Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům

Nové modely aut dnes na trh obvykle přichází buď zcela bez dieselů nebo u nich představují okrajovou část nabídky. Ne tak u Mercedesu, u jeho nového GLE představují turbodiesely 3 ze 4 motorů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům

20.12.2018 | Petr Prokopec

Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové modely aut dnes na trh obvykle přichází buď zcela bez dieselů nebo u nich představují okrajovou část nabídky. Ne tak u Mercedesu, u jeho nového GLE představují turbodiesely 3 ze 4 motorů.

Prakticky již od vypuknutí kauzy Dieselgate Mercedes dieselové pohonné jednotky brání. Třícípá hvězda ovšem nezůstává jen u slov, ale přistupuje i k činům. Před nedávnem proto začala prodávat své „diesely budoucnosti“, tedy ty verze naftových agregátů, v jejichž případě došlo ještě na instalaci podpůrného elektromotoru. Od čtyřválců tedy máme očekávat výkon šestiválců, to vše při enormně nízké spotřebě dané i benevolencí evropských regulí. Nicméně modely C300de a E300de mají jezdit za málo i v reálu, dle prvních zkušeností si řeknou o nějaké čtyři litry na sto kilometrů.

Mercedes ovšem nehodlá svou dieselovou budoucnost spojit pouze s hybridizací, jak dokazuje u nové generace modelu GLE. Ta odhalila svůj pohledný zevnějšek, v jehož případě došlo na zachování typického negativně zalomeného koncového sloupku, již před měsícem. Ovšem teprve nyní byly uvolněny detaily týkající se motorového prostoru pro jednotlivé trhy. Jeho obsah bude v Evropě výrazně jiný oproti Spojeným státům, kde se objeví pouze dvě benzinové varianty GLE 350/350 4Matic a GLE 450 4Matic.

Starý kontinent v tomto ohledu může počítat jen s druhou zmíněnou motorizací, tedy s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, jenž dává k dobru 367 koní. Dodatečných dvaadvacet pak dodává podpůrný elektrický systém EQ Boost, nepřekvapí tak sprint na stovku za pouhých 5,7 sekundy. Nejvyšší rychlost byla omezena na obligátní německou dvěstěpadesátku, v případě spotřeby pak automobilka zmiňuje průměr 8,3-9,4 l/100 km odvislý od velikosti kol a další výbavy.

Tato verze je jedinou benzinovou, ve všech třech dalších případech se pod kapotou skrývá právě dieselový agregát. V případě Mercedesu GLE 300d 4Matic máme tu čest s dvoulitrem, jehož 245 koní rozpohybuje SUV osazené devítistupňovým automatem (manuál tedy není k dispozici ani u základní motorizace) na stovku za 7,2 sekundy. Maximálka byla omezena na 225 km/h, spotřeba se pohybuje mezi 6,1-6,4 litry. Tento motor, stejně jako benzinový třílitr, plní emisní normu Euro 6d-TEMP.

Ještě dále ovšem zachází dvě varianty třílitrové šestiválcové jednotky, kterou najdeme v motorovém prostoru variant 350d 4Matic a 400d 4Matic. Ty již plní normu Euro 6d, která začne platit až od roku 2020 a s téměř dvouletým náskokem se otevřeně směje všem, kteří dieselům nevěští prakticky žádnou budoucnost. Tento přístup jen dokazuje, jak moc to Mercedesy s naftovými motory myslí vážně, když je nyní dokáže protlačit i skrze náročnější homologační proces s takovými výsledky.

Pod kapotou slabšího modelu agregát produkuje 272 koní, se kterými pokoří stovku za 6,9 sekundy, maximálně se rozjede na 230 km/h a řekne si o 6,9-7,5 litrů na sto kilometrů. Silnější provedení pak má koní k dispozici 330, jenž zároveň podporuje točivý moment 700 Nm. Stovku tak máte na tachometru již za 5,8 sekundy, po benzinové verzi jde tedy o druhý nejrychlejší model. To platí i v rámci maximálky 240 km/h, spotřeba pak má dosahovat maximálně 7,5 litrů jako u slabší verze.

Lze už jen dodat, že české ceny startují na sumě 1 597 200 Kč, za které je k mání verze osazená dvoulitrovým turbodieselem. Slabší třílitrový je k dispozici od 1 725 460 Kč, silnější od 1 881 550 Kč. Za benzinový se platí 1 732 720 Kč, za nejpůsobivější dynamiku tedy nezaplatíte nejvíce. I to nakonec ukazuje, jak moc velkou víru v diesely Mercedes stále má.


Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 1 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 28Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 2 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 29

Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 3 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 01Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 4 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 02Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 5 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 03Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 6 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 04Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 7 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 05Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 8 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 06Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 9 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 07Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 10 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 08Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 11 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 09Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 12 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 10Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 13 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 11Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 14 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 12Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 15 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 13Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 16 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 14Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 17 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 15Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 18 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 16Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 19 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 17Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 20 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 18Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 21 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 19Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 22 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 20Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 23 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 21Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 24 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 22Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 25 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 23Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 26 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 24Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 27 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 25Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 28 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 26Mercedes pro nejnovější vůz nabízí skoro jen diesely, dva se vysmívají odpůrcům - 29 - Mercedes-Benz GLE 2019 oficialni sada 27
Nová generace Mercedesu GLE bude v Evropě k mání hned se třemi turbodiesely, benzinový agregát nabídne jediný. V dnešní dobé kurážný krok

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.