Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům
20.12.2018 | Petr Prokopec
Nové modely aut dnes na trh obvykle přichází buď zcela bez dieselů nebo u nich představují okrajovou část nabídky. Ne tak u Mercedesu, u jeho nového GLE představují turbodiesely 3 ze 4 motorů.
Prakticky již od vypuknutí kauzy Dieselgate Mercedes dieselové pohonné jednotky brání. Třícípá hvězda ovšem nezůstává jen u slov, ale přistupuje i k činům. Před nedávnem proto začala prodávat své „diesely budoucnosti“, tedy ty verze naftových agregátů, v jejichž případě došlo ještě na instalaci podpůrného elektromotoru. Od čtyřválců tedy máme očekávat výkon šestiválců, to vše při enormně nízké spotřebě dané i benevolencí evropských regulí. Nicméně modely C300de a E300de mají jezdit za málo i v reálu, dle prvních zkušeností si řeknou o nějaké čtyři litry na sto kilometrů.
Mercedes ovšem nehodlá svou dieselovou budoucnost spojit pouze s hybridizací, jak dokazuje u nové generace modelu GLE. Ta odhalila svůj pohledný zevnějšek, v jehož případě došlo na zachování typického negativně zalomeného koncového sloupku, již před měsícem. Ovšem teprve nyní byly uvolněny detaily týkající se motorového prostoru pro jednotlivé trhy. Jeho obsah bude v Evropě výrazně jiný oproti Spojeným státům, kde se objeví pouze dvě benzinové varianty GLE 350/350 4Matic a GLE 450 4Matic.
Starý kontinent v tomto ohledu může počítat jen s druhou zmíněnou motorizací, tedy s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, jenž dává k dobru 367 koní. Dodatečných dvaadvacet pak dodává podpůrný elektrický systém EQ Boost, nepřekvapí tak sprint na stovku za pouhých 5,7 sekundy. Nejvyšší rychlost byla omezena na obligátní německou dvěstěpadesátku, v případě spotřeby pak automobilka zmiňuje průměr 8,3-9,4 l/100 km odvislý od velikosti kol a další výbavy.
Tato verze je jedinou benzinovou, ve všech třech dalších případech se pod kapotou skrývá právě dieselový agregát. V případě Mercedesu GLE 300d 4Matic máme tu čest s dvoulitrem, jehož 245 koní rozpohybuje SUV osazené devítistupňovým automatem (manuál tedy není k dispozici ani u základní motorizace) na stovku za 7,2 sekundy. Maximálka byla omezena na 225 km/h, spotřeba se pohybuje mezi 6,1-6,4 litry. Tento motor, stejně jako benzinový třílitr, plní emisní normu Euro 6d-TEMP.
Ještě dále ovšem zachází dvě varianty třílitrové šestiválcové jednotky, kterou najdeme v motorovém prostoru variant 350d 4Matic a 400d 4Matic. Ty již plní normu Euro 6d, která začne platit až od roku 2020 a s téměř dvouletým náskokem se otevřeně směje všem, kteří dieselům nevěští prakticky žádnou budoucnost. Tento přístup jen dokazuje, jak moc to Mercedesy s naftovými motory myslí vážně, když je nyní dokáže protlačit i skrze náročnější homologační proces s takovými výsledky.
Pod kapotou slabšího modelu agregát produkuje 272 koní, se kterými pokoří stovku za 6,9 sekundy, maximálně se rozjede na 230 km/h a řekne si o 6,9-7,5 litrů na sto kilometrů. Silnější provedení pak má koní k dispozici 330, jenž zároveň podporuje točivý moment 700 Nm. Stovku tak máte na tachometru již za 5,8 sekundy, po benzinové verzi jde tedy o druhý nejrychlejší model. To platí i v rámci maximálky 240 km/h, spotřeba pak má dosahovat maximálně 7,5 litrů jako u slabší verze.
Lze už jen dodat, že české ceny startují na sumě 1 597 200 Kč, za které je k mání verze osazená dvoulitrovým turbodieselem. Slabší třílitrový je k dispozici od 1 725 460 Kč, silnější od 1 881 550 Kč. Za benzinový se platí 1 732 720 Kč, za nejpůsobivější dynamiku tedy nezaplatíte nejvíce. I to nakonec ukazuje, jak moc velkou víru v diesely Mercedes stále má.
Nová generace Mercedesu GLE bude v Evropě k mání hned se třemi turbodiesely, benzinový agregát nabídne jediný. V dnešní dobé kurážný krok
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda