Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes šel s pravdou ven: toto je jediný díl, který modernizace třídy G nezmění
20.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda už léta mluví o tom, že modernizace Géčko zase tak moc nezmění, že jej ponechá tím, čím po dekády je. Pravda to je i není.
Není tajemstvím, že Mercedes chystá modernizaci třídy G. Je přitom paradoxní, že automobilka mluví o faceliftu, i když ve skutečnosti půjde spíše o nový vůz. Výrobci obvykle razí zcela opačný přístup a například Škoda říká faceliftované Octavii zatvrzele „nová”, protože ta skutečně nová dorazí až za dlouho. Ve všech segmentech ale není slovo „nový” považováno za výhodu a ortodoxní off-roady patří mezi ně. A tak Mercedes klame tělem opačným způsobem.
Že to tak bude, nyní přiznal sám šéf designu třícípé hvězdy Gorden Wagener. Podle něj je na autě „vše nové“ - legendární G-Wagen bude delší a širší, zároveň však s příchodem exotičtějších materiálů zhubne. S tím je spojena také nižší spotřeba, o kterou se zároveň postará paleta nových motorů. A stejný nezůstane ani kabát, tedy, z technického hlediska.
Na první pohled si ale nejspíše radikálního přepracování nevšimnete. Wagener totiž také dodal, že třída G má ikonický status a proto „musela zůstat krabicí. Musíte ji opečovávat s nemalou zodpovědností, jinak by to nebylo Géčko. Proto designu dominují hrany.“ Vůz tedy bude vypadat takřka stejně jako v roce 1979, kdy poprvé vyrazil do služby, přestože veškeré viditelné panely - uvnitř i zvenčí - jsou taktéž nové.
Je tu ovšem jedna výjimka, jak říká Wagener, malý plastový výlisek na koncovém sloupku. Za ním se skrývá vstup ventilace zadní části kabiny, se kterou tedy nové provedení může taktéž počítat. Tím ale přímá spojitost mezi dosluhujícím provedením a faceliftovaným modelem končí. Ačkoliv totiž novinka bude taktéž hranatá, některé linie byly lehce zaobleny kvůli lepší aerodynamice a tedy opět nižší spotřebě.
Zbývá již jen dodat, kdy bychom se s novým G-Wagenem mohli setkat. V tomto směru ale již Wagener konkrétní není, zmiňuje pouze „nepříliš vzdálenou budoucnost“. Jelikož v New Yorku i Šanghaji ale byla veškerá esa vynesena, dá se předpokládat, že další trumf Mercedes vytáhne v září ve Frankfurtu. To se ovšem bude jednat o živý debut, ten virtuální by mohl proběhnout již v průběhu letních měsíců.
Na této fotce si můžete prohlédnout jediný díl, který bude nová generace třídy G sdílet s tou současnou
Géčko tak čeká zásadní modernizace...
...i přesto je ze špionážních fotek zjevné, že faceliftované - či nové -
provedení bude vypadat víceméně stejně jako dosud
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB