Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes omladil svá nejluxusnější dvoudvířka, teď působí ještě noblesněji
5.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vzhled zevnějšku i interiéru doznal jistého zjemnění, ty hlavní změny se ale odehrály v nitru. S Coupe i S Cabrio tak nyní nabízejí OLED nebo až 630 koní.
Modernizace Mercedesu třídy S se prozatím týkala pouze čtyřdveřových verzí. Nebylo to až tak překvapivé, neboť zejména po stránce vizuální limuzíny převzaly řadu prvků, jenž byly dosud vyhrazeny pouze kupé a kabrioletu. Nicméně poté je tu ještě stránka technická, ve které již dvoudvířka „zaostávala“. Třícípá hvězda proto dodala modernější systémy i těmto verzím, přičemž naživo nám faceliftované S Coupe a S Cabrio představí již příští týden ve Frankfurtu.
Virtuální prezentaci ovšem již máme za sebou, a tak se dvoudvířkům můžeme řádně podívat na zoubek. Nezůstane přitom jen u standardních verzí, modernizací prošly i varianty od AMG. Na ty ovšem přijde řada až za moment, nejprve se budeme věnovat základu nabídky. Ten spočívá v šestiválcovém provedení S450 4Matic, v jehož případě třílitrová jednotka dává k dobru 367 koní a 500 Nm točivého momentu.
Tato varianta je k dispozici pouze s pevnou střechou, přičemž sprint zabere kupé 5,5 sekundy. Průměrná spotřeba pak byla dle nového cyklu WLTP vyčíslena na 8,9 l/100 km, na čemž se podílí zejména příchod devítistupňového automatu. Provedení S560 je ovšem již k dispozici i v případě kabrioletu, ovšem pouze v kombinaci s pohonem zadních kol. U kupé ovšem mohou zákazníci znovu sáhnout i po systému 4Matic.
Mercedes čtyřlitrový motor popisuje jako nejúspornější osmiválec na světě, za čímž stojí i schopnost deaktivace poloviny válců. V případě kupé tak průměrná spotřeba činí rovných 8 litrů na sto kilometrů, respektive 8,7 l/100 km při volbě čtyřkolky. Stejná hodnota je pak vlastní i kabrioletu, navzdory pouze jedné hnané nápravě. Agregát přitom pokaždé dává 469 koní a 700 Nm, stovky vždy dosáhnete za 4,6 sekundy.
Od mechaniky se můžeme přesunout k vizuálu, jenž počítá se zařazením zadních OLEDek do standardní výbavy. Lehčí modernizací prošly také nárazníky, pár změn učinil Mercedes také u čelních lamp. Kromě toho byla obměněna i nabídka litých kol, kde lze nově sáhnout v kombinaci s paketem AMG Line po 20palcových ráfcích, jejichž povrch může být vyleštěn či naopak nalakován načerno.
V rámci interiéru lze očekávat rozšíření nabídky dostupných dekorací, z nichž některé můžeme vidět na fotkách a se kterými obě eSka vypadají ještě noblesněji. Došlo také na modernizaci multimediálního systému Comand i příchod nové funkce Energizing Comfort. Ta v závislosti na náladě a potřebách řidiče či spolujezdců upravuje klimatizaci, osvětlení či rozptylování vůně do kabiny a masážní strojek. K dispozici je šest programů, každý trvá zhruba 10 minut. O průběhu jsou přitom pasažéři informováni na jednom ze dvou 12,3palcových displejů.
Rozšířena byla rovněž nabídka asistenčních programů, a to o monitorování vozů před vámi a aktivní řízení. S oběma systémy lze počítat již ve standardu, za příplatek je pak k znovu k dispozici podvozek Magic Body Control umožňující „zaklekávání“ v zatáčkách za účelem vyrovnání karoserie. Tato technologie dostala aktuálně nové kamery a senzory, opětovně je však k dispozici pouze pro kupé.
Tím máme základní nabídku zmapovanou, přesunout se tak můžeme k verzím AMG. U varianty S63 došlo k nahrazení 5,5litrového osmiválce čtyřlitrovou jednotkou, jenž dává k dobru 612 koní a 900 Nm. Akcelerace na stovku se i vlivem devítistupňového automatu a pohonu všech kol odehraje za 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost je pak omezena na 250 km/h a spotřeba byla vyčíslena na 9,3 l/100 km.
Tato data platí nejen pro kupé, ale v případě jízdní dynamiky rovněž pro kabriolet, ačkoliv je o více než sto kilo těžší (2 080 kg versus 2 185 kg). Daný handicap se ale projevuje na spotřebě, jenž vzrostla na 10,1 l/100 km. Mercedes přitom dodává, že stejně jako u méně výkonného osmiválce ve verzi S560 dochází i v tomto případě k možné deaktivaci druhého, třetího, pátého a osmého válce.
Dostáváme se k absolutnímu vrcholu, tedy k dvanáctiválcovému provedení S65. To disponuje pouze pohonem zadních kol a sedmistupňovou převodovkou, přičemž pod kapotou již k žádným změnám nedošlo. Nadále je tedy možné počítat s 630 koňmi a 1 000 Nm, sprint 2 185 kg (resp. 2 255 kg) vážícího vozu na stovku pak zabere 4,1 sekundy. Maximálka je opět omezena na 250 km/h.
V rámci vizuálních novinek můžeme zmínit zejména novou čelní masku Panamericana, mimo to se dozadu taktéž nastěhovaly organické diody a pozměněna byla i paleta litých kol. Mercedes přitom dodává, že velkou pozornost věnoval jejich designu, pročež má 20palcové provedení díky stylizaci střední části budit dojem větší velikosti. Za ráfky pak najdeme posílené šestipístkové přední a jednopístkové zadní brzdy.
Tím jsme se ale již dostali na úplný závěr, pročež jen dodáme, že prodej všech faceliftovaných dvoudvířek odstartuje ještě letos. Během prvních šesti měsíců pak bude možné kupé S63 osadit paketem Yellow Night Edition, jenž zahrnuje šedý lak doplněný žlutými ozbdobnými pruhy, černě lakovanými litými koly a především karbon-keramickými brzdami. Chybět nebude ani aerodynamický kit.
Mercedes-Benz S Coupe 2018
Mercedes-Benz S Cabrio 2018
Mercedes-AMG S63 Coupe 2018
Mercedes-AMG S65 Coupe 2018
Mercedes-AMG S63 Cabrio 2018
Mercedes-AMG S63 Cabrio 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva