Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Urban eTruck je náklaďák, co přepřáhl na elektřinu. Ujet má až 200 km
22.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další studie třícípé hvězdy pohání dva elektromotory o celkovém výkonu 339 koní krmené bateriemi o kapacitě 212 kWh. Na výběr jsou tří jízdní režimy.
Před několika málo dny nás Mercedes seznámil s novou koncepční dodávkou Vision Van, jež dostala elektrický pohon, speciální zavazadelník a možnost doručování balíků pomocí dronů. Třícípá hvězda přitom dále oznámila spuštění iniciativy adVANce, na jejímž základě má být redefinován celý segment nákladních vozů. Pod křídla tohoto programu spadá i další koncept, který se naživo ukáže již zítra na veletrhu užitkových vozů v Hannoveru, a sice elektrický kamion Urban eTruck.
Tato novinka má na palubě tři nezávislé moduly lithium-iontových baterií, které souhrnně mají s kapacitou 212 kWh. To by mělo bez problémů vystačit na 200kilometrový dojezd, přičemž samotný pohon mají na starosti dva asynchronní třífázové motory. Každý z nich najdeme na jedné straně vozu, dohromady pak produkují 339 koní a 1 000 Nm točivého momentu.
Mercedes dodává, že hnací ústrojí je značně variabilní. V případě potřeby lze paket baterií zmenšit, či naopak dodat druhý a navýšit tak dojezd. Řídicí systém je vybaven třemi jízdními profily, kdy „Auto“ reguluje konzumaci elektřiny tak, aby proud vystačil až do cíle. V případě režimu „Agile“ je pro změnu k dispozici maximální výkon, zatímco mód „Eco“ redukuje míru produkovaného výkonu pro navýšení dojezdu.
S režimem „Auto“ je spojena i nejnovější verze organizéru FleetBoard, která používá pokročilou telematiku, aby z řidiče, vozu a příjemce nákladu učinila jedinou jednotku. Veškeré plánování stran cesty a precizního doručení přitom začíná ještě před samotnou jízdou. Mimo to může ovšem řidič spoléhat ještě na 12,3palcový displej, který zdobí středovou konzoli a zobrazuje data navigace, kapacitu baterií apod.
Ve finále ještě něco málo o designu. Ten je optimalizován pro dosažení co nejnižšího aerodynamického odporu. Z toho důvodu je vůz namísto klasických zrcátek vybaven zpětnými kamerami. Na druhou stranu, Mercedes nezapomenul na masku chladiče, byť ta není potřeba. Její účel však není jen čistě ozdobný, o což se mají postarat zakomponované LEDky.
Mercedes-Benz Urban eTruck je koncept kamionu budoucnosti, který počítá s elektrickým pohonným ústrojím a dojezdem až 200 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB