Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes třídy C má po faceliftu. Je teď ještě víc tím, čím od začátku chtěl být
14.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vizuálně se vůz až tak nezměnil, tady nakonec svůj cíl splnil hned na první pokus. V útrobách ale přejal techniku přímo od svého vzoru, vrcholné třídy S.
Automobilka s třícípou hvězdou v poslední době rozhodně nezahálí. Poté, co jsme si mohli představit Mercedes-AMG G63 a inovovaný Maybach, totiž přišla řada také na facelift třídy C. Ta je na trhu již pátým rokem, omlazení je tedy na místě. I když samozřejmě nikoliv kvůli klesajícím prodejům, v tomto ohledu je Mercedes zejména v Evropě výrazně před konkurenčním BMW řady 3 a Audi A4. S novými technologiemi na palubě pak tento náskok nejspíše jen naroste.
Nebudeme ale předbíhat a nejprve uděláme krátkou zastávku u exteriéru, kvůli jehož podobě jsme vůz už v minulosti překřtili na „malou třídu S”. Tou zůstává nadále, a to navzdory, nebo právě kvůli omezenému množství novinek, mezi nimiž nejvíce září (i doslova...) čelní světlomety Multibeam LED. Na každé straně lze tedy počítat s 84 individuálně ovládanými diodami, jenž se mohou přizpůsobit konkrétním podmínkám na silnici. U všech verzí je pak doplňuje nově stylizovaný nárazník, AMG Line přihazuje ještě diamantovou masku jako součást standardní výbavy.
V rámci interiéru zůstává základní architektura nezměněna. S ohledem na zcela novou generaci třídy A, která se taktéž ukáže v Ženevě, tedy Céčko začíná působit poněkud zastaralým dojmem. Zvláště kvůli volně stojícímu středovému displeji. Ten se sice dočkal zvětšení velikosti na 10,25 palce, nicméně vůči obrazovkám zapuštěným do palubky působí poněkud rušivě. Nepomůže tak ani skutečnost, že vůz lze vybavit i digitálním přístrojovým štítem.
Finální hodnocení ale necháme na zákaznících. Dá se ovšem předpokládat, že ti budou daleko méně kritičtí, za čímž stojí skutečnost, že na rozdíl od Áčka útočí třída C spíše na konzervativnější klientelu, která možná ráda setrvá u analogových budíků. Počítat pak dále může s příchodem nových dřevěných dekorů s otevřenými póry, změnou prošla i selekce čalounění a zlepšeno bylo také hlasové ovládání, kterým lze kontrolovat i vyhřívání sedadel.
Dalšími novinkami jsou bezpečnostní a asistenční technologie, jenž zahrnují i semi-autonomní řízení převzaté právě z třídy S. To vychází z dat kamer a radarů, jenž mapují prostor před vozem až do vzdálenosti 500 metrů. Modernizováno bylo rovněž řízení či tempomat, novinky jsou spojeny také s monitoringem jízdních pruhů. Očekávat máme také modernizované benzinové, dieselové i plug-in hybridní jednotky, o nich se ale Mercedes rozpovídá až na autosalonu.
Aktuálně tak již jen dodáme, že kromě výše zmíněných vozů hodlá třícípá hvězda v Ženevě představit i nový čtyřdveřový Mercedes-AMG GT Coupe. Ten jsme si přitom v koncepční formě mohli představit loni, letos tak přichází řada na sériové provedení. Zda s ním ale značka virtuálně vyrukuje ještě před živým debutem, to zatím není jisté. Dá se ale předpokládat, že minimálně neoficiálně tato novinka dlouho tajemstvím nezůstane.
Lehčího omlazení se dočkal jak Mercedes C Kombi...
...tak samozřejmě i sedan. O motorech se ale značka rozpovídá až v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB