Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes představil nová litá kola pro letní sezónu, malá rozhodně nejsou
29.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda rozšířila nabídku doplňků napříč celým portfoliem. Třídu A lze osadit 18palcovými ráfky, SL již 19palcovými a GLE jednadvacítkami.
Kola dělají auto, říká se. Zvláště v letní sezóně, kdy prakticky jediné nebezpečí představuje špatné parkování, nikoliv však chemikálie či soli. Není proto překvapivé, že Mercedes-Benz patřičně rozšířil příplatkovou výbavu prakticky každého modelu ve svém portfoliu. Vše se přitom odehrává v duchu „čím větší, tím lepší“. Kromě toho pak u mnoha ráfků máme tu čest se zajímavými detaily.
Než se přitom k jednotlivým typům litých kol, které jsou k mání ve velikostech od osmnácti do jednadvaceti palců, dostaneme, lehce nakoukneme do zákulisí. Mercedes totiž v tiskové zprávě uvádí, že ráfky testuje v mnoha směrech včetně procedur, které simulují reálné dopravní situace. Samotný materiál je pak prověřován za pomocí rentgenové technologie, jež má odhalit sebemenší kaz.
U typů litých kol s vysokým leskem navíc testy počítají s dalším potenciálním nebezpečím. Ráfky tak procházejí simulovaným 28denním cyklem změn klimatu a odolat musí i vysoce korozivnímu postřiku slanou vodou. Jen poté prý mohou být zařazeny mezi originální příslušenství značky, které má být k dispozici u všech prodejců nejspíše již v řádu několika dnů, maximálně týdnů.
Litá kola pro třídu A, třídu B a CLA
Trojice malých modelů postavených na platformě nabízející primárně pohon předních kol může být nově osazena dvojitými pětipaprskovými ráfky v osmnáctipalcovém provedení. Počítá se s černým lakem, který doplnil červený proužek podél obvodu kola.
Litá kola pro CLA Shooting Brake
Stylové kombi dostalo do vínku prakticky stejný design, jaký je nabízen u předchozí trojice. Obejít se sice musíte bez červeného proužku, pětice dvojitých paprsků však zůstává, stejně jako 18palcové provedení.
Litá kola pro GLA
Poslední z modelů postavených na platformě MFA se vrací ke stejnému vzhledu, po kterém mohou sáhnout majitelé Áčka. Jediný rozdíl je ve velikosti, tentokráte totiž máte k dispozici devatenáctipalcový rozměr.
Litá kola pro třídu C
Třídu C můžete pro změnu ozdobit pětiparskovými koly, které jsou k dispozici ve velikosti 18 palců. Lakovány jsou matnou černí, přičemž jejich vzhled nám spíše než tovární příslušenství připomíná produkty Brabusu.
Litá kola pro třídu C
Druhá varianta pro třídu C počítá s deseti paprsky a dvoubarevným opracováním. K mání jsou tato litá kola v devatenáctipalcovém rozměru.
Litá kola pro třídu E
Éčko může být nově osazeno devatenáctkami s pěticí zdvojených paprsků, ty jsou však ve srovnání s koly pro třídu A odlišně stylizovány. Počítat navíc můžete s černo-stříbrnou kombinací.
Litá kola pro GLE a ML
Nový Mercedes GLE nebo jeho předchůdce, třídu ML, můžete ozdobit desetipaprskovými litými koly, jejichž vzhled nám připomíná ráfky užívané BMW řady 5 generace E60. V případě třícípé hvězdy však středy nejsou tolik utopené, k dispozici je pak 20palcové provedení.
Litá kola pro GLE a ML
Majitelé těchto SUV mohou sáhnout rovněž po jednadvacetipalcové velikosti, která se co do stylu od předchozích dvacítek nikterak neliší. Jediný rozdíl, kromě velikosti, spočívá v černém laku, jenž je v tomto případě klasický, zatímco u menších kol matný.
Litá kola pro třídu S
Třída S může profitovat z desetipaprskových ráfků, jejichž povrch je vyveden ve stříbrném odstínu palladium silver. K dispozici je dvacetipalcové provedení, které může obouvat jak kupé, tak i sedan.
Litá kola pro SL
Stávající generace Mercedesu SL je na trhu již od roku 2012, čerstvou krev do žil jí však můžete nalít za pomoci vícepaprskových litých kol. Ty jsou stejně jako u třídy S vyvedeny v odstínu palladium silver, k dispozici je však „pouze“ devatenáctipalcový rozměr.
Litá kola pro třídu V
Třícípá hvězda nezapomněla ani na majitele třídy V. Ta může být nyní osazena 18palcovými ráfky v dvoubarevném provedení s deseti dvojitými paprsky. Pokud ovšem počítáte s konstantním převozem cestujících, jimž chcete nabídnout maximum komfortu, asi byste spíše měli zauvažovat o menší velikosti.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 2 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 3 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 5 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 6 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch