Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes představil diesel budoucnosti, je to 300koňový bobřík odvahy
11.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mluvit v dnešním politickém klimatu o dieselu v souvislosti s budoucností je docela odvážné. Mercedes to přesto dělá a odvaha nechybí ani jeho řešení.
Po skandálu Volkswagenu se rozpoutal doslova hon na „dieselové čarodějnice“. Jednou z mála značek, které se za tyto pohonné jednotky postavily, byl i Mercedes-Benz. Asi by nás proto nemělo překvapit, že tato automobilka nechystá jen nové turbodiesely, ale také dieselové jednotky jakožto součást hybridních agregátů, což je něco, s čím dosud každý narazil; vzpomeňme třeba pokus Peugeotu.
Mercedes je přesto přesvědčen, že toto je cesta a jeho první diesel-hybridní vlaštovka bude stavět na novém dvoulitrovém čtyřválci OM 654. Součástí kompletu se stane rovněž devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic a elektromotor. Ten ovšem nebude součástí převodovky, místo toho jej značka spojí s měničem točivého momentu. Aby bylo zabráněno vibracím, dostane převodovka hned dva tlumiče - jeden bude umístěn mezi ní a spalovací jednotku, druhý bude integrován do zmiňovaného konvertoru točivého momentu.
Elektromotor byl vyvinut speciálně pro tuto plug-in hybridní jednotku, přičemž pracuje na bázi permanentního synchronního magnetu. Stator je tedy pevnou součástí elektrického ústrojí a je napevno připevněn k vnějšímu obalu, rotor se pohybuje uvnitř. Oba komponenty lze separátně chladit. Dodat pak lze, že systém během decelerace a tedy rekuperace mění elektromotor na generátor, který napájí lithium-iontové baterie.
Rovněž akumulátory jsou nové, přičemž disponují kapacitou 13,5 kWh při zachování kompaktních rozměrů. To dle Mercedesu umožnilo nové chemické složení jednotlivých článků. Značka navíc dodává, že energie má vystačit na 50 kilometrů „bezemisní“ jízdy, přičemž v rámci dobíjení lze již počítat s příkonem 7,2 kW. Plnou kapacitou lze tedy při rychlodobíjení disponovat již do dvou hodin.
Dieselový agregát bude produkovat standardních 194 koní, elektromotor pak přihodí dalších 122 koní a 440 Nm točivého momentu. Celkově lze pak od soustavy očekávat zhruba 300 koní a 700 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou špatné parametry. Je však otázkou, za jak moc „kacířský“ budou lidé nový agregát považovat, i když jde o plug-in hybrid.
Dodat pak jen lze, že s dieselovým plug-in hybridem krátce koketovalo i Volvo, které doplnilo dieselový pětiválec naladěný na 220 koní elektromotorem produkujícím dalších 68. Nicméně ani model V60 D5 TwinEngine neměl velkého úspěchu, Švédové tak aktuálně již párují s elektřinou jen benzinové jednotky a o dieselech mluví maximálně jen jako o „zlu“. Mercedes, jak vidno, setrvává na „opačné straně barikády”...
Dieselová plug-in hybridní jednotka Mercedesu vychází z již známého dvoulitru OM654
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 52 minutami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien