Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes odhalil bizarní monstrum, které utáhne 1 000 tun. A jede jako po kolejích
19.9.2018 | Petr Prokopec
Běžná nákladní auta jsou ráda, když utáhnou desítky tun, ta extrémní zvládají i stovky. Speciální Unimog jich utáhne až tisíc a po kolejích umí jezdit nejen jako, zvládá je i doslova.
Mercedes-Benz Unimog byl představen krátce po druhé světové válce. Od té doby zamířil prakticky do všech průmyslových oblastí od zemědělství až po armádu. Nechyběl dokonce ani na slavné Dakarské rallye, byť pouze jako doprovodné vozidlo a nikoliv účastník závodu. Zmínit můžeme také požární vozy, ambulance či oblíbený povoz Arnolda Schwarzeneggera, který Unimogu udělal stejnou službu jako dříve Hummeru a dostal jej do širšího povědomí.
My si nyní posvítíme na speciální provedení, které na rozdíl od výše zmíněných zatáčí jak na kolejích. Důvod je prostý, jde totiž o speciál, který jízdu po kolejích skutečně zvládá, i když nadále zůstává silničním automobilem. Slouží k tomu speciální hydraulická kolečka, jež je možné sklopit a vůz tak usadit na koleje. Těm byly uzpůsobeny i pneumatiky a také samotná kola, Unimog proto na železné cestě zvládá utáhnout neskutečných tisíc tun - klidně celé vlaky.
Za tímto výkonem stojí nová řada turbodieselů o 5,1litrovém až 7,7litrovém objemu produkujících 156 až 356 koní. Podstatné přitom je, že byly osazeny filtrem pevných částic a selektivní katalytickou redukcí, plně tedy vyhovují posledním emisním normám. Přílišnou rychlost ale od Unimogu nečekejte, jakkoliv točivý moment u vrcholných verzí stoupá nad 1 200 Nm - maximum je okolo 90 km/h.
Jízdní dynamika ale samozřejmě nebyla prioritou, místo toho tu má stěžejní roli již zmíněné „drážní” využití. Třícípá hvězda přitom nemusí sloužit jen k tahání vagónů či tramvají, osadit ji lze i jeřábem, jehož rameno má dosah až 12,4 metrů. Stejně tak se ale můžete rozhodnout i pro pohyblivou platformu, která unese dva lidi či 320 kilogramů a již lze vysunout přibližně 11 metrů do výšky či 5,8 metru do strany.
Pro jízdu na kolejích byl Unimog osazen modernizovaným pohonem všech kol, mezinápravovým, předním a zadním diferenciálem a konvertorem točivého momentu. Jeho převodovka má osm rychlostí pro pohyb vpřed a dokonce i s osmi pro pohyb vzad, nejvyšší rychlost však činí 50 km/h v obou směrech. Jakmile poté Unimog opustí koleje, jeho pomocná kolečka se zatáhnou k podvozku a v cestě pokračuje, jako by o chvíli dříve nic zvláštního nedělal. Obdivuhodné.
Mercedes představil nový Unimog uzpůsobeným pro jízdu na kolejích. Je to vážně svérázný stroj, dokáže ale obdivuhodné věci
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999