Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard

Příchod nových pravidel EU je na spadnutí a ač se jich automobilky obávají už léta, některé na ně stejně nemají recept. Mercedes patří mezi ně, potichu žádá analytiky o snížení očekávání zisku pro příští rok.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard

13.11.2019 | Petr Prokopec

Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příchod nových pravidel EU je na spadnutí a ač se jich automobilky obávají už léta, některé na ně stejně nemají recept. Mercedes patří mezi ně, potichu žádá analytiky o snížení očekávání zisku pro příští rok.

Panika evropských automobilek z příchodu nových limitů emisí CO2 resp. spotřeby aut začíná vrcholit. V nejhorší situaci se zdá být Mercedes, který hodlá propustit na 1 100 manažerů a zmrazit platy všech zbývajících zaměstnanců. Dá se však předpokládat, že škrty budou nakonec ještě masivnější. Třícípá hvězda totiž informovala analytiky, že emise CO2 u svých aut nemá z hlediska konformity s novými pravidly EU pod kontrolou a náklady spojené s tím spojené budou vyšší, než očekávala. A přijde ji to na miliardy Eur.

Informace pochází od dvou makléřských domů z Německa a dvou z Velké Británie, kterým měl Mercedes tuto informaci v tichosti předat. Zdroje z těchto firem ale vše vynesly ven - měl provozní zisk celého Daimleru v příštím roce původně přesáhnout 10 miliard Eur (cca 255 miliard korun), nyní se ale toto číslo podle automobilky jeví být zhruba o pětinu přestřelené. Jinými slovy Mercedes nejspíše očekává pokuty za nadlimitní emise svých aut ve výši 2 miliard Eur, tedy asi 51 miliard Kč. Analytici by tak své předpovědi měli upravit ještě před čtvrteční prezentací kapitálových trhů v Londýně, jenž bude následována páteční schůzkou s investory v New Yorku.

„Není to něco, nad čím lze mávnout rukou, ta panika je do nebe bijící, neboť prognózy byly příliš veliké. BMW má veškeré výdaje spojené s plněním emisních limitů absolutně pod kontrolou, zatímco u Daimleru jde o velký problém. Proto se nyní snaží snížit předpověď o 20 procent,“ uvedl jeden z londýnských analytiků. Jeho kolega pak dodal, že je neobvyklé, aby se některá automobilka kontaktovala všechny makléře a snažila se o snížení odhadů touto cestou.

Stejně tak je překvapivé, že Mercedes se o daných problémech nezmínil ani slovem před dvěma týdny, když došlo na publikaci výsledků za třetí letošní kvartál. Jak ovšem analytici dodávají, vše má své opodstatnění. Třícípá hvězda totiž jen za letošek varovala před nižšími zisky či ztrátami již dvakrát, stejně jako to dvakrát udělala loni. Dále tedy nechce poškozovat kredit firmy a očekávání zisku se snaží mírnit alternativními, pro širší veřejnost neviditelnými cestami.

Momentálně tak pro investory jedinou útěchou zůstává skutečnost, že jakkoliv Daimler počítá s nižším ziskem, stále předpokládá, že zůstane v plusu. Navíc doufá, že zisková marže by se i vlivem oněch škrtů měla do roku 2021 vrátit do pásma 8 až 10 procent. Zda tomu tak bude či nikoliv, momentálně není jisté. Spoléhat lze totiž pouze na to, že příští léta budou pro automobilky nadmíru náročná, a to právě kvůli novým emisním limitům EU, které jsou za současného rozvoje techniky zvlášť pro výrobce větších a výkonnějších aut reálně nesplnitelné.


Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 1 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 01Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 2 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 02Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 3 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 03Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 4 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 04Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 5 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 05Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 6 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 06Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 7 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 07Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 8 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 08Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 9 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 09Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 10 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 10Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 11 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 11Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 12 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 12Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 13 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 13Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 14 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 14Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 15 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 15Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 16 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 16Mercedes potichu přiznává, že nemá pod kontrolou emise svých aut, čeká pokutu 51 miliard - 17 - Mercedes-Benz GLE 350de 4Matic 2019 prvni sada 17
Mercedes se snaží normovanou spotřebu resp. emise CO2 svých aut snižovat, seč to jen jde, třeba i pomocí dieselových plug-in-hybridů. Ale nestačí to, emise nemá pod kontrolou a překročení limitů jej přijde pořádně draho

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.