Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes třídy C má po faceliftu. Je teď ještě víc tím, čím od začátku chtěl být
14.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vizuálně se vůz až tak nezměnil, tady nakonec svůj cíl splnil hned na první pokus. V útrobách ale přejal techniku přímo od svého vzoru, vrcholné třídy S.
Automobilka s třícípou hvězdou v poslední době rozhodně nezahálí. Poté, co jsme si mohli představit Mercedes-AMG G63 a inovovaný Maybach, totiž přišla řada také na facelift třídy C. Ta je na trhu již pátým rokem, omlazení je tedy na místě. I když samozřejmě nikoliv kvůli klesajícím prodejům, v tomto ohledu je Mercedes zejména v Evropě výrazně před konkurenčním BMW řady 3 a Audi A4. S novými technologiemi na palubě pak tento náskok nejspíše jen naroste.
Nebudeme ale předbíhat a nejprve uděláme krátkou zastávku u exteriéru, kvůli jehož podobě jsme vůz už v minulosti překřtili na „malou třídu S”. Tou zůstává nadále, a to navzdory, nebo právě kvůli omezenému množství novinek, mezi nimiž nejvíce září (i doslova...) čelní světlomety Multibeam LED. Na každé straně lze tedy počítat s 84 individuálně ovládanými diodami, jenž se mohou přizpůsobit konkrétním podmínkám na silnici. U všech verzí je pak doplňuje nově stylizovaný nárazník, AMG Line přihazuje ještě diamantovou masku jako součást standardní výbavy.
V rámci interiéru zůstává základní architektura nezměněna. S ohledem na zcela novou generaci třídy A, která se taktéž ukáže v Ženevě, tedy Céčko začíná působit poněkud zastaralým dojmem. Zvláště kvůli volně stojícímu středovému displeji. Ten se sice dočkal zvětšení velikosti na 10,25 palce, nicméně vůči obrazovkám zapuštěným do palubky působí poněkud rušivě. Nepomůže tak ani skutečnost, že vůz lze vybavit i digitálním přístrojovým štítem.
Finální hodnocení ale necháme na zákaznících. Dá se ovšem předpokládat, že ti budou daleko méně kritičtí, za čímž stojí skutečnost, že na rozdíl od Áčka útočí třída C spíše na konzervativnější klientelu, která možná ráda setrvá u analogových budíků. Počítat pak dále může s příchodem nových dřevěných dekorů s otevřenými póry, změnou prošla i selekce čalounění a zlepšeno bylo také hlasové ovládání, kterým lze kontrolovat i vyhřívání sedadel.
Dalšími novinkami jsou bezpečnostní a asistenční technologie, jenž zahrnují i semi-autonomní řízení převzaté právě z třídy S. To vychází z dat kamer a radarů, jenž mapují prostor před vozem až do vzdálenosti 500 metrů. Modernizováno bylo rovněž řízení či tempomat, novinky jsou spojeny také s monitoringem jízdních pruhů. Očekávat máme také modernizované benzinové, dieselové i plug-in hybridní jednotky, o nich se ale Mercedes rozpovídá až na autosalonu.
Aktuálně tak již jen dodáme, že kromě výše zmíněných vozů hodlá třícípá hvězda v Ženevě představit i nový čtyřdveřový Mercedes-AMG GT Coupe. Ten jsme si přitom v koncepční formě mohli představit loni, letos tak přichází řada na sériové provedení. Zda s ním ale značka virtuálně vyrukuje ještě před živým debutem, to zatím není jisté. Dá se ale předpokládat, že minimálně neoficiálně tato novinka dlouho tajemstvím nezůstane.
Lehčího omlazení se dočkal jak Mercedes C Kombi...
...tak samozřejmě i sedan. O motorech se ale značka rozpovídá až v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 3 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva