zákazníky v největší baště pick-upů

Německý dělník v obleku nakonec nezamíří na severoamerický trh. Důvodem jsou nejspíše dieselové motory a původ v Nissanu Navara.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes GLT: prémiový pick-up nepotěší zákazníky v největší baště pick-upů

3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes GLT: prémiový pick-up nepotěší zákazníky v největší baště pick-upů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý dělník v obleku nakonec nezamíří na severoamerický trh. Důvodem jsou nejspíše dieselové motory a původ v Nissanu Navara.

Spojené státy jsou pro pick-upy největším světovým trhem. O to překvapivější je, že nový Mercedes GLT do těchto míst nezamíří. Ačkoliv to sice třícípá hvězda zatím oficiálně nepotvrdila, podle jiných zdrojů je situace jasná. Za německou značku totiž vše „vykecal“ Renault, tedy její obchodní partner, když se ohlížel za šesti léty dosavadní spolupráce.

V rámci publikovaného byla nepodstatnější zmínka o pick-upu, který se nejspíše pochlubí označením GLT. Renault uvedl, že model s nosností jedné tuny bude designován Daimlerem tak, aby „uspokojil specifické požadavky zákazníků v Evropě, Austrálii, Jižní Africe a Latinské Americe“. O Spojených státech či Kanadě se v tiskové zprávě Renaultu nemluví, což nejspíše souvisí s nabídkou motorů.

Ani v tomto ohledu sice Mercedes neuvedl nic konkrétního, nicméně jeho „opravdový prémiový produkt“ bude založen na stávajícím Nissanu Navara, který po celém světě pohánějí dieselové motory. Je tu sice výjimka v podobě severoamerické verze Frontier, jež dostala 2,5litrový benzinový čtyřválec, ten je ale všeobecně považován za slabou pohonnou jednotku, která by Mercedesu dozajista neslušela. A dobrý mu zřejmě není ani šestiválec, který je pro Frontier v USA též k mání. A jelikož třícípá hvězda chce náklady udržet co nejvíce při zemi, má se za to, že pouze přijde s vlastním designem, který doplní luxusnější interiér. Pohonné jednotky ale zůstanou partnerské, tedy od aliance Renault-Nissan.

S certifikací dieselů by ale třícípá hvězda měla v USA problém, přičemž další hlasy zmiňují jako nemalou nesnáz také onu kombinaci plebejského původu a výrazně vyšší ceny než u dárcovského Nissanu Navara. Máme zde tedy hned několik důvodů, jež absenci GLT na severoamerickém trhu především vysvětlují, než ospravedlňují.

Zda jde o krok správným směrem, to nám řekne čas. A nejde jen o Severní Ameriku, je otázkou, jak bude německý pick-up vyráběný v továrně Renaultu v argentinské Cordobě a továrně Nissanu ve španělské Barceloně obhajovat vyšší cenu ve zbytku světa. Mercedes má o autě i strategii více hovořit již tento měsíc.


Mercedes GLT: prémiový pick-up nepotěší zákazníky v největší baště pick-upů - 1 - Mercedes-Benz GLT pick-up spy videoscreen
Chystaný pick-up Mercedesu se ukázal jak při testech...

Mercedes GLT: prémiový pick-up nepotěší zákazníky v největší baště pick-upů - 2 - Mercedes-Benz pick-up ilustrace
...tak na první oficiální ilustraci

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.