Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes ukázal nový Sprinter. Má být nejkomfortnější na trhu, jako jediný má V6
6.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na první pohled byste skoro nepoznali, že jde o nové auto, na ten druhé je ale všechno jinak. Nový Sprinter chce být hvězdou dodávek a pyšní se tak hned několika nej.
První generace Mercedesu Sprinter byla představena již v roce 1995. Jednalo se přitom o nemalý úspěch, pročež se nemůžeme divit skutečnosti, že německou dodávku jako základ pro své kreace využily i další automobilky. Mezi nimi byl také Volkswagen, který spolupráci s třícípou hvězdou obnovil i v roce 2006 v rámci generace druhé. Ke třetímu spárování obou německých značek ale již nedošlo - nový Crafter si VW vyvinul separátně a samostatnou cestou se vydal rovněž Mercedes
Jeho nový Sprinter si ale můžeme představit až nyní. Po stránce designové přitom není příliš o čem mluvit, dodávka totiž vypadá prakticky stejně jako předchozí provedení. Máme tu tak víceméně jen zvětšenou čelní masku, se kterou dorazily zúžené čelní světlomety. Výrazné změny ovšem doznalo všechno ostatní, což má za následek i ohromný počet nabízených variací - nyní jich je více než 1 700.
Toto rozšíření portfolia je dáno kupříkladu rozšířením pohonu o předokolku. Ta přitom zvládá uvést o 50 kilogramů těžší náklad, kromě toho dostala do vínku o 80 milimetrů sníženou nákladovou hranu než provedení s pohonem zadních kol (jenž v nabídce samozřejmě zůstává, stejně jako čtyřkolka). Zákazníci přitom budou moci u této verze volit mezi šestistupňovým manuálem nebo devítistupňovým automatem.
Automatická převodovka s takovým množstvím rychlostních stupňů se přitom ve světě dodávek objevuje vůbec poprvé, spárovat ji pak lze s 2,1litrovým turbodieselem naladěným na 114, 143 nebo 177 koní. Nejvýkonnější provedení je však určeno pro osobní verzi Camper. Zadokolku lze pak spřáhnout s toutéž jednotkou, přičemž výkon se u prvních dvou variant neliší. Ta třetí však dostala do vínku koní 163.
Kromě čtyřválce je v nabídce také třílitrový šestiválcový turbodiesel, který je jedinou takovou jednotkou v segmentu. Produkuje přitom 190 koní a 440 Nm točivého momentu. Dále pak Mercedes nabídne ještě eSprinter, tedy ryze elektrickou variantu, jenž se očekává v roce 2019. Podrobnosti pak sice nyní nejsou známy, více by ale mohlo napovědět menší eVito, které dorazí letos po letních prázdninách.
Od hnacího ústrojí se můžeme přesunout k rozvoru, který se u předokolky pohybuje mezi 3 259 a 3 924 milimetry. V závislosti na vaší volbě se pak liší maximální přípustná hmotnost, a to od 3 do 4,1 tuny. Zadokolka pak rovněž startuje na třech tunách, zvládne však až 5,5 tuny, respektive 8,75 tuny v případě přívěsu. Rozvor se přitom pohybuje mezi 3 250 až 4 325 mm, svézt pak Sprinter zvládá až 20 osob.
K dispozici bude také šest karosářských variant, mezi něž budou na některých trzích patřit i autobus a valník. Ceny na německém trhu startují na sumě 19 990 Eur (cca 504 500 Kč) bez daně za předokolku, objednávkové knihy se přitom otevřely již nyní. Samotné vozy však dorazí k prvním zákazníkům až v červnu, přičemž značka počítá s tím, že zhruba 50 procent veškeré produkce se dočká zakázkových úprav.
Velkou péči věnoval Mercedes podle svých slov také navýšení komfortu v kabině, která má být nesrovnatelná s jakoukoli jinou dodávkou na trhu. Vnitřek vozu si asi nespletete s třídou S, faktem ale je, že na poměry podobných aut vypadá docela hodnotně a okouzlit chce i dostupnou výbavou. Na snímcích vidíme třeba 10,25palcový centrální displej palubního systému, který by donedávna nedělal ostudu ani v lecjaké limuzíně. K dispozici je ale i spousta dalších komfortních prvků známých z osobních Mercedesů a paleta jízdních a bezpečnostních asistentů, mezi kterými nechybí třeba ani adaptivní tempomat.
Dodat pak lze, že Sprinter je vůbec prvním vozem značky, u kterého došlo na integraci filozofie adVANce. Ta počítá s připojením k internetu a usnadněním veškeré logistiky. Nové služby tedy mají kupříkladu usnadnit komunikaci mezi správci vozových parků a jednotlivými řidiči. Kromě toho zjednoduší také zápůjčky dodávky, stejně jako její sdílení, jenž má zredukovat např. nevyužité zpáteční cesty. Počítat lze také s větší spolehlivostí, neboť servisní intervaly mohou narůst až na 60 tisíc kilometrů nebo dva roky. Tedy v případě zadokolky a čtyřkolky, u předokolky se pak sice počítá taktéž s dvouletým obdobím, ovšem jen se 40 000 km.
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu Sprinter 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před hodinou - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 2 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 4 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 5 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch