Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes třídy C má po faceliftu. Je teď ještě víc tím, čím od začátku chtěl být
14.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vizuálně se vůz až tak nezměnil, tady nakonec svůj cíl splnil hned na první pokus. V útrobách ale přejal techniku přímo od svého vzoru, vrcholné třídy S.
Automobilka s třícípou hvězdou v poslední době rozhodně nezahálí. Poté, co jsme si mohli představit Mercedes-AMG G63 a inovovaný Maybach, totiž přišla řada také na facelift třídy C. Ta je na trhu již pátým rokem, omlazení je tedy na místě. I když samozřejmě nikoliv kvůli klesajícím prodejům, v tomto ohledu je Mercedes zejména v Evropě výrazně před konkurenčním BMW řady 3 a Audi A4. S novými technologiemi na palubě pak tento náskok nejspíše jen naroste.
Nebudeme ale předbíhat a nejprve uděláme krátkou zastávku u exteriéru, kvůli jehož podobě jsme vůz už v minulosti překřtili na „malou třídu S”. Tou zůstává nadále, a to navzdory, nebo právě kvůli omezenému množství novinek, mezi nimiž nejvíce září (i doslova...) čelní světlomety Multibeam LED. Na každé straně lze tedy počítat s 84 individuálně ovládanými diodami, jenž se mohou přizpůsobit konkrétním podmínkám na silnici. U všech verzí je pak doplňuje nově stylizovaný nárazník, AMG Line přihazuje ještě diamantovou masku jako součást standardní výbavy.
V rámci interiéru zůstává základní architektura nezměněna. S ohledem na zcela novou generaci třídy A, která se taktéž ukáže v Ženevě, tedy Céčko začíná působit poněkud zastaralým dojmem. Zvláště kvůli volně stojícímu středovému displeji. Ten se sice dočkal zvětšení velikosti na 10,25 palce, nicméně vůči obrazovkám zapuštěným do palubky působí poněkud rušivě. Nepomůže tak ani skutečnost, že vůz lze vybavit i digitálním přístrojovým štítem.
Finální hodnocení ale necháme na zákaznících. Dá se ovšem předpokládat, že ti budou daleko méně kritičtí, za čímž stojí skutečnost, že na rozdíl od Áčka útočí třída C spíše na konzervativnější klientelu, která možná ráda setrvá u analogových budíků. Počítat pak dále může s příchodem nových dřevěných dekorů s otevřenými póry, změnou prošla i selekce čalounění a zlepšeno bylo také hlasové ovládání, kterým lze kontrolovat i vyhřívání sedadel.
Dalšími novinkami jsou bezpečnostní a asistenční technologie, jenž zahrnují i semi-autonomní řízení převzaté právě z třídy S. To vychází z dat kamer a radarů, jenž mapují prostor před vozem až do vzdálenosti 500 metrů. Modernizováno bylo rovněž řízení či tempomat, novinky jsou spojeny také s monitoringem jízdních pruhů. Očekávat máme také modernizované benzinové, dieselové i plug-in hybridní jednotky, o nich se ale Mercedes rozpovídá až na autosalonu.
Aktuálně tak již jen dodáme, že kromě výše zmíněných vozů hodlá třícípá hvězda v Ženevě představit i nový čtyřdveřový Mercedes-AMG GT Coupe. Ten jsme si přitom v koncepční formě mohli představit loni, letos tak přichází řada na sériové provedení. Zda s ním ale značka virtuálně vyrukuje ještě před živým debutem, to zatím není jisté. Dá se ale předpokládat, že minimálně neoficiálně tato novinka dlouho tajemstvím nezůstane.
Lehčího omlazení se dočkal jak Mercedes C Kombi...
...tak samozřejmě i sedan. O motorech se ale značka rozpovídá až v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 12:42 - denis
- Policejní kontroly a měření 04.19. 12:40 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan