Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes představil nová litá kola pro letní sezónu, malá rozhodně nejsou
29.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda rozšířila nabídku doplňků napříč celým portfoliem. Třídu A lze osadit 18palcovými ráfky, SL již 19palcovými a GLE jednadvacítkami.
Kola dělají auto, říká se. Zvláště v letní sezóně, kdy prakticky jediné nebezpečí představuje špatné parkování, nikoliv však chemikálie či soli. Není proto překvapivé, že Mercedes-Benz patřičně rozšířil příplatkovou výbavu prakticky každého modelu ve svém portfoliu. Vše se přitom odehrává v duchu „čím větší, tím lepší“. Kromě toho pak u mnoha ráfků máme tu čest se zajímavými detaily.
Než se přitom k jednotlivým typům litých kol, které jsou k mání ve velikostech od osmnácti do jednadvaceti palců, dostaneme, lehce nakoukneme do zákulisí. Mercedes totiž v tiskové zprávě uvádí, že ráfky testuje v mnoha směrech včetně procedur, které simulují reálné dopravní situace. Samotný materiál je pak prověřován za pomocí rentgenové technologie, jež má odhalit sebemenší kaz.
U typů litých kol s vysokým leskem navíc testy počítají s dalším potenciálním nebezpečím. Ráfky tak procházejí simulovaným 28denním cyklem změn klimatu a odolat musí i vysoce korozivnímu postřiku slanou vodou. Jen poté prý mohou být zařazeny mezi originální příslušenství značky, které má být k dispozici u všech prodejců nejspíše již v řádu několika dnů, maximálně týdnů.
Litá kola pro třídu A, třídu B a CLA
Trojice malých modelů postavených na platformě nabízející primárně pohon předních kol může být nově osazena dvojitými pětipaprskovými ráfky v osmnáctipalcovém provedení. Počítá se s černým lakem, který doplnil červený proužek podél obvodu kola.
Litá kola pro CLA Shooting Brake
Stylové kombi dostalo do vínku prakticky stejný design, jaký je nabízen u předchozí trojice. Obejít se sice musíte bez červeného proužku, pětice dvojitých paprsků však zůstává, stejně jako 18palcové provedení.
Litá kola pro GLA
Poslední z modelů postavených na platformě MFA se vrací ke stejnému vzhledu, po kterém mohou sáhnout majitelé Áčka. Jediný rozdíl je ve velikosti, tentokráte totiž máte k dispozici devatenáctipalcový rozměr.
Litá kola pro třídu C
Třídu C můžete pro změnu ozdobit pětiparskovými koly, které jsou k dispozici ve velikosti 18 palců. Lakovány jsou matnou černí, přičemž jejich vzhled nám spíše než tovární příslušenství připomíná produkty Brabusu.
Litá kola pro třídu C
Druhá varianta pro třídu C počítá s deseti paprsky a dvoubarevným opracováním. K mání jsou tato litá kola v devatenáctipalcovém rozměru.
Litá kola pro třídu E
Éčko může být nově osazeno devatenáctkami s pěticí zdvojených paprsků, ty jsou však ve srovnání s koly pro třídu A odlišně stylizovány. Počítat navíc můžete s černo-stříbrnou kombinací.
Litá kola pro GLE a ML
Nový Mercedes GLE nebo jeho předchůdce, třídu ML, můžete ozdobit desetipaprskovými litými koly, jejichž vzhled nám připomíná ráfky užívané BMW řady 5 generace E60. V případě třícípé hvězdy však středy nejsou tolik utopené, k dispozici je pak 20palcové provedení.
Litá kola pro GLE a ML
Majitelé těchto SUV mohou sáhnout rovněž po jednadvacetipalcové velikosti, která se co do stylu od předchozích dvacítek nikterak neliší. Jediný rozdíl, kromě velikosti, spočívá v černém laku, jenž je v tomto případě klasický, zatímco u menších kol matný.
Litá kola pro třídu S
Třída S může profitovat z desetipaprskových ráfků, jejichž povrch je vyveden ve stříbrném odstínu palladium silver. K dispozici je dvacetipalcové provedení, které může obouvat jak kupé, tak i sedan.
Litá kola pro SL
Stávající generace Mercedesu SL je na trhu již od roku 2012, čerstvou krev do žil jí však můžete nalít za pomoci vícepaprskových litých kol. Ty jsou stejně jako u třídy S vyvedeny v odstínu palladium silver, k dispozici je však „pouze“ devatenáctipalcový rozměr.
Litá kola pro třídu V
Třícípá hvězda nezapomněla ani na majitele třídy V. Ta může být nyní osazena 18palcovými ráfky v dvoubarevném provedení s deseti dvojitými paprsky. Pokud ovšem počítáte s konstantním převozem cestujících, jimž chcete nabídnout maximum komfortu, asi byste spíše měli zauvažovat o menší velikosti.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva