Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům
20.12.2018 | Petr Prokopec
Nové modely aut dnes na trh obvykle přichází buď zcela bez dieselů nebo u nich představují okrajovou část nabídky. Ne tak u Mercedesu, u jeho nového GLE představují turbodiesely 3 ze 4 motorů.
Prakticky již od vypuknutí kauzy Dieselgate Mercedes dieselové pohonné jednotky brání. Třícípá hvězda ovšem nezůstává jen u slov, ale přistupuje i k činům. Před nedávnem proto začala prodávat své „diesely budoucnosti“, tedy ty verze naftových agregátů, v jejichž případě došlo ještě na instalaci podpůrného elektromotoru. Od čtyřválců tedy máme očekávat výkon šestiválců, to vše při enormně nízké spotřebě dané i benevolencí evropských regulí. Nicméně modely C300de a E300de mají jezdit za málo i v reálu, dle prvních zkušeností si řeknou o nějaké čtyři litry na sto kilometrů.
Mercedes ovšem nehodlá svou dieselovou budoucnost spojit pouze s hybridizací, jak dokazuje u nové generace modelu GLE. Ta odhalila svůj pohledný zevnějšek, v jehož případě došlo na zachování typického negativně zalomeného koncového sloupku, již před měsícem. Ovšem teprve nyní byly uvolněny detaily týkající se motorového prostoru pro jednotlivé trhy. Jeho obsah bude v Evropě výrazně jiný oproti Spojeným státům, kde se objeví pouze dvě benzinové varianty GLE 350/350 4Matic a GLE 450 4Matic.
Starý kontinent v tomto ohledu může počítat jen s druhou zmíněnou motorizací, tedy s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, jenž dává k dobru 367 koní. Dodatečných dvaadvacet pak dodává podpůrný elektrický systém EQ Boost, nepřekvapí tak sprint na stovku za pouhých 5,7 sekundy. Nejvyšší rychlost byla omezena na obligátní německou dvěstěpadesátku, v případě spotřeby pak automobilka zmiňuje průměr 8,3-9,4 l/100 km odvislý od velikosti kol a další výbavy.
Tato verze je jedinou benzinovou, ve všech třech dalších případech se pod kapotou skrývá právě dieselový agregát. V případě Mercedesu GLE 300d 4Matic máme tu čest s dvoulitrem, jehož 245 koní rozpohybuje SUV osazené devítistupňovým automatem (manuál tedy není k dispozici ani u základní motorizace) na stovku za 7,2 sekundy. Maximálka byla omezena na 225 km/h, spotřeba se pohybuje mezi 6,1-6,4 litry. Tento motor, stejně jako benzinový třílitr, plní emisní normu Euro 6d-TEMP.
Ještě dále ovšem zachází dvě varianty třílitrové šestiválcové jednotky, kterou najdeme v motorovém prostoru variant 350d 4Matic a 400d 4Matic. Ty již plní normu Euro 6d, která začne platit až od roku 2020 a s téměř dvouletým náskokem se otevřeně směje všem, kteří dieselům nevěští prakticky žádnou budoucnost. Tento přístup jen dokazuje, jak moc to Mercedesy s naftovými motory myslí vážně, když je nyní dokáže protlačit i skrze náročnější homologační proces s takovými výsledky.
Pod kapotou slabšího modelu agregát produkuje 272 koní, se kterými pokoří stovku za 6,9 sekundy, maximálně se rozjede na 230 km/h a řekne si o 6,9-7,5 litrů na sto kilometrů. Silnější provedení pak má koní k dispozici 330, jenž zároveň podporuje točivý moment 700 Nm. Stovku tak máte na tachometru již za 5,8 sekundy, po benzinové verzi jde tedy o druhý nejrychlejší model. To platí i v rámci maximálky 240 km/h, spotřeba pak má dosahovat maximálně 7,5 litrů jako u slabší verze.
Lze už jen dodat, že české ceny startují na sumě 1 597 200 Kč, za které je k mání verze osazená dvoulitrovým turbodieselem. Slabší třílitrový je k dispozici od 1 725 460 Kč, silnější od 1 881 550 Kč. Za benzinový se platí 1 732 720 Kč, za nejpůsobivější dynamiku tedy nezaplatíte nejvíce. I to nakonec ukazuje, jak moc velkou víru v diesely Mercedes stále má.
Nová generace Mercedesu GLE bude v Evropě k mání hned se třemi turbodiesely, benzinový agregát nabídne jediný. V dnešní dobé kurážný krok
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch