Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet plně odhalen, je to vrchol německé opulence
13.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Maybachu je rozmařilá každým coulem. Pojetím interiéru počínaje a 630koňovým dvanáctiválcem pod kapotou konče. Dorazí jen v 99 kusech.
Před pár dny byl v africké Namibii nafocen nový model s logem Maybachu. Ne každý věřil, že jde o skutečný nový Maybach, neboť byl i na poměry této značky hodně „ujetý”, teď už je ale jasné, že jde. Třícípá hvězda se po kabrioletu S 650 opravdu rozhodla přepracovat třídu G, kterou obdařila nejen luxusním interiérem, ale především částečně otevřenou kabinou. Novinka proto nese označení Landaulet, čímž odkazuje na dlouhou tradici stuttgartské automobilky. Ta totiž odstartovala již v roce 1910 speciálními verzemi Mercedesů 25/45 PS.
Model G 650 Laundaulet vychází z Mercedesu G 500 4x4^2, pročež mohou zákazníci počítat s tzv. portálovými nápravami. Ty jsou usazeny mimo střed kola, načež světlou výšku navyšují na 450 mm. Kromě toho se ovšem pozměnily i venkovní dimenze vozu, na délku mu proto nyní naměříme 5 435 milimetrů a na šířku 2 235 mm. Rozvor pak narostl o 578 milimetrů na 3 428 mm.
S ohledem na tato data lze uvnitř očekávat velkorysý prostor pro posádku, zejména na zadních sedadlech. Ta jsou od řidiče oddělena přepážkou, kterou lze stáhnout tlačítky na středovém tunelu. Zde se nachází i vyhřívané držáky nápojů či ovládání plátěné střechy. Na výběr jsou přitom tři barevné odstíny, které lze spárovat se čtyřmi odstíny karoserie a čtyřmi variacemi koženého čalounění.
Ještě než opustíme interiér, musíme zmínit zadní individuální sedadla, která mají ve vínku masážní strojek. Ten přitom nepočítá pouze se vzduchovými kapsami, ale také programem simulujícím masáž horkými kameny. Kromě této finesy pak mají cestující k dispozici ještě dvojici 10palcových monitorů, se kterými je propojena palubní zábava Individual Entertainment System.
Zamířit můžeme pod kapotu, kde novinka třícípé hvězdy počítá s šestilitrovým dvanáctiválcem. Ten za pomoci dvojice turbodmychadel produkuje 630 koní a 1 000 Nm točivého momentu. Očekávat lze tedy působivou jízdní dynamiku, tu ovšem značka nespecifikovala. Pouze dodává, že průměrná spotřeba byla dle evropského cyklu vypočítána na 17 l/100 km.
Více se Mercedes rozepisuje o terénních schopnostech, které kromě oné velkorysé světlé výšky zaručuje redukční převodovka, uzávěry diferenciálů či systém pohonu všech kol. Ta stejně jako vůz počítají s velkorysým 22palcovým provedením a pneumatikami o rozměru 325/55. Tím jsme se ale dostali na konec tiskové zprávy.
Aktuálně tak jen dodáme, že produkce bude limitována na 99 kusů, přičemž všechny vzniknou stejně jako standardní třída G v rakouském Štýrském Hradci u společnosti Magna Steyr. Výstavní premiéra vozu se odehraje za necelý měsíc na autosalonu v Ženevě, první exempláře však k zákazníkům dorazí až na podzim.
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet měří 5,5 metrů na délku, z prodloužení profitují hlavně cestující vzadu. Ti navíc mají k dispozici plátěnou střechu či sedadla s masážními funkcemi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva