Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes to s diesely opravdu nevzdává. Podívejte se, čím je chce spasit
11.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Naftové motory v poslední době nemají na růžích ustláno, většina automobilek jim ale záda ukázat nemíní. V jejich čele stojí Mercedes s touto novinkou.
Od začátku kauzy Dieselgate je Mercedes jedinou automobilkou na světě, která se k dieselovým motorům ani jednou neobrátila zády. Její šéf Dieter Zetsche dokonce nedávno uvedl, že značka nepřestane ani v investicích do nové generace jednotek. Že nejde jen o řeči, dokazuje pohled na stánek značky na ženevském autosalonu. Vedle těch nejviditelnějších novinek se tam potichu ukazují nové verze třídy C a třídy E, které na první pohled nenabízí nic převratného, pod jejich kapotami ale bijí inovovaná dieselová ústrojí, o kterých Mercedes zatím jen mluvil.
Jak už možná tušíte, jedná se o hybridní motory, jež vycházejí za základního dvoulitrového čtyřválce OM654. Kromě toho se ovšem mohou pochlubit rovněž elektromotorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 13,5 kWh. Součástí paketu navíc bude i třetí generace hybridní převodovky, devítistupňového automatu, jehož součástí je elektromotor naladěný na 122 koní a 440 Nm točivého momentu.
Tato kombinace je již k dispozici pod kapotou Mercedesu S 560e, nově jej ale v upraveném dostávají i níže postavení zástupci značky. Automobilka dodává, že také v tomto případě je možné v rámci celé soustavy počítat se 300 koňmi a 700 Nm. Ryze na elektřinu pak vozy zvládnout ujet 50 kilometrů, a to při nejvyšší rychlosti 140 km/h. Volič jízdních režimů však dovolí uschovat si elektřinu i na pozdější dobu. K dosažení co nejnižší spotřeby řidiče pomůže funkce ECO Assist, která užívá data z navigace (kupříkladu o stoupání či klesání) a napomáhá řidiči ve správném (tedy co nejmenším) sešlapávání plynu.
Souběžně s novými agregáty automobilka odhalila také nový systém dobíjení, neboť palubní okruh nyní pracuje až s 7,2 kW místo dosavadních 3,6 kW. Při využití klasické domácí zásuvky bude majitel na plné dobití čekat sedm hodin, v rámci nového Wallboxu se ale tato doba zkracuje na dvě hodiny. Značka navíc počítá i s dobíjením dvou automobilů ve stejném čase.
Mercedes prozatím nezveřejnil údaje o spotřebě či jízdní dynamice, Mercedes S 560e jezdí dle norem za 2,1 litru na sto kilometrů a průměrně produkuje 49 gramů CO2 na kilometr. Jde o papírové hodnoty, které zcela pomíjí „natankovanou” elektrickou energii, takže je za reálné označit nelze ani v nejmenším, i tak ale vypadají nové pohony atraktivně - jsou výkonné a přitom by měly spojovat výhody dieselů, tedy u Němců zejména nízkou spotřebu při rychlé jízdě po dálnici a při schopnosti ujet desítky kilometrů na elektrický pohon být velmi efektivní při jízdě po městě, o schopnosti vyhnout se zákazu vjezdů dieselů do center ani nemluvě.
Uvidíme, jak tohle bude fungovat v praxi, Mercedes ale mluví o jasné spáse pro budoucnost naftových motorů. Ověřit jeho slova bude možné od léta, kdy nové diesel-elektrické hybridy zamíří v Evropě do prodeje.
Mercedes v Ženevě představuje nové plug-in hybridní diesel-elektrické verze třídy C a třídy E, detaily samotného motoru ukazovat nechce
Nová plug-in hybridní jednotka Mercedesu ale vychází z dvoulitru OM654, jen mu přidává pár věcí navíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva