Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes šel s pravdou ven: toto je jediný díl, který modernizace třídy G nezmění
20.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda už léta mluví o tom, že modernizace Géčko zase tak moc nezmění, že jej ponechá tím, čím po dekády je. Pravda to je i není.
Není tajemstvím, že Mercedes chystá modernizaci třídy G. Je přitom paradoxní, že automobilka mluví o faceliftu, i když ve skutečnosti půjde spíše o nový vůz. Výrobci obvykle razí zcela opačný přístup a například Škoda říká faceliftované Octavii zatvrzele „nová”, protože ta skutečně nová dorazí až za dlouho. Ve všech segmentech ale není slovo „nový” považováno za výhodu a ortodoxní off-roady patří mezi ně. A tak Mercedes klame tělem opačným způsobem.
Že to tak bude, nyní přiznal sám šéf designu třícípé hvězdy Gorden Wagener. Podle něj je na autě „vše nové“ - legendární G-Wagen bude delší a širší, zároveň však s příchodem exotičtějších materiálů zhubne. S tím je spojena také nižší spotřeba, o kterou se zároveň postará paleta nových motorů. A stejný nezůstane ani kabát, tedy, z technického hlediska.
Na první pohled si ale nejspíše radikálního přepracování nevšimnete. Wagener totiž také dodal, že třída G má ikonický status a proto „musela zůstat krabicí. Musíte ji opečovávat s nemalou zodpovědností, jinak by to nebylo Géčko. Proto designu dominují hrany.“ Vůz tedy bude vypadat takřka stejně jako v roce 1979, kdy poprvé vyrazil do služby, přestože veškeré viditelné panely - uvnitř i zvenčí - jsou taktéž nové.
Je tu ovšem jedna výjimka, jak říká Wagener, malý plastový výlisek na koncovém sloupku. Za ním se skrývá vstup ventilace zadní části kabiny, se kterou tedy nové provedení může taktéž počítat. Tím ale přímá spojitost mezi dosluhujícím provedením a faceliftovaným modelem končí. Ačkoliv totiž novinka bude taktéž hranatá, některé linie byly lehce zaobleny kvůli lepší aerodynamice a tedy opět nižší spotřebě.
Zbývá již jen dodat, kdy bychom se s novým G-Wagenem mohli setkat. V tomto směru ale již Wagener konkrétní není, zmiňuje pouze „nepříliš vzdálenou budoucnost“. Jelikož v New Yorku i Šanghaji ale byla veškerá esa vynesena, dá se předpokládat, že další trumf Mercedes vytáhne v září ve Frankfurtu. To se ovšem bude jednat o živý debut, ten virtuální by mohl proběhnout již v průběhu letních měsíců.
Na této fotce si můžete prohlédnout jediný díl, který bude nová generace třídy G sdílet s tou současnou
Géčko tak čeká zásadní modernizace...
...i přesto je ze špionážních fotek zjevné, že faceliftované - či nové -
provedení bude vypadat víceméně stejně jako dosud
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před hodinou - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 3 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 4 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.19. 10:35 - GeneHawkins
- Rychlodotazy 03.19. 10:22 - Stepan
- Politický koutek 03.19. 10:08 - Stepan
- Pomoc s výběrem 4x4 03.19. 07:54 - spooon
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka