Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit

Naftové motory v poslední době nemají na růžích ustláno, většina automobilek jim ale záda ukázat nemíní. V jejich čele stojí Mercedes s touto novinkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit

11.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Naftové motory v poslední době nemají na růžích ustláno, většina automobilek jim ale záda ukázat nemíní. V jejich čele stojí Mercedes s touto novinkou.

Od začátku kauzy Dieselgate je Mercedes jedinou automobilkou na světě, která se k dieselovým motorům ani jednou neobrátila zády. Její šéf Dieter Zetsche dokonce nedávno uvedl, že značka nepřestane ani v investicích do nové generace jednotek. Že nejde jen o řeči, dokazuje pohled na stánek značky na ženevském autosalonu. Vedle těch nejviditelnějších novinek se tam potichu ukazují nové verze třídy C a třídy E, které na první pohled nenabízí nic převratného, pod jejich kapotami ale bijí inovovaná dieselová ústrojí, o kterých Mercedes zatím jen mluvil.

Jak už možná tušíte, jedná se o hybridní motory, jež vycházejí za základního dvoulitrového čtyřválce OM654. Kromě toho se ovšem mohou pochlubit rovněž elektromotorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 13,5 kWh. Součástí paketu navíc bude i třetí generace hybridní převodovky, devítistupňového automatu, jehož součástí je elektromotor naladěný na 122 koní a 440 Nm točivého momentu.

Tato kombinace je již k dispozici pod kapotou Mercedesu S 560e, nově jej ale v upraveném dostávají i níže postavení zástupci značky. Automobilka dodává, že také v tomto případě je možné v rámci celé soustavy počítat se 300 koňmi a 700 Nm. Ryze na elektřinu pak vozy zvládnout ujet 50 kilometrů, a to při nejvyšší rychlosti 140 km/h. Volič jízdních režimů však dovolí uschovat si elektřinu i na pozdější dobu. K dosažení co nejnižší spotřeby řidiče pomůže funkce ECO Assist, která užívá data z navigace (kupříkladu o stoupání či klesání) a napomáhá řidiči ve správném (tedy co nejmenším) sešlapávání plynu.

Souběžně s novými agregáty automobilka odhalila také nový systém dobíjení, neboť palubní okruh nyní pracuje až s 7,2 kW místo dosavadních 3,6 kW. Při využití klasické domácí zásuvky bude majitel na plné dobití čekat sedm hodin, v rámci nového Wallboxu se ale tato doba zkracuje na dvě hodiny. Značka navíc počítá i s dobíjením dvou automobilů ve stejném čase.

Mercedes prozatím nezveřejnil údaje o spotřebě či jízdní dynamice, Mercedes S 560e jezdí dle norem za 2,1 litru na sto kilometrů a průměrně produkuje 49 gramů CO2 na kilometr. Jde o papírové hodnoty, které zcela pomíjí „natankovanou” elektrickou energii, takže je za reálné označit nelze ani v nejmenším, i tak ale vypadají nové pohony atraktivně - jsou výkonné a přitom by měly spojovat výhody dieselů, tedy u Němců zejména nízkou spotřebu při rychlé jízdě po dálnici a při schopnosti ujet desítky kilometrů na elektrický pohon být velmi efektivní při jízdě po městě, o schopnosti vyhnout se zákazu vjezdů dieselů do center ani nemluvě.

Uvidíme, jak tohle bude fungovat v praxi, Mercedes ale mluví o jasné spáse pro budoucnost naftových motorů. Ověřit jeho slova bude možné od léta, kdy nové diesel-elektrické hybridy zamíří v Evropě do prodeje.


Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 1 - Mercedes-Benz C-Class a E-Class diesel plug-in hybrid 2018 prvni foto 01Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 2 - Mercedes-Benz C-Class a E-Class diesel plug-in hybrid 2018 prvni foto 02Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 3 - Mercedes-Benz C-Class a E-Class diesel plug-in hybrid 2018 prvni foto 03
Mercedes v Ženevě představuje nové plug-in hybridní diesel-elektrické verze třídy C a třídy E, detaily samotného motoru ukazovat nechce

Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 4 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 01Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 5 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 02Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 6 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 03Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 7 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 04Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 8 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 05Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 9 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 06Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 10 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 07Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 11 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 08Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 12 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 10
Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 13 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 09Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 14 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 11Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit - 15 - Mercedes-Benz OM654 nova sada 12
Nová plug-in hybridní jednotka Mercedesu ale vychází z dvoulitru OM654, jen mu přidává pár věcí navíc

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše