Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit
11.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Naftové motory v poslední době nemají na růžích ustláno, většina automobilek jim ale záda ukázat nemíní. V jejich čele stojí Mercedes s touto novinkou.
Od začátku kauzy Dieselgate je Mercedes jedinou automobilkou na světě, která se k dieselovým motorům ani jednou neobrátila zády. Její šéf Dieter Zetsche dokonce nedávno uvedl, že značka nepřestane ani v investicích do nové generace jednotek. Že nejde jen o řeči, dokazuje pohled na stánek značky na ženevském autosalonu. Vedle těch nejviditelnějších novinek se tam potichu ukazují nové verze třídy C a třídy E, které na první pohled nenabízí nic převratného, pod jejich kapotami ale bijí inovovaná dieselová ústrojí, o kterých Mercedes zatím jen mluvil.
Jak už možná tušíte, jedná se o hybridní motory, jež vycházejí za základního dvoulitrového čtyřválce OM654. Kromě toho se ovšem mohou pochlubit rovněž elektromotorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 13,5 kWh. Součástí paketu navíc bude i třetí generace hybridní převodovky, devítistupňového automatu, jehož součástí je elektromotor naladěný na 122 koní a 440 Nm točivého momentu.
Tato kombinace je již k dispozici pod kapotou Mercedesu S 560e, nově jej ale v upraveném dostávají i níže postavení zástupci značky. Automobilka dodává, že také v tomto případě je možné v rámci celé soustavy počítat se 300 koňmi a 700 Nm. Ryze na elektřinu pak vozy zvládnout ujet 50 kilometrů, a to při nejvyšší rychlosti 140 km/h. Volič jízdních režimů však dovolí uschovat si elektřinu i na pozdější dobu. K dosažení co nejnižší spotřeby řidiče pomůže funkce ECO Assist, která užívá data z navigace (kupříkladu o stoupání či klesání) a napomáhá řidiči ve správném (tedy co nejmenším) sešlapávání plynu.
Souběžně s novými agregáty automobilka odhalila také nový systém dobíjení, neboť palubní okruh nyní pracuje až s 7,2 kW místo dosavadních 3,6 kW. Při využití klasické domácí zásuvky bude majitel na plné dobití čekat sedm hodin, v rámci nového Wallboxu se ale tato doba zkracuje na dvě hodiny. Značka navíc počítá i s dobíjením dvou automobilů ve stejném čase.
Mercedes prozatím nezveřejnil údaje o spotřebě či jízdní dynamice, Mercedes S 560e jezdí dle norem za 2,1 litru na sto kilometrů a průměrně produkuje 49 gramů CO2 na kilometr. Jde o papírové hodnoty, které zcela pomíjí „natankovanou” elektrickou energii, takže je za reálné označit nelze ani v nejmenším, i tak ale vypadají nové pohony atraktivně - jsou výkonné a přitom by měly spojovat výhody dieselů, tedy u Němců zejména nízkou spotřebu při rychlé jízdě po dálnici a při schopnosti ujet desítky kilometrů na elektrický pohon být velmi efektivní při jízdě po městě, o schopnosti vyhnout se zákazu vjezdů dieselů do center ani nemluvě.
Uvidíme, jak tohle bude fungovat v praxi, Mercedes ale mluví o jasné spáse pro budoucnost naftových motorů. Ověřit jeho slova bude možné od léta, kdy nové diesel-elektrické hybridy zamíří v Evropě do prodeje.
Mercedes v Ženevě představuje nové plug-in hybridní diesel-elektrické verze třídy C a třídy E, detaily samotného motoru ukazovat nechce
Nová plug-in hybridní jednotka Mercedesu ale vychází z dvoulitru OM654, jen mu přidává pár věcí navíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před hodinou - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 2 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 4 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22