Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém

Daimler považuje příští třídu SL za tak konstrukčně zajímavý vůz, že s předstihem odhaluje holou karoserii. Ta se vrací k původní zkratce Sport Leicht.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém

18.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Daimler považuje příští třídu SL za tak konstrukčně zajímavý vůz, že s předstihem odhaluje holou karoserii. Ta se vrací k původní zkratce Sport Leicht.

O fotografie skutečného automobilu se s vámi ještě nemůžeme podělit, Mercedes zveřejnil toliko snímky zakamuflované testovací muly, ale pohled na kostru a konstrukční detaily budoucího SL je neméně zajímavý. Automobilka se totiž více než kdykoli jindy v historii obrací na původní jméno Sport Leicht, což v němčině znamená sportovní lehkost.

Klíčem ke snižování hmotnosti se stane různě zpracovaný hliník. Firma použila při návrhu a stavbě vozu klasické lité komponenty, lisované a pomocí superformování protlačované prvky ale také kované díly. Každá aplikace přitom vycházela ze skutečného namáhání součástky a cílem bylo dosáhnout co nejvyšší pevnost a odolnost vůči kroucení při současném snížení hmotnosti. To se povedlo, takže samotná karoserie budoucí třídy SL bude o 220 kg lehčí než u předchůdce, jehož základy pochází z modelu z roku 2003 zapsaného pod kódovým označením R230.

Rozdíl ve hmotnosti finálního auta bude kvůli použití rozsáhlejší výbavy poněkud menší, ale v zákulisí Mercedesu se tvrdí, že novinka bude v závislosti na motoru a výbavě pořád lehčí zhruba o 140 kg. Přes toto radikální zaměření na snížení hmotnosti bude nová karoserie minimálně o dvacet procent odolnější ve zkrutu, který má značný negativní vliv na ovladatelnost a podporuje rovněž vznik nežádoucích pazvuků.

Nový typ konstrukce využívající nepřeberné množství lisovacích raznic k dosažení požadovaných strukturovaných tvarů a tím i pevnosti jednotlivých panelů (všimněte si například vnitřní stranu kapoty nebo podlahu zavazadelníku) se má velmi příznivě projevit nejen na zlepšení jízdních vlastností, ale Mercedes sleduje snížením hmotnosti i cíle, které jsou diktovány zvenčí skrze zákony EU na snižování emisí. Navíc všechny nové motory dostanou přímé vstřikování, takže průměrná spotřeba třídy SL by se měla snížit přibližně o třicet procent (ačkoli bychom neměli zapomínat, že firmy se více přizpůsobují neflexibilní metodice měření než skutečným provozním podmínkám).

K dalším revolučním prvkům nového Mercedesu SL patří též systém Magic Vision Control. To, co na první pohled vypadá jako tajemná technologie třeba 360stupňové radarové kontroly kolem vozu, je ve skutečnosti „jen“ nová konstrukce ostřikování předního okna. Nevzpomenu si teď, která z automobilek před pár lety nabízela ostřik přímo před stírací gumovou lištu (dokonce jsou taková auta ještě stále v prodeji, vzpomenete si?), ale fungovalo to skvěle. Něco podobného se teď objeví rovněž u Mercedesu. S tím rozdílem, že čelní sklo bude kropeno soustavou trysek vrtaných do těla stěrače pomocí laseru. Automobilka slibuje, že tím eliminuje nežádoucí postříkání posádky při jízdě se staženou střechou, na druhou stranu ale bude muset myslet také na adekvátní vyhřívání a filtraci čistící kapaliny, aby se miniaturní dírky neucpávaly. Zdá se to být skutečně sofistikované řešení, ačkoli nazývat to „magickou kontrolou výhledu“ zní poněkud... marketingově.

Poslední, zatím představenou novinkou je tzv. Front Bass systém, což, jak správně tušíte, souvisí s ozvučením automobilu. Mercedes se rozhodl, že přední basové reproduktory audia nenamontuje do dveří nebo pod sedadla, ale integruje je přímo před posádku do motorové přepážky. První lidé, kteří měli možnost vyzkoušet si toto řešení při jízdě v zakamuflovaných vozech, mluví o „naprosto ohromujícím účinku na kvalitu reprodukce zvuku“.

V tuto chvíli více novinek nemáme, ale blížící se autosalon v Detroitu možná přinese jedno velké překvapení s třícípou hvězdou na kapotě. Nezapomínejte, že Mercedes SL „modelového roku 2013“ neznamená, že bychom museli čekat dalších dvanáct měsíců.


Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 1 - Mercedes SL 2013 01Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 2 - Mercedes SL 2013 03Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 3 - Mercedes SL 2013 02Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 4 - Mercedes SL 2013 04Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 5 - Mercedes SL 2013 05Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 6 - Mercedes SL 2013 06Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 7 - Mercedes SL 2013 07Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 8 - Mercedes SL 2013 08Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 9 - Mercedes SL 2013 09Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 10 - Mercedes SL 2013 10Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 11 - Mercedes SL 2013 11Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 12 - Mercedes SL 2013 12Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 13 - Mercedes SL 2013 13Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 14 - Mercedes SL 2013 14Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 15 - Mercedes SL 2013 15Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 16 - Mercedes SL 2013 16Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 17 - Mercedes SL 2013 17Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 18 - Mercedes SL 2013 18Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 19 - Mercedes SL 2013 19Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 20 - Mercedes SL 2013 20Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 21 - Mercedes SL 2013 21Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 22 - Mercedes SL 2013 22Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 23 - Mercedes SL 2013 23Mercedes SL 2013: radikální dieta, magické stěrače a ohromující audio systém - 24 - Mercedes SL 2013 24
Hmotnost nové třídy SL by měla být ve srovnání s předchůdcem v průměru o 140 kg nižší

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.